« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
27.10.2010. godine za učenike 1.b razreda PŠ Centar ustrojen je integrirani nastavni dan na temu Afrika. Integrirane su sljedeće nastavne jedinice:
SRO - Prikaz UNICEF-ovog dokumentarnog filma i upoznavanje s akcijom "Škole za Afriku"
HJ - Interpretacija i dramatizacija afričke narodne priče "Krađa sunca"
LK - Dizajniranje slikovnice "Upoznajem Afriku"
TZK - Plesne strukture; Elementarne igre (porijeklom iz Afrike)
Na početku integriranog nastavnog dana učenici su objavili svoja prethodna znanja o Africi. Evo nekih izjava:
FRAN: "Afrika je jako daleko."
BARBARA: "Afriku sam vidjela na televiziji."
ERIK: "U Africi ima gladne djece."
PETAR: "U Africi žive siromašni ljudi."
KARLO: "Afrika je pustinja."
JOSIP: "U Africi ljudi imaju čudne frizure - kao da imaju gliste na glavi."
PAULA: "U Africi je jako vruće."
LEO: "U Africi ima slonova, lavova i žirafa."
Pogledavši fotografije, plakate i UNICEF-ov dokumentarni film za mlađi uzrast učenici su stekli uvid u težak život svojih vršnjaka i osvijestili nužnost pomaganja u opremanju škola te omogućavanju kvalitetnijeg obrazovanja i života u Africi općenito. Upoznati su s organizacijom UNICEF i uključivanjem naše škole u humanitarnu akciju. Sve što su vidjeli ostavilo je snažan dojam na njih.
Toga dana učenici su također donijeli plastične boce koje ćemo prodati i prikupljenim novcem sudjelovati u humanitarnoj akciji.
Tijekom drugog nastavnog sata interpretirali smo afričku narodnu priču "Krađa sunca". Učenici su sjedeći u krugu nakon obrade priče, u etapi stvaralačkoga rada, dali zvučnu kulisu priči (oponašanjem životinja, prirodnih pojava itd.), a potom smo podijelili uloge i rekvizite te dramatizirali priču. Svaki učenik je glumio zadani lik (poglavice Vai i Mokulaka, Mokele, Molumba, kornjača, pavijan, crvena lunja, ose, pčele, ratnici, leopard ...). Svi su se uistinu uživjeli u uloge i uživali u izvedbi.
Sljedeća aktivnost bilo je dizajniranje slikovnice "Upoznajem Afriku". Svaki učenik je drvenim bojicama ilustrirao jednu stranicu prema tekstu koji je napisala učiteljica. Nakon izložbe i analize, radove smo uvezali i još jednom, sjedeći u krugu, prolistali i pročitali slikovnicu. Cilj slikovnice je prvašićima na jednostavan i zanimljiv način, prilagođen njihovoj dobi i mogućnostima, pružiti osnovne informacije o Africi. Učenici će edukativnu slikovnicu svakodnevno moći posuđivati i nositi kući na čitanje.
Dan smo završili plesom i elementarnim igrama afričkoga porijekla te su učenici prepuni dojmova pohitali svojim domovima kako bi roditeljima što prije ispričali kakav poseban i zanimljiv dan su proveli u školi. Daleka Afrika prvašićima više nije tako daleko. Kroz navedene integrirane aktivnosti nakratko su u mašti otputovali u tu neobičnu zemlju, a u njihovim srcima pobuđeno je suosjećanje i želja za pomoći svojim afričkim vršnjacima.