« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Učenici osmih razreda: Filia Tepšić, Irma Cikač, Fran Keretić, Franko Prikratki i Matej Vitković, s učiteljicama Ljiljanom Inkret Martinčević i Marinelom Schatten sudjelovali su od nedjelje (15. svibnja 2022.) do petka (20. svibnja 2022.) na mobilnosti Erasmus + projekta, Human Rights Education. Po mnogočemu jedinstveno iskustvo, nekima prvi let avionom, preko Atlantskoga oceana, bliže Africi nego Europi…stigli smo do toga egzotičnog otoka.
Organizatori mobilnosti bili su Portugal i koordinator Slovačka, a uključili su se učenici i učitelji iz Španjolske, Slovačke, Turske, Hrvatske, a učenici iz Rumunjske sudjelovali su virtualno. Tema mobilnosti bila je „Osobe s invaliditetom“.
Na početku upoznali smo se s učenicima i učiteljima ostalih škola partnera. Škola domaćin Escola Básica e Secundária Gonçalves Zarco pripremila je glazbenu priredbu nakon koje su učenici predstavili tradicionalnu glazbu i slatkiše svoje zemlje.
Održana je prezentacija projektnih aktivnosti i zadataka te kratko predstavljanje ostalih škola partnera. Također smo posjetili CR7 muzej. Učenici II. osnovne škole Varaždin pokazali su se spretnima u vodenim aktivnostima (vožnja kanuima, surfanje...).
Također smo upoznali gradonačelnika grada Funchala, posjetili stari grad i tržnicu gdje smo vidjeli prodaju tradicionalnih proizvoda. Vrlo zanimljiv bio je posjet i šetnja po Pico dos Barcelos i Cabo Girao, svjež zrak i prekrasan pogled s najvišega clifa u Europi visokoga 580 m.
U jednoj od aktivnosti učenici i učitelji stavili su se u uloge osoba s invaliditetom te su sudjelovali u raznim igrama: vožnji invalidskim kolicima, košarci s povezom na očima, boccia i sl. Nakon toga slijedila je prezentacija radova primjera dobre prakse za invalidne osobe u gradovima iz kojih dolaze učenici partneri projekata.
Da ne bi sve ostalo u učionicama, tijekom mobilnosti posjetili smo Nacionalni park Porto Moniz te smo planinarili na najviši vrh Madeire, Pico Ruivo. Većina se uspjela popeti na Pico Ruivo. Za neke još jedno novo iskustvo, a mi ćemo se najviše sjećati hodanja među oblacima. Posjetili smo i mjesto Portela Ponta de Sao Lourenco, poznato po živopisnim kućicama. Kupali smo se i družili na najljepšoj plaži na Madeiri, Beach at Machico.
Na kraju našega posjeta Madeiri i Escoli Básica e Secundária Gonçalves Zarco svim sudionicima projekta podijeljeni su certifikati. Svima nam je bilo teško ostaviti nove prijatelje. Do neke nove mobilnosti: Obrigado Madeira!