« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Kako bi pomogao učiteljima u poučavanju djece profesor Predrag Pale, predavač na Fakultetu elektronike i računarstva u Zagrebu, pokretač CARNET-a, suosnivač CEENet-a te član Škole za cjeloživotno učenje, sinoć je na sjednici Učiteljskog vijeća u Osnovnoj školi Eugena Kumičića u Slatini održao predavanje pod nazivom “Učitelji, sve su oči uprte u vas!”.
Na predavanju, kojem je nazočilo pedesetak učitelja, govorio je o metodama učenja, pristupu djeci i razvoju njihove kreativnosti. “Znate li zbog čega djeca vole igrati video igrice?”, upitao je prisutne učitelje te potom dao odgovor: “Jer znaju da će u njima biti uspješni bar nekoliko sekundi”. Time je želio poručiti, pojasnio je kasnije svoju usporedbu, da se svako dijete u školi mora osjećati uspješno, korisno i vrijedno.
Rješenje problema kvalitetnog poučavanja djece prof. Pale vidi u tri područja djelovanja svakoga učitelja; njegovoj odgovornosti, metodama poučavanja i razlučivanja o tome što je uistinu važno u radu s djecom. S obzirom da učitelji imaju vrlo važnu ulogu u poučavanju djeteta, ponekad važniju i od one u obitelji, naglasio je, i oni sami moraju biti dobar primjer u onome što žele prenijeti djeci. “Budite onakvi kakvi želite da budu vaša djeca”, zaključio je Pale.
Kaže li učitelj kako ga djeca ne razumiju, tada, tvrdi Pale, problem nije u njima, nego u njemu i metodama koje koristi u poučavanju. Naime, svako dijete može biti dobro u nečemu. Zadatak učitelja je da pronađe u čemu je dijete dobro, da ga cijeni i u tome mu pomogne. Problem leži i u tome, dodao je, što škole guše kreativnost pojedinca. Protiv toga, učitelji se trebaju boriti pronalaskom načina i mogućnosti kojima će u djetetu pobuditi najbolje i motivirati ga za rad.
U gotovo sat i pol predavanja, profesor niti jednom nije pohvalio učitelje. Kako je kasnije izjavio novinarima, to ne znači da ne cijeni njihov rad koji je vrlo težak. Naprotiv, dodaje – i sam poučava te zna kakvi su izazovi. Ovoga puta, smatrao je da bi nešto “žešći” pristup polučio bolje rezultate.