Čuvari baštine
Projekt „Čuvari baštine“ namijenjen je potencijalno darovitim učenicima u umjetničkom i humanističkom području, kao i svim učenicima koji su zainteresirani za projektnu nastavu, interdisciplinarni pristup, suradničko, istraživačko i inovativno učenje. Ovogodišnja tema bila je Skrivena blaga mista moga, a odnosi se na nepokretnu materijalnu baštinu.
Naši učenici će u sklopu ovog projekta istražiti lokalnu povijesnu i kulturnu baštinu (gotovo zaboravljene legende o Crnoj Vili, Šakanu i Šorki) vezanu za lokalitete Vruje, Kamena Brela i samog mjesta Brela. Učenici će pobliže upoznati zavičajnu tradiciju (edukativna slikovnica u službi promicanja zavičajne baštine). Namjena projekta je kod učenika i pripadnika lokalne zajednice poticati i njegovati poštovanje prema zavičaju i zavičajnoj baštini kao i razvijati dječju kreativnost. Također se kod učenika ovim projektom potiče razvoj drugih triju vještina 21. stoljeća: suradnja, komunikacija i kritičko mišljenje. Ovaj projekt proveli bismo i s ciljem poticanja interesa šire javnosti za kulturne lokalitete u Brelima što bi moglo rezultirati nekim novim budućim projektima na ovu temu na regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini (npr. Erasmus). Time bismo zavičajnu baštinu ujedno i spasili od zaborava i predstavili je i na široj razini od lokalne. Međunarodnim projektima na ovu temu bi se provodila i promocija naše lokalne zajednice u svijetu.
Projekt će se provoditi od sredine siječnja 2020. do kraja lipnja 2020. Učiteljice Gorana Babić i Vanja Sokol će podijeliti zadatke među svojim učenicima vezano za ilustraciju legendi koje će sačinjavati slikovnicu. Po dovršavanju ilustracija i popratnog teksta na hrvatskom jeziku, prof. Babić će prevesti tekst i na engleski jezik. Prof. Sokol će s učenicima odraditi grafičku obradu materijala i pripremu za tisak. Slikovnica bi trebala biti tiskana do Dana škole 14. svibnja kada će biti predstavljena na školskoj razini. Učenici će izraditi i ppt prezentaciju i video uradak koji će prikazati kako je tekla izrada same slikovnice kao i interaktivnu mapu lokaliteta uz koje su predstavljene legende vezane te će i ti proizvodi biti predstavljeni za Dan škole. Nakon tiskanja i promocije u školi, slijedi promocija slikovnice putem lokalnih, regionalnih i nacionalnih medija, u uredu TZ i u hotelima, te na županijskim događanjima vezanim uz projekt Čuvari baštine. Također, učenici i prof. Sokol će se u izradi služiti digitalnim alatima koje su učiteljice Sokol i Babić upoznale na Erasmus mobilnostima u sklopu jednog od dvaju odobrenih Erasmus KA1 projekata naše škole, pa ćemo promovirati ovu slikovnicu i u sklopu raznih događanja koja promoviraju eTwinning i Erasmus projekte na regionalnoj, državnoj i međunarodnoj razini (međunarodni eTwinning webinari i sl.)
Turistička zajednica općine Brela i Općina Brela će surađivati sa našom školom tijekom provedbe projekta na način da će u skladu sa svojim mogućnostima sufinancirati tiskanje i neke promotivne aktivnosti namijenjene široj javnosti (predstavljanje slikovnice u prostorijama Općine ili nekog od breljanskih hotela).
Sudjelovanje u planiranju, provedbi i prezentaciji projekta će omogućiti uključenim učenicima i djelatnicima višestruki razvoj kompetencija. Prije svega razvoj kreativnosti kroz oblikovanje tekstova legendi, prijevod tekstova i izradu ilustracija te grafičku obradu slikovnice prije tiskanja. Zatim će, radeći u skupini, učenici razviti vještine projektnog razmišljanja, logičko-kritičkog mišljenja i suradničkog učenja( kroz razvijanje njihove suradnje, kritičkog razmišljanja i kreativnosti kroz timski rad). Ovim projektom nesumnjivo se potiče razvoj tzv. 4C vještina kod učenika ( kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i suradnja). Kreativnost i kritičko mišljenje čine nedjeljiv skup stavova i vještina potrebnih za proaktivno djelovanje i inovativni pristup. Komunikacijske i suradničke vještine su ključne životne vještine koje imaju značajan utjecaj na način usvajanja znanja, povezivanja s drugima te općenito na kvalitetu i uspjeh u životu, stoga će se ovim projektom razvijati kompetencije nužne i za svakodnevni život. Što se tiče usvajanja vrijednosti, kod učenika će se provedbom ovog projekta poticati i njegovati poštovanje prema zavičaju i zavičajnoj baštini kao i stav da se naša bogata lokalna baština mora sačuvati od zaborava.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |