« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Razredna nastava
1. 08:00 - 08:45
Doručak 10 min
2. 08:55 - 09:45
odmor 5 min
3. 09:45- 10:30
Rekreacijska pauza 15 min
4. 10:45- 11:30
odmor 5 min
5. 11:35- 12:20
Ručak 20 min
6. 12:40 - 13:25
odmor 5 min
7. 13.30 - 14.15, A2N i B1
14.20 - 15.05, A2N i B1
Predmetna nastava
1. 08:00 - 08:45
odmor 5 min
2. 08:50 - 09:35
Doručak 10 min
3. 09:45- 10:30
Rekreacijska pauza 15 min
4. 10:45- 11:30
odmor 5 min
5. 11:35- 12:20
odmor 5 min
6. 12:25- 13:10
Ručak 20 min
7. 13.30 - 14.15
odmor 5 min
8. 14.20 - 15.05
odmor 5 min
15.10 - 15.55, A2N i B1
16.00 - 16.45, A2N i B1
UNESCO je 1999. godine odlučio da se treba podignuti razina svijesti o važnosti materinskog jezikog u cijelom svijetu. Tada je istaknut presudan njegov značaj u razvoju komunikacijskih vještina i oblikovanju i formiranju svijesti, pojmova i kreativnosti, kao i da je materinski jezik glavni pokretač u stvaranju kulturnog identiteta ličnosti. Usvojena je i Deklaracija o kulturnoj različitosti koja kaže : »...svakoj se osobi mora omogućiti izražavanje i stvaranje djela na jeziku koji izabere, posebice na materinskome jeziku...« Materinski je jezik prvi jezik koji neka osoba nauči u obitelji, a bez očuvanja svoga materinskog jezika ubrzano se gubi nacionalni identitet. Pravo na školovanje na materinskom jeziku jedno je od temeljnih ljudskih prava za ukupni obrazovni i intelektualni razvoj djeteta.
U školi smo obilježili Dan materinskog jezika govoreći hrvatskim jezikom, ali na draganićkom govoru. Učenici zaboravljaju na svoj mjesni govor i on polagano odlazi u zaborav. Kako bismo ga očuvali učenici će na mjesec dana postati „Skupljači narodnoga blaga“ i u školskom holu upisivati poslovice, izraze, mudre misli na zavičajnom govoru. Niži razredi slušali su čitanje narodne priče „Pripećenje pri zdencu“ iz zbirke priča koju su napravili mladi KUD-a „Sveti Juraj“ Draganići. Učenici 3. razreda s učiteljicom Katicom Golub pripremili su se za čitanje i svojim prijateljima pročitali priču na draganićkom govoru.
Učenik 4. razreda Florijan Jagatić kazivao je svoju pjesmu na zavičajnom govoru „Pri Šikostu“. Viši razredi su Dan materinskog jezika obilježili na satu Hrvatskog jezika slušajući uvodno izlaganje školske knjižničarke o važnosti i povijesti toga dana, učiteljica Matilda Marković podsjetila ih je na važne pojmove o materinskom jeziku. Slušali su čitanje priče o Kardušu, a nakon toga dobili su zadatke i promišljali o priči, ali i važnosti jezika.
Školska knjižničarka