« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Predmet: F I Z I K A
ELEMENTI I KRITERIJI OCJENJIVANJA
Osnovni cilj nastave fizike jest stjecanje kvalitetnog i primjenljivog znanja, a ne usvajanje velikog broja činjenica i informacija. Cilj je da učenici NAUČE UČITI (misliti, povezivati sadržaje i koristiti stečeno znanje)
Učenike se ocjenjuje za:
1. usvojenost nastavnog sadržaja
2. praktični rad
3. primjena znanja i vještina
OCJENA DOVOLJAN:
Učenik povremeno pokazuje interes te samo prepoznaje gradivo. Odgovara sa DA ili NE na sugestivna pitanja. Kod pismenih zadaća može nadopuniti rečenicu pojmovima koji nedostaju. Na shemi prepoznaje simbole, ali ju ne može samostalno nacrtati. Može usporediti i razlikovati određene fizičke veličine (recimo tijela veće i manje mase).
Prepoznaje pribor kojim treba izmjeriti neku fizičku veličinu, ali mu je samo mjerenje neprecizno. Nije dovoljno samostalan u izvođenju pokusa. (menzure)
Učenik radi samo uz pomoć učiteljice ili učenika iz skupine. Dobivene rezultate ne može objasniti.
OCJENA DOBAR
Učenik je usvojio gradivo na razini reprodukcije. Može nabrojiti i definirati pojmove koji se od njega traže. Lako opisuje određenu fizičku pojavu, te pronalazi primjere iz svakodnevnog života. Zna definirati pojedinu fizičku veličinu. Kod pismenih zadataka može izabrati od ponuđenih odgovora ispravan.
Priborom za pokuse rukuje samostalno. Mjerenja izvodi korektno, sve bilježi pravilno, a dobivene rezultate zna prikazati tablicama i grafovima. Aktivno učestvuje u timskom radu. (trenje, tlak, gibanje,strujni krug)
Stečeno znanje zna primijeniti pri rješavanju jednostavnijeg problema, ali mu je povremeno potrebna pomoć učiteljice. (put, vrijeme, brzina)
OCJENA VRLO DOBAR
Učenik jasno objašnjava sve nastavne sadržaje. Može samostalno dati primjere za pojedine pojmove i zakonitosti. Zna izdvojiti bitno od nebitnog. Rješava zadatke otvorenog tipa s rješavanjem problema. Pokazuje znatan interes za pojedine sadržaje. Aktivno sudjeluje u diskusijama o sadržajima koji ga zanimaju.
Samostalno izvodi pokuse, skicira ih, bilježi podatke i dobivene rezultate zna obrazložiti. I kod kuće izvodi jednostavne pokuse te ih može i u razredu prezentirati. Pomaže ostalim učenicima u timskom radu. (određivanje faktora trenja) ili (koje tvari provode električnu struju)
Rješava samostalno sve numeričke zadatke. Uočava problem, analizira ga i predlaže način rješavanja. Rezultate može prikazati i dijagramom. Svoje stavove argumentirano objašnjava. (što je gušće voda ili ulje) ili (slobodni pad)
OCJENA ODLIČAN
1.(usvojenost nastavnog sadržaja)
Učenik kontinuirano pokazuje interes za sve nastavne sadržaje i samostalno ih interpretira. Povezuje usvojeno znanje s pojavama iz svakodnevnog života. Predlaže kreativne odgovore i lako logički zaključuje. Pronalazi i nove izvore znanja. (enciklopedije ili Internet)
2. (praktični rad)
Samostalno i s lakoćom izvodi sve pokuse u školi. I kod kuće rado izvodi neka mjerenja ili pokuse koji nisu predviđeni u udžbeniku. Sva zapažanja pravilno bilježi, opisuje i prezentira ostalim učenicima. Organizator je timskog rada u školi. (mjeri tlak i temperaturu zraka tokom tjedan dana) ili (izvodi pokus o osmozi) ili (zaštita od strujnog udara)
3.(primjena znanja i vještina)
Usvojeno znanje i vještine zna kreativno primijeniti u rješavanju problema. Samostalno i s lakoćom rješava zadatke otvorenog tipa s pisanim obrazloženjem. Sve podatke zna prikazati tablično i grafički. (kako odrediti brzinu kojom dolaziš u školu)