Dan planeta Zemlje 2021.
Učenici 1. razreda osvijestili su problem zagađenja okoliša i potrebu očuvanja prirode gledajući emisiju „Mama Zemlja“ i videozapise o Zemlji i onečišćenjima. Izradili su lutkice i scenu, izveli igrokaz „Začuđeni mjesec“, rješavali interaktivni eko-kviz te crtali i pisali čestitku Zemlji.
Učenici 2. razreda su uredili pano i napravili stablo s eko porukama. Iz hrvatskog jezika su obradili lektiru '“Pismo iz Zelengrada“, a iz likovne kulture radili plakate na temu Dana planeta Zemlje. Na satu vjeronauka su razgovarali o ljudskim grijesima i njihovim posljedicama za stvoreni svijet.
Učenici 3. razreda su na satu hrvatskog jezika odgledali lutkarski film „Bijeli jelen“, a iz prirode i društva pričali o zaštićenim životinjama koje se spominju u lektiri Bijeli jelen, Vladimira Nazora. Čak su pronašli da je jedan viđen u Gorskom kotaru u Fužinama. Iz vjeronauka su razgovarali o stvaranju svijeta i suodgovornosti čovjeka za stvoreni svijet.
Učenici 4. razreda su između više aktivnosti izradili grafički prikaz količine vode na Zemlji. Posebno su istakli kolika količina se odnosi na slanu i slatku vodu te količinu vode u ledu ili snijegu. Temu su povezali s nastavnim sadržajem matematike crtajući kvadrate i vršeći procjenu. Na satu vjeronauka su iz Knjige Postanka interpretirali biblijske tekstove.
U sklopu nastave engleskog jezika učenici 3. i 4. razreda su oblikovali i ukrasili kartonske kutije namijenjene za odlaganje papira, a koje će biti postavljene u učionice u kojima nedostaju.
I u višim razredima nastava je bila tematska i posvećena očuvanju naše Zemlje. U suradnji s Crvenim križem Makarska za učenike viših razreda smo organizirali 4 virtualna predavanja preko Zooma: 5. razred - Razred za obitelj, 6. razred - Zaštita morskog okoliša, 7. razred - Mikrobiologija i 8. razred - Bioremedijacija. Svaka od tema je bila prilagođena različitom uzrastu kako bi naši učenici stekli znanje o zaštiti okoliša te postali svjesni zbivanja u svijetu kao što su klimatske promjene, globalno onečišćenje, uništavanje ekosustava te ugrožavanje biljnog i životinjskog svijeta.
Također na satu hrvatskoga jezika učenici 5. razreda su pisali haiku. Motive za svoje stihove su pronašli u svojem zavičaju, inspiracija su im bili more, ljeto, školjke, cvijeće.... Njihove radove pogledajte na sljedećoj poveznici:
Učenici 6. i 7. razreda su u sklopu nastave matematike rješavali zadatke vezane uz izračun uštede i ekološke dobrobiti kod proizvodnje i potrošnje recikliranog papira u odnosu na proizvodnju novog papira. Uz to su pogledali dva kratka videozapisa ekološke tematike. Učenici 7. razreda su na satu fizike imali kratka izlaganja o pretvorbi energije koja se odvija na našoj planeti, a rasprava je bila usmjerena na to kako sve to utječe na naš planet. Učenici 7. i 8. razreda su tijekom sata biologije gledali video o onečišćenju voda plastikom, te o štetnom utjecaju plastike na živi svijet. Rješavali su kviz vezan za navedene filmove i digitalnu igru razvrstavanje otpada. Učenici 7. razreda su također radili plakate na temu Onečišćenje vode, zraka i tla. Učenici 8. razreda su za vrijeme online video lekcije iz engleskog jezika pisali poluvođeni sastav na temu „My Home - Planet Earth“, dok su drugi sat gledali dokumentarni film o našem planetu.
Na samom kraju dana učenici 5. i 8. razreda su na nastavi Informatike riješili kratku anketu o zaštiti okoliša. Učenici smatraju da je zemlja dosta onečišćena te da smeće smeta okolišu. Također, u većoj mjeri, učenici smatraju da se dobro brinu o okolišu u njihovom mjestu stanovanja. 87% učenika smatra da je veoma bitno zbrinjavati reciklažni otpad iako bi rado htjeli doznati više o načinima zbrinjavanja otpada. Smatraju da je ljude najbolje educirati preko radija i televizije, ali u istoj mjeri im je važno educirati ljude i preko društvenih mreža te preko letaka, brošura i plakata. Naši učenici ponekad razvrstavaju otpad, a razlog tome je što ih većina ne zna gdje se nalazi zeleni otok ili je predaleko od njihova mjesta stanovanja. Što se tiče PET ambalaže, naši učenici ih odnose ili u trgovine ili ih koriste u domaćinstvu, staklenu ambalažu većinom koriste u svom domaćinstvu, a EE otpad bacaju u smeće predviđeno za to. Iz gore navedene ankete se može zaključiti da su naši učenici vrlo osviješteni prilikom rukovanja s otpadcima, ali uvijek mogu i žele naučiti novo i više kako bi doprinijeli zaštiti okoliša.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |