« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
U sklopu ovog projekta učenici 7.b razreda izradili su plakate o ljudskim pravima. Razrednica Alenka Trtinjak učenicima je zadala aktivnosti u svezi izrade plakata.
Učenici su trebali izraditi plakat kojim ćete prikazati kako su svi jednako vrijedni bez obzira na to gdje žive, kako izgledaju, kojim jezikom govore, kojoj religiji pripadaju. Mogli su se osvrnuti na kršenje ljudskih prava u Hrvatskoj. Učenici su trebali osmisliti svoj plakat na način da odaberu jedno ili više ljudskih prava iz Deklaracije o ljudskim pravima, te potražiti u novinama, časopisima ili internetu članke ili općenito sadržaje koji govore o kršenjima ljudskih prava koje su odabrali. Proučiti sažetak deklaracije kako bi shvatili koja prava su narušena u odabranim člancima. Kreirati, nalijepiti slike, fotografije i tekst na plakat potrebno je nakon svakog teksta ili fotografije koju su odabrali, velikim slovima nalijepiti ili napisati članak iz Deklaracije koji je prekršen time. Primjere kršenja ljudskih prava iz Deklaracije trebalo je istaknuti na plakatu.
Nakon što su učenici izradili plakate trebalo ih je prezentirati što je vidljivo na slikama.
Učenici i nijhova razrednica Draženka Pust sudjeluju u eTwinning projektu - „Memento prijateljstva“.
Cilj projekta
Učenici će, aktivno sudjelujući u predviđenim aktivnostima, jačati kompetencije komunikacije na materinskom jeziku, upoznavat će i širiti znanja o socijalnim i građanskim pravima i dužnostima te osvještavanjem razvijati vlastitu kulturološku dimenziju.
Odabirom prikladnih sadržaja unutar nastavnih predmeta učitelji će potaknuti učenike na usvajanje pojmova: pravednost, autoritet, zajednica, problem/rješavanje problema, pravila ponašanja, načini pravedne podjele, prekršaj – povreda pravila i donošenje odluke.
Razvijat će se aktivne kompetencije građanskoga odgoja i obrazovanja (međupredmetno i samostalno)
Zadaci projekta
Znanja: stjecanje znanja o sebi kroz prepoznavanje i razumijevanje svojih emocija, razvoj pozitivne slike o sebi, razvijanje odgovornosti prema sebi i drugima, produbljivanje razumijevanja i prihvaćanja dogovorenih pravila
Stavovi i vrijednosti: usvajanje i njegovanje temeljnih humanih vrijednosti: prijateljstvo, pravednost, nenasilje, suosjećanje, zastupanje i zaštita svojih i tuđih prava, oživotvorenje dječjih prava kroz svakodnevne situacije, preuzimanje odgovornosti za svoje postupke
Vještine: razvoj komunikacijskih vještina, razvijanje intelektualnih i socijalnih vještina (suosjećanje, razumijevanje, mirno rješavanje sukoba, tolerancija, povjerenje, prijateljstvo, briga za druge ), razvoj samostalnosti, razvoj samokontrole, razumijevanje svojih potreba i potreba drugih, življenje dječjih prava.
Učenici 5.c razreda izradili su umne mape na temu Ljudska prava.
Prije izrade umnih mapa, putem prezentacije i razgovora učenici su saznali nešto više o Deklaraciji o ljudskim pravima. Umne mape su izradili pomoću aplikacije Mindmaster te su neki od učenika bili izuzetno kreativni a sama izrada umnih mapa pomoću računala je bila zanimljiva i poučna.