« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici 6.a, 6.b, 6.c i 6.d razreda II. osnovne škole Varaždin putovali su 26. veljače 2018. na terensku nastavu u Zagreb. Tamo su posjetili Muzej iluzija te gledali predstavu u Centru za kulturu Trešnjevka.
U zagrebačkome Muzeju iluzija učenici su ostali zadivljeni jer ništa nije onakvim kakvim se čini. Eksponati u muzeju su im poljuljali povjerenje u vizualna osjetila uz pregršt novih iluzija, ali ih pritom i oduševila. Učenici su tako uživali u zbirci holograma, iskrivljenoj slici sebe u ogledalu, izgubili se u beskonačnoj sobi, oduprli se u sobi gravitacije i odnosima veličina te se fotografirali u svim mogućim i nemogućim pozama. Kroz atraktivne i zabavne varke naučili su o vidu, percepciji i mozgu te znanosti kako bi bolje razumjeli zašto oči vide stvari koje mozak ne razumije. Na kraju učenici su se zaustavili u prostoru za igru s didaktičko-logičkim igračkama i zagonetkama te kupili pokoji poklon za uspomenu.
U ugodnome i opuštenom ambijentu Centra za kulturu Trešnjevka učenici su gledali predstavu “Od tišine do glazbe – koncert za anegdotu i klavir” u kojoj talentirani Ivan Đuričić Đuro iz satiričkog kazališta Kerempuh uz svesrdnu glazbenu i inu pomoć klavijaturista Songkillersa Saše Miočića publiku vodi kroz duhovit prikaz povijesti glazbe. Đuro je tako pjevao sve od postojećih i izmišljenih arija do šlagera Ive Robića i Mineinih trash poskočica, plesao, skakao i svirao cijelih sat vremena predavanja koje prati razvoj glazbe do danas. Učenici su se upoznali s konzumiranjem glazbe, dobrim i lošim navikama, od trivijalnosti do dobroga ukusa, od uvertire do aplauza, od kamenoga doba do Rolling Stonesa, od klasične do moderne glazbe, od jazza do popa i od narodne glazbe do šansone. Izvedba opere u kojoj glumi sve likove jedan lik, jedan je od komičnih vrhunaca predstave. U interaktivnome okruženju s izvođačima učenici su primili nagrade u obliku Mozart kugli te izvođače više puta nagradili pljeskom i smijehom.
No tu nije došao kraj jer uz predstavu se nadovezao i edukacijski program hrvatskih glazbenih udruga. U programu se kroz kratku prezentaciju i razgovor s djecom te jednim od hrvatskih glazbenika - gostom iznenađenja - Darkom Rundekom, na primjeren način educiralo o autorstvu i važnosti kreativnosti, načinima na koji autori žive od svoga rada te potencijalu kreativnosti. Upravo zato važno je djecu i mlade poticati na kreativno razmišljanje, ali i educirati ih o njihovome potencijalu i načinima iskorištavanja vlastitoga kreativnog rada.
Nikola Habek, prof.