« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nakon što je II. osnovna škola bila domaćin mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „Human Rights Education“ u rujnu, učenici Dina Posavec (8. a), Mia Pahek (8. a), Marta Nikšić (8. c), Roko Čović (8. d), Maja Diana Pardiwala (8. d) te Karlo Štager (8. d) su u pratnji učiteljice Draženke Pust i učitelja Denisa Baisa sudjelovali u mobilnosti, ovoga puta u rumunjskom glavnom gradu – Bukureštu, od 24. do 28. listopada.
Projekt uključuje šest zemalja sudionica, a to su uz Hrvatsku i domaćina Rumunjsku još i Portugal, Slovačka, Španjolska i Turska.
Prvoga dana mobilnosti učenici su uz pratnju nastavnika posjetili Tehničku školu "Sfântul Pantelimon" gdje su nakon par riječi dobrodošlice domaćina sudjelovali u tzv. icebreaking aktivnostima koje su za cilj imale bolje upoznati kolege iz drugih zemalja. Nakon toga učenici su podijeljeni u miješane timove od 6 učenika te jednog nastavnika u ulozi mentora. Svaki je tim dobio zadatak izraditi lentu vremena kojom će prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest te rezultate svojega rada prezentiratidrugim sudionicima.
Nakon navedenih aktivnosti u školi, sudionici mobilnosti sele se u školsku dvoranu i školsko dvorište gdje su na red došle sportske aktivnosti – badminton i nogomet.
Drugi dan mobilnosti bio je predviđen za razgledavanje glavnoga grada Bukurešta. Kroz igru otkrivanja i posjećivanja najvažnijih građevina, spomenika i mjesta posebnog značaja sudionici mobilnosti bili su upoznati s najvažnijim događajima iz rumunjske povijesti. Među njima se posebno istaknuo posjet Palači parlamenta, drugoj najvećoj administrativnoj građevini na svijetu.
Trećega dana mobilnosti bio je rezerviran za izlet u Transilvanijske Alpe, točnije u dvorac Bran, rezidenciju slavnoga fiktivnoga lika – grofa Drakule te u raskošnu palaču Peles.
Posljednjeg dana mobilnosti ponovno smo se vratili u školu. Učenici su podijeljeni u miješane timove sudjelovali u dvije radionice. U prvoj su radionici nakon gledanja videozapisa o ljudskim pravima morali kronološki poredati rečenice iz Velike povelje sloboda. U drugoj je radionici svaki tim dobio jednu od šest mogućih umjetnosti – arhitektura, film, glazba i ples, slikarstvo, kiparstvo te književnost. Svaki je učenik unutar tima izradio kratku prezentaciju o najpoznatijem umjetniku i djelu svoje države, ovisno o vrsti umjetnosti koju je njihov tim dobio. Naposlijetku, svaki je tim prezentirao rezultate svojega rada. Nakon druge radionice uslijedila je podjela certifikata svim sudionicima mobilnosti, a nakon svečanoga ručka i vrijeme za opraštanje od novostečenih prijatelja i pripremanje za odlazak kući.
Učenici su u pet dana mobilnosti imali prilike upoznali društvo i kulturu Rumunjske, steći nova prijateljstva te naučiti nešto novo o ljudskim pravima.
Denis Bais