« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici 7.c i d razreda 23. listopada 2012. Dane kruha obilježili su odlaskom u etno park Gradišće u Madžarevu.
Pratnja učenicima bile su učiteljice Sanja Posavec, prof., Dubravka Pavlić, prof., Mirjana Halusek, prof. i ravnatelj škole Ernest Habek, prof. Članice Etno udruge „Greben“ Madžarevo ljubazno su dočekale djecu i učitelje i omogućile ugodan boravak u etno parku. Tijekom boravka učenicima i učiteljima pridružio se i predsjednik Udruge Tibor Martan, dipl. etnolog.
Puni očekivanja sedmaši su se vlakom uputili prema Madžarevu gdje ih je dočekala gospođa Štefica Vuk u narodnoj nošnji s košaricom kolača. Već prvi trenuci u prirodi ispunili su mlade posjetitelje dobrim raspoloženjem te je put do etno parka bio popraćen veselim pošalicama i razdraganim komentarima.
Došavši u etno park, učenici su podijeljeni u skupine i raspoređeni po radionicama koje su vodile članice Udruge. Jedni su razgledali etno zbirku i upoznavali predmete koji su se upotrebljavali pri žetvi, vršenju i mljevenju žita i kukuruza kao i s predmetima koji su se koristili u pripremi i pečenju kruha, peciva i kolača u krušnoj peći. Osim predmeta učenici su bili upoznati s interijerom zagorskih starih kuća, odjećom koju su ljudi nosili i načinom života u tadašnjim obiteljima. Druga skupina od ukrasnoga papira uz vođenje izrađivala je raznovrsne cvjetove koji su se koristili pri ukrašavanju prostorija prigodom svetkovina. U trećoj radionici moglo se mijesiti tijesto koje se oblikovalo u maštovite oblike koji su se potom pekli, na radost mladih pekara. Četvrta radionica bila je zamišljena kao kuhinja u kojoj se gulio krumpir koji se pekao na ploči štednjaka na drva. Osim krumpira učenici su pripremili i pekli kestene koje su prvo ubrali u obližnjoj šumi. Djeca su naizmjenično sudjelovala u svim radionicama.
U vanjskom prostoru osobito su djecu svojim glasanjem uveseljavale guske i patke koje su u obližnjem vrtu boravile čupkajući travu.
Cijeli prostor parka je osmišljen, ispunjen posudama s cvijećem, malim omeđenim prućem vrtovima sa sezonskim povrćem i sve djeluje vrlo uredno i brižno održavano.
Nakon završetka radionica vrijedne i strpljive domaćice počastile su goste svojim domaćim kolačima, ali i onim što su djeca samostalno ispekla.
Puni dojmova, ispraćeni toplim jesenskim zrakama sunca vesela skupina djece spustila se niz brijeg vraćajući se svojim kućama.
Mirjana Halusek, prof.