« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Učenici Eva Sekulić (8. a), Borna Janušić (8. c), Mihael Pavlic (8. c), Luka Grđan (8. d) i Mirta Sajko (8. d) u pratnji učiteljica Draženke Pust i Jasmine Varga boravili su od 20. do 24. veljače 2023. u gradu Manisi u Turskoj na mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Human Rights Education.
Prvoga dana mobilnosti obišli su školu domaćina – Srednju strukovnu i tehničku školu u Manisi. Nakon uvodnih riječi dobrodošlice, upoznavanja i prigodnoga programa uslijedio je Kahoot kviz o kulturnoj raznolikosti u kojem su sudjelovali svi učenici i učitelji. Nakon toga, podijeljeni u grupe, učenici su na svježem zraku odigrali nacionalne igre koje su popularne ili imaju neko povijesno značenje za države sudionice. Razgledali su i etno selo Obsaya, a nakon ručka uslijedio je seminar o kulturnoj raznolikosti u kojem su djeca aktivno sudjelovala.
Drugoga dana mobilnosti učenici su bili na cjelodnevnome izletu. Najprije su posjetili kuću Djevice Marije i iskopine antičkoga grada Efeza, a nakon ručka u Selçuku - grada u provinciji Izmir, prošetali su živopisnim gradićem Sirinçe i gradom Kuşadasi, velikim ljetovalištem na turskoj obali Egejskoga mora.
Trećega dana, najprije su u Tehničkoj školi izlagali svoju prezentaciju i slušali o kulturnoj raznolikosti ostalih zemalja koje sudjeluju u projektu. Nakon prezentacija izrađivali su plakate u digitalnim alatima na temu multikulturalizma. Poslije ručka išli su u razgled muzeja u gradu Manisi. Muzej "Manisa Osmanli Muzesi" bio je jako poučan, a najbolje im je bilo u "Sehzadelerparku" gdje su vidjeli minijaturne turske povijesne građevine. Krenuli su u daljnji obilazak Manise, a posjetili su i najstariju tursku džamiju. Dan je bio izuzetno ispunjen i zanimljiv.
Četvrti dan bio je lijep dan proveden u gradu Izmiru, trećemu najvećem gradu u Turskoj. Učenici su najprije posjetili Asansör, povijesnu zgradu s dizalom koje je služilo za prijevoz ljudi i robe kroz strmu liticu između dva dijela četvrti. Dizalom su se odvezli na vrh gdje su uživali u prekrasnome pogledu na grad. U Parku kulture razgledali su izložbu o nevjerničkoj četvrti koja je dio povijesti grada. Nakon toga prošetali su do glavnoga trga u Izmiru gdje se nalazi povijesni toranj sa satom i naravno, neizostavnim dijelom svakoga turskog grada - tržnicom (bazarom). Razgled grada završili su u Alaçati - Çeşme, dijelu Izmira na zapadnoj obali Turske. Uslijedila je podjela certifikata i završno druženje, a nakon toga i povratak kući.
Draženka Pust, Jasmina Varga