« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
„Što želiš biti kad odrasteš“, pitanje je koje često roditelji i učitelji postavljaju svojoj djeci. Dok su mlađa, ona spremno na nj odgovaraju, s visokom razinom mašte, motivacije i samopouzdanja. Kako vrijeme prolazi, ta se razina smanjuje i ustupa mjesto nedoumici, strahu, pritisku vršnjaka, manjku vjere u vlastite sposobnosti te najčešći odgovor ne bude zanimanje poput astronautkinje, već postaje: „Ne znam…“
Općenito su rijetki učenici koji imaju jasno zacrtan cilj za izbor buduće profesije, dok velika većina strepi zbog neznanja kako bi im život mogao izgledati.
Tome je doskočila učiteljica Melita Crnković, idejna začetnica međunarodnog eTwinning projekta Promocija obrtničkih zanimanja kojemu su nositelji slatinska Industrijsko-obrtnička škola i Mješovita srednja škola Busovača (BiH) s idejom da će veća informiranost o obrtničkim programima i mogućnost sudjelovanja u aktivnostima doprinijeti smanjenju straha od nepoznatog te povećati učeničku motivaciju.
I u pravu je! Većina učenika uključenih u projekt navodi, poput naše Antonije, Hermine i Lare iz 8. c: „Jako nam se svidjelo u IOŠ-u i, ako bude još takvih radionica, opet bismo željele ići.“
Naime, baza je provedbe ovog eTwinning projekta suradnja osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika i učitelja/nastavnika iz Slatine, Požege, Koprivnice te Sarajeva, Tešnja i Busovače. Učenici sudjeluju u radionicama koje razvijaju kreativnost, ali i obrtničke vještine angažirajući se u obrtničkim praktikumima i tako na zoran i iskustven način vide što pojedini program nudi i kakva bi im mogla biti perspektiva na tržištu rada. Nepoznato postaje poznatije, kako budućnost, tako i sadašnjost u smislu produbljivanja svijesti o sebi i otkrivanju interesa i talenata.
Tako su se u studenom učenici naše škole uputili u IOŠ, gdje su sudjelovali u stolarskoj i krojačkoj radionici izrade božićnog nakita koji su zatim (prateći program rada prodavača) ponudili na prodaju u slatinskom centru razvijajući svoje organizacijske i prezentacijske vještine, ali i razvijajući solidarnost jer je prikupljen novac iskorišten za rad Socijalne samoposluge u Našicama (nažalost, iako postoji potreba, Slatina nema svoju).
Akciju prikupljanja pomoći za socijalno najugroženije obitelji na našičkom prostoru (njih 102) pokrenula je Humanitarna udruga Dar dobrote i naši su se učenici rado uključili, predvođeni učiteljicama Marijom Majer koja je školske zadrugare uputila na radionice u srednjoj školi i Melitom Crnković koja je provela humanitarni dio – ipak je prosinac mjesec darivanja.
Radionice se nastavljaju u mjesecu ljubavi te ovim putem pozivamo učenike da sudjeluju u što većem broju jer – dobro je znati što te čeka. Prema riječima naših učenika, čeka vas druženje, stvaranje i upoznavanje sebe samih. Upoznajte se!