« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Kako žive današnji mladi? S čime se bave? Koliko i zašto koriste internet? Konzumiraju li alkohol i opojna sredstva? Znaju li roditelji kako njihova djeca provode vrijeme kada izlaze u večernjim satima u grad? I još bismo mogli postaviti mnogobrojan pitanja, a u vezi su s provođenjem slobodnoga vremena i konzumiranjem opojnih droga, alkohola, duhana i ovisnosti o računalnim igricama i internetu naših mladih i djece, a na koja ćemo pokušati odgovoriti u Mjesecu borbe protiv ovisnosti koji se svake godine obilježava od 15. studenog do 15. prosinca.
Ove školske godine započeli smo Mjesec borbe protiv ovisnost s roditeljskim sastankom u Područnoj školi Gornji Miholjac kada je na poziv učiteljica Anite Jančič Rulj i Jasne Kizivat knjižničarka Melita Schmitz održala predavanje „Kako računala utječu na mozak?!“.
U predavanju su prikazani negativni aspekti korištenja računala te je prikazano na koje načine, zašto i kako osoba može postati ovisni o internetu, igricama, mobitelu i općenito društvenim mrežama. Prikazani su i utjecaju hiperlinkova na čovjekov um kao i mnogobrojan istraživanja koja potkrepljuju teze o negativnim učincima čestog korištenja računala.
Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje su provele Ljiljana Matošević (SŠ M. Marulića, Slatina), Jasna Per Kožnjak (Psihološki centar Putokaz, Virovitica) i Melita Schmitz, (OŠ E. Kumičića, Slatina) u Virovitičko-podravskoj županiji koje je provedeno na 372 učenika srednjih škola u Virovitici (Tehnička škola Virovitica, Strukovna škola Virovitica, Katolička klasična gimnazija s pravom javnosti u Virovitici) i Slatini (SS M. Marulića, Industrijsko obrtnička škola). Rezultati istraživanja pokazuju da većina učenika (97,04%) ima internet i samostalno odlučuju kada će i koliko vremena provesti na internetu bez znanja roditelja (90,59%). Internet najviše koriste za društvene mreže, gledanje filmova i igranje računalnih igrica. Najviše vremena provode na fecebooku čak i pod nastavom, a samo manje od trećine učenika ga isključi dok kod kuće uči. Oko 17% učenika spava pet i manje sati, a zabrinjava podatak da se 9% učenika budi po noći kako bi provjerili što se događa na društvenim mrežama.
U Mjesecu borbe protiv ovisnosti u školama se pojačano provode aktivnosti kako bi se učenici uputili u zdrav način života i kako se ne bi usmjerili na konzumaciju bilo kojih opijata, ali ne smijemo zaboraviti da je takav stil života važno poticati kroz mnoge nastavne sadržaje i nastavne predmete te je još važnije uključiti roditelje u ovakve programe kako bi zajedničkim snagama doveli mlade na put zdravlja, uspjeha i konačno životne sreće.