« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Učiteljica Engleskog jezika, Silvija Mađarić, sudjelovala je u sklopu Erasmus+ projekta – Ključna aktivnost 1, na tečaju u Londonu. Naziv tečaja je “Creative methodology for teachers of English as a foreign language“, a izabran je u skladu s temom projekta „“Kids from the future“, odnosno „Djeca budućnosti“. Tečaj je trajao 5 dana, od 10. do 14. rujna 2018., ukupno 25 sati. Tečaj se održavao u školi Engleskog jezika – Language Link, a na tečaju su ukupno sudjelovale 3 učiteljice iz Europe.
Tečaj je osmišljen za učitelje koji podučavaju engleski jezik kao strani jezik, za učitelje koji žele podići razinu inovativnosti i kreativnosti tijekom nastavnog procesa, dijeliti svoje ideje i aktivnosti što se tiče podučavanja stranog jezika te svakako razvijati svoje jezične vještine - tečaj se odvijao isključivo na engleskom jeziku s izvornim govornicima.
Tijekom tečaja posebno smo se osvrnuli na modernije pristupe u podučavanju, kao što su Neuro – Linguistic Programming (NLP) – odnosno Neurolingvističko programiranje, Task Based Learning (TBL) – učenje temeljeno na samostalnom izvršavanju zadataka (projektne aktivnosti) te Dogme language teaching – komunikativni pristup nastavi jezika. Svaka sudionica tečaja imala je prilike, osim teorijskog djela, pogledati demonstracijski sat svakog navedenog pristupa te održati vlastiti kako bi mogle primijeniti naučeno.
Osim novih pristupa u podučavanju, osvrnuli smo se na važnost korištenja jezičnih igara te pjesama, poezije, dramatizacije, bajki i priča….a sve s ciljem da bismo uvrstili element kreativnosti i inovativnosti u nastavne sate, kako bi učenici bili više motivirani za učenje i sudjelovanje u samom nastavnom procesu. Za sve navedeno, sudionici tečaja dobili su razne primjere aktivnosti i načina provođenja određenih tehnika i pristupa te se sami okušali u realizaciji istih.
Novi trendovi u podučavanju prikazuju da učenje trebati biti personalizirano (polaziti od učenika i baviti se temama koje su njima bliske), zabavno, suradničko te u svakom pogledu treba razvijati učeničke vještine, a ne prenositi samo znanje (odnosno činjenice). Učenicima trebamo omogućiti višu razinu od pamćenja i pukog reproduciranja činjenica, a u kontekstu podučavanja jezika – trebamo im omogućiti i potaknuti ih na samostalno korištenje jezika te komunikacijsku sastavnicu staviti na prvo mjesto jer jezik nije samo forma. Jezik se neprestano mijenja i razvija se, a učenike trebamo pripremati i omogućiti im samostalno korištenje jezika, s naglaskom na pričanje i komunikacijsku tečnost, a ne na ispravljanju gramatičkih pogrešaka i inzistiranju na točnosti.
Uz nove pristupe u podučavanju, svakako je vrlo dobro uvrstiti i element iznenađenja, odnosno nepredviđenog te odmaknuti se od standardne strukture sata jer nove generacije učenika zahtijevaju drugačiji pristup i odnos učitelj – učenik, ali im i dalje treba biti podrška i pružati pomoć. Učitelj treba dopustiti učenicima slobodu izražavanja i poticati samostalnost u svakom pogledu, ali uz učiteljevo nadgledanje i davanje povratnih informacija.
Podsjetimo se - Osnovnoj školi Eugena Kumičića, Slatina odobren je Erasmus+ projekt kojega finacira Agencija za mobilnost i programe Europske Unije. Naziv projekta je “ Kids from the future“, odnosno Djeca budućnosti. Projekt je započeo 1. srpnja 2018., a trajat će ukupno 14 mjeseci. Iznos financijske potpore je 19 283 eura. Projekt se nalazi u sklopu programa Ključna aktivnost 1 kojom se podupiru mobilnosti, u našem slučaju, nastavnog osoblja u svrhu stjecanja iskustva učenja, rada, prakse, usavršavanja... u inozemstvu. U projektu sudjeluje 9 učitelja naše škole.
Izvor: Silvija Mađarić, učiteljica Engleskog jezika
Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.
Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union