« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Noćni čitateljski susret II. osnovne škole Varaždin održat će se 30. listopada 2015. u prostorijama školske knjižnice s početkom u 19 sati. U projektu sudjeluju učenici 7. a i 7. b razreda pod vodstvom knjižničara Josipa Rihtarića, učiteljice hrvatskoga jezika Jasmine Varga te učiteljice engleskoga jezika Nataše Kurbanjev.
PROGRAM DOGAĐANJA (od 19.00 – 00.00 sati)
19.00 donošenje pravila ponašanja na čitateljskome susretu
19.15 literarna radionica
20.00 ceremonijalno čitanje odabranih pjesama i ulomaka tekstova po izboru učenika
21.30 povezivanje sa školskom knjižnicom OŠ Josipa Badalića, Graberje Ivanićko preko skypea
22.00 – 00.00 karaoke, društvene igre
Po prvi puta, ove se godine i II. osnovna škola uključuje u izvorni hrvatski projekt poticanja čitanja iz užitka Tulum s(l)ova koji se u školskim knjižnicama diljem Hrvatske održava već petu godinu zaredom.
Projekt čitanja iz užitka Tulum s(l)ova namijenjen je učenicima sedmih i osmih razreda osnovnih te prvih i drugih razreda srednjih škola, a trajanje mu je osmišljeno kao godišnji ciklus koji počinje Noćnim čitateljskim susretom u školskoj knjižnici zadnji vikend u listopadu tekuće školske godine, dok u sljedećih 11 mjeseci učenici odlaze na Čitanje u lokalnoj zajednici (ustanove, udruge, poduzeća i javna mjesta). Akcije se dokumentiraju te se posljednji mjesec projekta odlučuje koja je školska knjižnica bila najuspješnija.
Cilj je ovoga projekta utjecati na jačanje pozitivnoga stava učenika prema čitanju. Čitanje s razumijevanjem (informacijsko čitanje) vještina je koja je preduvjet za uspjeh u školi, poslu i životu, posebno kad nas svakodnevno zatrpavaju sa sve više informacija i potrebna je spretnost u prepoznavanju i korištenju važnih. Činjenica je da zbog nedovoljno razvijene vještine čitanja učenici pokazuju otpor prema čitanju koje doživljavaju kao obavezu. Čitanjem iz užitka razvija se vještina čitanja i ono prestaje biti naporno, a ono je premalo prisutno u našoj svakodnevici. Povezujemo ga najčešće s večerima kad je netko od bližnjih podijelio s nama radost čitanja.
Noćni čitateljski susret početna je akcija kojom se želi njegovati naviku čitanja u naših učenika. Odvija se u realnom i virtualnom okruženju, a obavezni dio susreta čine ceremonijalno čitanje za sudionike iz vlastite školske knjižnice te druženje s učenicima drugih školskih knjižnica preko servisa skype.
Čitanje je najvažnija aktivnost noćnoga čitateljskog susreta, ali ne i jedina, ostale aktivnosti ovise o kreativnosti timova pojedinih knjižnica, a raspon je širok i čine ga–društvene igre, interaktivne računalne igrice, karaoke, humanitarne akcije, piknik na dekama, likovne, plesne i literarne radionice te radionice i kvizovi iz ostalih predmeta, književni susreti, gledanje filmova, natjecanja u pjevanju, pripovijedanje bajki, glazbeni koncert učenika, uređivanje prostora knjižnice i slično. Knjižnice koje imaju uvjete za to osiguravaju i noćenje u vrećama za spavanje.