Haiku u 5. razredu
Učenici su poslušali nekoliko haiku pjesama te su uočili neke zajedničke odrednice kao i koja "pravila" moraju poštivati u pisanju haiku pjesme. Nakon toga su se sami okušali u stvaranju haiku pjesama koje su izložene na prigodnom panou u učionici.
Na primjer, jeste li znali da:
- haiku u pravilu nema naslov
- sastoji se od tri stiha po 5, 7 i 5 slogova
- najčešće opisuje detalj iz prirode
- nema rimu
- čita se dva puta zaredom
- da haiku zovu i "poezijom godišnjih doba" ?
Pisanje haiku poezije ima više pozitivnih strana. Prije svega, kod učenika potiče poštovanje prema prirodi te razumijevanje i povezanost s prirodom U kurikulumu međupredmetne teme Održivi razvoj jedan je od ciljeva razvijanje solidarnosti, empatije i odgovornosti prema svim živim bićima i okolišu te motivacije za djelovanje na dobrobit okoliša i svih ljudi.
Također, svaki put kada učenik piše haiku, mora pronaći odgovarajuću duljinu i stil te ga uskladiti sa sadržajem, što od učenika zahtijeva bogaćenje rječnika i traženje istoznačnica. Razvija se dječje stvaralaštvo uz osmišljenu primjenu jezika. U kurikulumu se posebno ističe razvoj kreativnosti kroz različite stvaralačke jezične aktivnosti. Haiku je kao forma primjeren djeci jer ne traži savršenstvo, nema uzvišenosti, teži se jednostavnosti.
U nastavku pročitajte neke od uradaka naših petaša:
U plavom moru
natječu se radosno
te tri ribice.
(Ita)
Livadne ruže
Leptirići lete tud
Vesele se svi.
(Lani An)
Kad kiša pada
Velika trava raste
Sve je zeleno.
(Nikolina)
Uz šumsku stazu
Ovlaženi cvjetovi
U malom grmlju.
(Mladen)
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |