preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dore Pejačević Našice

Login
UPISI U 1. RAZRED

DIGITALNI HERBARIJ

      Digitalni herbarij-

       Priroda se budi

PROJEKTI

     

   ŠKOLSKI JELOVNIK

  

 

   

Priloženi dokumenti:
Kratak opis projekta- za WEB.docx

OTVORENA VRATA

       20. PROSINCA 2023.

VRT BIOLOŠKE RAZNOLIKOSTI

ZIMSKI STEM VRT

eTwinning škola

NAŠA ŠKOLA NOSI IME:

            

MEĐUNARODNI PROGRAM

            

ZAŠTITA U SLUČAJU POTRESA

TU SMO ZA VAS!

 

 

    VIRTUALNA KNJIŽNICAsmiley

     NOVINARSKI KUTAK

KORISNO

           

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

ŠKOLSKI DOKUMENTI

 

 

 

PRAVILNICI

MATERIJALE VAM PRIPREMA VAŠA STRUČNA SLUŽBA
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SVI SMO MI JEDINSTVENI
Autor: Andrea Dubaić Begić, 28. 3. 2020.

„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
 

Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.

Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
  pedagoginja Sanela
 


Zašto je potrebno učiti toleranciji?
 

Odgoj i obitelj najvažniji su čimbenici u procesu odrastanja. U obitelji od malih nogu učimo društvene vrijednosti, norme, stavove o sebi i drugima te o društvu općenito pa shodno tome odgoj za nenasilje i toleranciju treba započeti već od prvog dana života. Ne/tolerantno ponašanje može se podjednako lako i brzo usvojiti. Djeca već sa dvije i tri godine postavljaju roditeljima i važnim ljudima u okolini raznorazna pitanja. Ako su odgovori na ta pitanja odraz njihovih predrasuda, djeca će već u predškolskoj fazi prihvatiti te stereotipe i predrasude. S polaskom u osnovnu školu djeca će se početi identificirati s grupom kojoj su slična, a razviti će predrasude prema onoj kojoj ne pripadaju. Istovremeno će od roditelja, susjeda, iz medija i drugih izvora usvojiti daljnje predrasude prema primjerice članovima druge nacionalne ili vjerske zajednice, spolne orijentacije i slično.
Predrasude i stereotipi prisutni su svugdje oko nas i vrlo lako možemo doći do njih. No, predrasude nam otežavaju promatranje osobe kao pojedinca, kroz njih osobu promatramo kao člana skupine o kojoj imamo negativno mišljenje. Predrasude su štetne za djecu jer stvaraju lažan osjećaj premoći koji vodi ka neuspjehu i razočaranju u sebe, dovode do straha i izbjegavanja pripadnika drugih skupina. S druge strane kod diskriminirane djece javlja se osjećaj manje vrijednosti i socijalne odbačenosti.

Važno je svakoj osobi dati priliku da iskaže svoje potrebe. Pozitivnom komunikacijom i međusobnim uvažavanjem obje strane osjećat će se bolje i izbjeći ćemo negativne emocije koje nastaju pod utjecajem predrasuda. Upoznajući druge ljude, razumijevajući drugačije vrednovanje stvarnosti postajemo bogatiji. Mi na taj način bolje razumijemo do tada nam strana ponašanja no također bolje razumijemo i sebe. Prihvaćanje i razumijevanje različitosti temelj je kvalitetnije komunikacije i života cijele društvene zajednice. Bogatstvo života nalazi se u toj različitosti.

Razmišljajući o toleranciji trebamo se svi mi zapitati koliko smo tolerantni i empatični i koliko iskazujemo poštovanje prema različitostima oko sebe.

 

Zadatak/preporuka:

Pogledati film ,,Čudo" Stephena Chboskya iz 2017. godine, promisliti o filmu i pokušati riješiti zadane zadatke koji se nalaze u prezentaciji.



Priloženi dokumenti:
Film_Cudo_-_empatija.pdf (971.94 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
KORISNI MATERIJALI

Poštovani roditelji!

Jedno od područja naše suradnje s Vama, jest i pružanje raznih obavijesti putem web stranice škole. Na ovom mjestu možete pronaći i pročitati obavijesti vezane uz nastavu te se informirati o drugim akcijama i projektima škole.

  • stručni suradnici škole i učitelji u ovom će kutku uređivati i za Vas postavljati mnoštvo zanimljivih materijala koji mogu biti korisni Vama i Vašoj djeci.
  • smatramo da su roditelji naši saveznici, pomagači i prijatelji te da je naš zajednički cilj uzajamnim odgojem, suradnjom i komunikacijom olakšati školovanje naše djece te im omogućiti što sretnije, mirnije i zdravije djetinjstvo


 ADHD.pps
 DAROVITI UCENICI.pps
 Dijete i racunalo.pps
 Disleksija i disgrafija.pps
 korisna literatura za roditelje.pdf
 Motivacija ucenika prvih razreda.pps
 Nagrada i kazna.pps
 Skola je pocela.pps
 Stilovi roditeljstva.pps
 ucimo zajedno FINAL.PDF
 Vjestine za polazak u skolu.pdf

ZANIMLJIVE AKTIVNOSTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SVI SMO MI JEDINSTVENI
Autor: Andrea Dubaić Begić, 28. 3. 2020.

„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
 

Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.

Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
  pedagoginja Sanela
 


Zašto je potrebno učiti toleranciji?
 

Odgoj i obitelj najvažniji su čimbenici u procesu odrastanja. U obitelji od malih nogu učimo društvene vrijednosti, norme, stavove o sebi i drugima te o društvu općenito pa shodno tome odgoj za nenasilje i toleranciju treba započeti već od prvog dana života. Ne/tolerantno ponašanje može se podjednako lako i brzo usvojiti. Djeca već sa dvije i tri godine postavljaju roditeljima i važnim ljudima u okolini raznorazna pitanja. Ako su odgovori na ta pitanja odraz njihovih predrasuda, djeca će već u predškolskoj fazi prihvatiti te stereotipe i predrasude. S polaskom u osnovnu školu djeca će se početi identificirati s grupom kojoj su slična, a razviti će predrasude prema onoj kojoj ne pripadaju. Istovremeno će od roditelja, susjeda, iz medija i drugih izvora usvojiti daljnje predrasude prema primjerice članovima druge nacionalne ili vjerske zajednice, spolne orijentacije i slično.
Predrasude i stereotipi prisutni su svugdje oko nas i vrlo lako možemo doći do njih. No, predrasude nam otežavaju promatranje osobe kao pojedinca, kroz njih osobu promatramo kao člana skupine o kojoj imamo negativno mišljenje. Predrasude su štetne za djecu jer stvaraju lažan osjećaj premoći koji vodi ka neuspjehu i razočaranju u sebe, dovode do straha i izbjegavanja pripadnika drugih skupina. S druge strane kod diskriminirane djece javlja se osjećaj manje vrijednosti i socijalne odbačenosti.

Važno je svakoj osobi dati priliku da iskaže svoje potrebe. Pozitivnom komunikacijom i međusobnim uvažavanjem obje strane osjećat će se bolje i izbjeći ćemo negativne emocije koje nastaju pod utjecajem predrasuda. Upoznajući druge ljude, razumijevajući drugačije vrednovanje stvarnosti postajemo bogatiji. Mi na taj način bolje razumijemo do tada nam strana ponašanja no također bolje razumijemo i sebe. Prihvaćanje i razumijevanje različitosti temelj je kvalitetnije komunikacije i života cijele društvene zajednice. Bogatstvo života nalazi se u toj različitosti.

Razmišljajući o toleranciji trebamo se svi mi zapitati koliko smo tolerantni i empatični i koliko iskazujemo poštovanje prema različitostima oko sebe.

 

Zadatak/preporuka:

Pogledati film ,,Čudo" Stephena Chboskya iz 2017. godine, promisliti o filmu i pokušati riješiti zadane zadatke koji se nalaze u prezentaciji.



Priloženi dokumenti:
Film_Cudo_-_empatija.pdf (971.94 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
e Twinning projekti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SVI SMO MI JEDINSTVENI
Autor: Andrea Dubaić Begić, 28. 3. 2020.

„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
 

Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.

Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
  pedagoginja Sanela
 


Zašto je potrebno učiti toleranciji?
 

Odgoj i obitelj najvažniji su čimbenici u procesu odrastanja. U obitelji od malih nogu učimo društvene vrijednosti, norme, stavove o sebi i drugima te o društvu općenito pa shodno tome odgoj za nenasilje i toleranciju treba započeti već od prvog dana života. Ne/tolerantno ponašanje može se podjednako lako i brzo usvojiti. Djeca već sa dvije i tri godine postavljaju roditeljima i važnim ljudima u okolini raznorazna pitanja. Ako su odgovori na ta pitanja odraz njihovih predrasuda, djeca će već u predškolskoj fazi prihvatiti te stereotipe i predrasude. S polaskom u osnovnu školu djeca će se početi identificirati s grupom kojoj su slična, a razviti će predrasude prema onoj kojoj ne pripadaju. Istovremeno će od roditelja, susjeda, iz medija i drugih izvora usvojiti daljnje predrasude prema primjerice članovima druge nacionalne ili vjerske zajednice, spolne orijentacije i slično.
Predrasude i stereotipi prisutni su svugdje oko nas i vrlo lako možemo doći do njih. No, predrasude nam otežavaju promatranje osobe kao pojedinca, kroz njih osobu promatramo kao člana skupine o kojoj imamo negativno mišljenje. Predrasude su štetne za djecu jer stvaraju lažan osjećaj premoći koji vodi ka neuspjehu i razočaranju u sebe, dovode do straha i izbjegavanja pripadnika drugih skupina. S druge strane kod diskriminirane djece javlja se osjećaj manje vrijednosti i socijalne odbačenosti.

Važno je svakoj osobi dati priliku da iskaže svoje potrebe. Pozitivnom komunikacijom i međusobnim uvažavanjem obje strane osjećat će se bolje i izbjeći ćemo negativne emocije koje nastaju pod utjecajem predrasuda. Upoznajući druge ljude, razumijevajući drugačije vrednovanje stvarnosti postajemo bogatiji. Mi na taj način bolje razumijemo do tada nam strana ponašanja no također bolje razumijemo i sebe. Prihvaćanje i razumijevanje različitosti temelj je kvalitetnije komunikacije i života cijele društvene zajednice. Bogatstvo života nalazi se u toj različitosti.

Razmišljajući o toleranciji trebamo se svi mi zapitati koliko smo tolerantni i empatični i koliko iskazujemo poštovanje prema različitostima oko sebe.

 

Zadatak/preporuka:

Pogledati film ,,Čudo" Stephena Chboskya iz 2017. godine, promisliti o filmu i pokušati riješiti zadane zadatke koji se nalaze u prezentaciji.



Priloženi dokumenti:
Film_Cudo_-_empatija.pdf (971.94 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju