Završna koferencija IPA EU projekta "Čujete li razliku?"
Osnovna škola Davorina Trstenjaka je u sklopu IV. komponente IPA programa, u okviru grant sheme ''Integracija skupina u nepovoljnome položaju u redoviti obrazovni sustav '' potpisala i provela ugovor o sufinanciranju projekta ''Čujete li razliku?''. Projekt je sufinanciran od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda, a unutar operativnog programa ''Razvoj ljudskih potencijala''.
Projekt je trajao od 21. 08. 2013. do 21. 02. 2015. U ponedjeljak, 16. 02. održana je završna konferencija projekta na kojoj su prikazani ostvareni rezultati. U rubrici "opširnije" te u "foto galeriji" donosimo više o samom projektu i završnoj konferenciji.
Prilažemo i kratki video zapis snimljen u našoj školi.
Nositelj projekta:
Osnovna škola Davorina Trstenjaka
Krčka 3
10 000 Zagreb, Hrvatska
Tel/Fax: +385 1 6170-626
Web: http://os-dtrstenjaka-zg.skole.hr
Posredničko tijelo razine 2:
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
Radnička cesta 37b
10 000 Zagreb, Hrvatska
Tel +385 1 62 74 666; Faks +385 1 62 74 698
Za više informacija o EU fondovima:
www.strukturnifondovi.hr
PARTNERI U PROJEKTU:
Poliklinika Suvag
Ul. kneza Ljudevita Posavskog 10
10000 Zagreb, Hrvatska
Osnovna škola Julije Benešića
Trg Sv. Ivana Kapistrana
32236 Ilok, Hrvatska
Osnovna škola dr.Franjo Tuđman
Zagrebačka bb
32 234 Šarengrad, Hrvatska
Udruga Suncokret-Oljin
Naselak 22
Osnovna škola Davorina Trstenjaka potpisala je u kolovozu 2013.godine ugovor s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih o provedbi projekta ''Čujete li razliku?'' u vrijednosti od 238.012,85 EUR, od čega Europska unija sufinancira 225.874,19 EUR. Trajanje projekta je 22.08.2013.-21.02.2015.
Cilj projekta je promicati jednake mogućnosti za obrazovanje djece oštećena sluha i olakšavanje njihove socijalne uključenosti u osnovnim školama; povećati uključenost učenika oštećena sluha u osnovne škole prema redovnom obrazovanju te poboljšati kapacitet učitelja i stručnjaka koji rade s djecom oštećena sluha.
Ciljne skupine su učenici s oštećenjem sluha, ali i stručno osoblje u osnovnim školama (nastavnici, pedagozi, psiholozi i jezični terapeuti) koji rade s tim učenicima.
Osobe s invaliditetom u pravilu imaju manje prilika u obrazovanju, tržištu rada i sl., a u stvarnosti su suočeni sa stvarnim ili potencijalnim prepreka za obrazovanje (i kasnije, posredno, zapošljavanje). To se odražava i na probleme u samopoštovanju, društvenim aktivnostima i zdravlju. Imajući to na umu , prepoznali smo potrebu za uključenjem osoba s invaliditetom u redovne školske programe. Ranom integracijom osobe s invaliditetom mogu bolje zadovoljiti svoje osobne potrebe, postaju ekonomski i fizički samostalnije, razvijaju svoje profesionalne i socijalne kompetencije te razvijaju sposobnost lakše prilagodbe promjenama.
Tijekom trajanja projekta učinjeno je sljedeće:
preuređenje i prilagodba radnog prostora
Radni prostor u kojemu borave naši učenici valjalo je urediti i prilagoditi kako bi se aktivnosti što uspješnije provodile. Uređene su tri učionice u kojima učenici prije ili nakon završetka nastave zajedno sa svojim učiteljicama/terapeutima provode sve predviđene aktivnosti - pisanje zadaća, učenje, individualni rad … Uvijek još ostane vremena i za igru.
nabava specijalizirane opreme
Bez odgovarajuće opreme nema niti kvalitetne rehabilitacije. Nabavljena su 4 posebna uređaja potrebna za terapiju ili rehabilitaciju slušnih ili govornih teškoća.
U učionice u kojima učenici pohađaju redovitu nastavu postavljena su 4 kompleta koja sadrže pametnu ploču, projektor i prijenosno računalo.
organizacija edukacije
Posebno važan dio ovoga projekta bilo je osposobljavanje i educiranje učitelja za rad s djecom oštećena sluha i/ili teškoćama u govoru, čitanju i pisanju. Ukupno je 56 učitelja završilo posebnu edukaciju u trajanju od ukupno 52 sata. Edukaciju su priredili i proveli stručnjaci iz Poliklinike Suvag, program edukacije odobren je od strane Agencije za odgoj i obrazovanje, a svaki učitelj dobio je i odgovarajuću potvrdu o stručnom usavršavanju.
knjiga/priručnik za učenike sa slušnim ili s teškoćama u čitanju i pisanju
Knjiga je zamišljena kao priručnik za učitelje koji se svakodnevno susreću s učenicima s teškoćama, a posebno sa slušnim teškoćama ili teškoćama u čitanju i/ili pisanju. Autori tekstova su vrhunski stručnjaci iz Poliklinike SUVAG te učiteljice i profesorice OŠ Davorina Trstenjaka.