« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Učenici 7.A su na nastavi likovne kulture proučavali proporcije kao odnose između dvije veličine. Znamo da su umjetnici stare Grčke tragali za savršenim proporcijama što ih je dovelo do uspostavljanja osnovnih mjera, tj. kanona odnosno modula - proporcionalnih pravila za prikaz idealnih mjera ljudskog tijela. Najčešće su koristili odnos veličine glave prema ostatku tijela, što je kod kipara Praksitela iznosilo 1:7, tj. veličina glave išla je 7 puta u veličinu tijela. Postoji anegdota da su Grci svoju djecu vježbali u crtanju ljudskih tijela kako bi se naučila uočavati proporcionalne odnose, i tako stekli smisao za lijepo. Istražujući proporcije i kompoziciju mase i prostora, učenici su načinili ove kreativne lutke.