preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kumičića

Login
Raspored zvonjenja


RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

Raspored sati
5A 5B 5C 5D
6A 6B 6C  
7A 7B 7C  
8A 8B 8C  

 

Kalendar 2024./2025. šk. god.

 

projekt e-Škole

 

E-Dnevnik

 
UPUTE

E-Skola

Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Anketa
Smatram da daroviti učenici u našoj školi imaju dovoljno prilika za napredak i osobni izraz.





Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 5. 2010.

Ukupno: 1068162
Ovaj mjesec: 4063
Ovaj tjedan: 796
Danas: 202
Arhiva dokumenata
Tražilica
Erasmus+
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Rezultati ankete o inkluziji učenika posebnih odjela u sklopu Erasmus projekta "Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja obrazovanja"
Autor: Patricija Karaman, 30. 9. 2024.

U sklopu Erasmus projekta "Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja obrazovanja" kojeg provodi Osnovna škola Eugena Kumičića iz Slatine, provedeno je istraživanje kako bi se ispitali stavovi učenika urednog razvoja prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Anketu je provela učiteljica dr.sc. Patricija Karaman, mag.rehab.educ., s učenicima 5., 6. i 7. razreda istoimene škole. Budući da se u sklopu projekta planiraju brojne aktivnosti usmjerene na bolju integraciju učenika s teškoćama u razvoju s učenicima redovnih razreda, anketa je provedena kako bi se ispitali trenutačni stavovi učenika, a ista će se ponoviti na kraju školske godine kako bi se procijenio napredak.


Spoznaje iz ankete

Anketa je otkrila nekoliko ključnih podataka o percepcijama učenika u vezi s inkluzijom i druženjem s učenicima iz posebnih odjela.

Svjesnost o postojanju posebnih odjela unutar škole: 82% učenika je svjesno da u školi postoje posebni odjeli za učenike s teškoćama u razvoju, dok je 18% izjavilo da nisu znali za to. Ovaj rezultat ukazuje na relativno visoku razinu svijesti među učenicima o postojanju učenika s teškoćama u razvoju unutar škole.

Prijateljstvo i interakcija: Samo 36% učenika izjavilo je da ima prijatelja ili prijateljicu iz posebnih odjela, dok 64% nema direktan kontakt. Što se tiče učestalosti komunikacije, 20% učenika komunicira s učenicima iz posebnih odjela svaki dan, dok 35% to čini nekoliko puta tjedno, a 45% povremeno ili nikada.

Osjećaji prilikom druženja: Kada su upitani kako se osjećaju u društvu učenika posebnih odjela, 65% učenika reklo je da se osjećaju sretno, 40% zainteresirano, dok je 15% navelo da su ponekad zbunjeni ili im je neugodno u tim situacijama. Ovo naglašava potrebu za dodatnim radom na jačanju međusobnog razumijevanja i empatije.

Potreba za zajedničkim aktivnostima: Velika većina učenika (78%) smatra da bi škola trebala organizirati više zajedničkih aktivnosti koje uključuju učenike posebnih odjela. Najveći interes pokazali su za sportske igre (50%) i kreativne radionice (45%), dok su zajednički projekti u učionici i izleti također dobili podršku od 30% učenika. Ovi rezultati naglašavaju potrebu za stvaranjem prilika za redovne interakcije koje mogu potaknuti pozitivne odnose među učenicima.

Percepcija sličnosti: Na pitanje koliko smatraju da su učenici iz posebnih odjela slični njima, 25% učenika smatra ih vrlo sličnima, dok 55% navodi djelomične sličnosti. Samo 20% učenika vidi značajne razlike, što pokazuje da većina učenika prepoznaje zajedničke točke s učenicima s teškoćama u razvoju.

Stavovi o podršci: Čak 70% učenika vjeruje da učenici posebnih odjela trebaju više podrške u školi, dok 25% smatra da im je trenutna podrška dovoljna. Ovo sugerira potrebu za daljnjim unapređenjem podrške, što je u skladu s ciljevima Erasmus projekta.

 

PREPORUKE ZA BUDUĆE AKTIVNOSTI

Na temelju rezultata ankete, projektni tim ima jasne smjernice za daljnje aktivnosti. Prepoznata je potreba za više zajedničkih sportskih i kreativnih aktivnosti koje bi omogućile bolje razumijevanje i suradnju među učenicima. Kao dio projekta planirano je organiziranje različitih radionica i izleta tijekom školske godine, čiji će se učinci mjeriti kroz ponovljenu anketu na kraju školske godine.

Povratne informacije učenika o važnosti inkluzije ukazuju na to da postoji visoka razina svjesnosti i spremnosti na suradnju, no također otkrivaju da se još uvijek moraju prevladati osjećaji nelagode i nesigurnosti kod dijela učenika. Ove prepreke mogu se smanjiti kroz aktivnosti koje promiču timski rad, suradnju i zajedničke ciljeve, čime se potiče osjećaj zajedništva.

Zaključak

Rezultati ankete pokazuju da učenici Osnovne škole Eugena Kumičića Slatina prepoznaju važnost integracije učenika s teškoćama u razvoju, ali postoje i određene prepreke koje se mogu prevladati organiziranjem više zajedničkih aktivnosti i pružanjem dodatne podrške. Projekt "Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja obrazovanja" ključan je korak prema inkluzivnijem obrazovnom sustavu, a ponavljanje ankete na kraju školske godine pomoći će u procjeni učinaka tih aktivnosti.

Ova anketa pruža vrijedne uvide koji mogu oblikovati buduće strategije za inkluziju i zajedništvo unutar škole, ističući da su kontinuirane aktivnosti ključne za dugoročnu promjenu i razvoj pozitivnog školskog okruženja.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju