Nije sramota imati problem, ne snalaziti se u svom životu, biti zbunjen.
Nije sramota ni ne poduzeti ništa i pomiriti se sa „sudbinom“.
Nije sramota, ali je velika šteta.
Jelena Pantić
Dragi učenici, roditelji i učitelji
u želji za što boljom i lakšom suradnjom niknuo je psihološki kutak. Cilj je približiti rad školskog psihologa svim učenicima, roditeljima i učiteljima.
Kako biti dobar učenik, zašto ruganje nije u modi i kako lakše komunicirati u obitelji, samo su neke od tema koje sam pripremila za vas (vidi u Letci).
Bit će tu i raznih obavijesti, najava radionica i predavanja za roditelje.
Ponekad zbog straha i osuđivanja drugih u našoj okolini potiskujemo svoje probleme, no ponekad je dovoljno problem samo podijeliti s nekim. Ne ustručavajte se doći na razgovor, po savjet ili jednostavno pozdraviti u prolazu. Tu smo jedni za druge da zajedno učimo i rastemo.
Veselim se suradnji!
Vaša psihologinja Marija Jurić
I ove su godine povodom Međunarodnog dana tolerancije, koji se obilježava 16. studenog diljem svijeta, školska pedagoginja, psihologinja i knjižničarka raznim aktivnostima s učenicima obilježile spomenuti dan.
Više pročitajte pod opširnije, a fotografije pogledajte OVDJE.
Pedagoginja Gabrijela Jukić i psihologinja Marija Novoselić s učenicima 3. i 4. razreda provele su radionicu Prihvaćanje razlika u kojoj su učenici kroz razne aktivnosti uvidjeli kako smo jako slični, a opet beskrajno različiti te da svatko ima svoje „naočale“ kroz koje doživljava sebe i druge. Učenici su se zabavili u aktivnosti presavijanja papira. Uputa je bila jednaka za sve - da presaviju papir, otkinu kut i tako nekoliko puta - te kada su učenici otvorili svoj papir i pogledali uratke drugih, bili su iznenađeni. Prvobitno su mislili kako je netko pogriješio, no brzo smo došli do zaključka kako smo svi različiti. Zaključili su da bi svijet bio dosadno i tužno mjesto da smo svi jednaki po svemu.
Radionica na temu Prihvaćanja različitosti provedena je i s učenicima 7. b razreda koji su u aktivnosti A la carte željeznica trebali označiti s kime bi rado putovali u vlaku, a s kime nikako ne bi te su trebali navesti razloge. Brzo su uvidjeli kako se lako uhvatimo u mrežu punu predrasuda i stereotipa te su na kraju zaključili kako se samo učenjem o običajima, navikama i ponašanjima pripadnika drugih kultura može postati tolerantan, tj. prihvaćati različitost. Učenici 6. b razreda imali su sličnu aktivnost, tj. također su trebali na popisu pripadnika različitih kultura i subkultura označiti koga bi rado za susjeda, prijatelja u razredu, rođaka te slično. Učenici su shvatili kako o pripadnicima određenih kultura i subkulutra znaju zaista malo, a imaju mnogo predrasuda te smo zaključili kako okolina, kao i vrijednosti i stavovi u obitelji imaju veliki utjecaj na naše viđenje stvari. Knjižničarka Vlatka Štrk sa skupinom Malih knjižničara također je „rušila predrasude“ aktivnošću u kojoj su učenici države svijeta bojali različitim bojama te su u obrise svojih dlanova pisali poruke mira i pozive na prihvaćanje, uvažavanje i poštivanje.
Ponekad nam netko ne odgovora sa svojim stavovima i ponašanjima, no neslaganje ne mora nužno rezultirati odbacivanjem i neprihvaćanjem, već trebamo učiti prihvatiti bogatstvo različitosti koje nas sve skupa može samo osnažiti i otvoriti nam prozore za neke nove poglede.
Marija Novoselić, školska psihologinja