« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U 21. stoljeću tehnologija u učionici postaje sve dominantnija. Tableti zamjenjuju naše udžbenike i možemo istraživati sve što poželimo. Društveni mediji su postali uobičajena pojava, a način na koji koristimo tehnologiju potpuno je promijenio način na koji živimo. Primjenom suvremene tehnologije – mijenja se, ne samo način podučavanja, već i koncept učenja. Obrazovanje se ne odnosi samo na pamćenje činjenica i riječi, već na rješavanje složenih problema, razvijanje kritičkog mišljenja, poboljšanje organizacijskih, društvenih i komunikacijskih vještina. Korištenje IKT-a korak je prema suvremenom obrazovanju te doprinosi kvaliteti života.
Vođene tom mišlju učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija Karaman i Ivana Sabolić održale su na županijskoj razini predavanje na temu: "IKT kao sredstvo podučavanja djece s teškoćama u razvoju" koje se održalo u ožujku u Poduzetničkom inkubatoru Slatina.
Predavanje je bilo namijenjeno roditeljima, odgajateljima, učiteljima, kao i široj lokalnoj zajednici. U sklopu predavanja učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija Karaman i Ivana Sabolić provele su sve prisutne kroz uvođenje informacijsko komunikacijskih tehnologija (IKT) u poučavanju djece s teškoćama u razvoju, te kako pomoću istih, učenje učiniti zabavnim, svladavanje zadataka lakšim, ali isto tako progovorile su i o negativnim stranama pretjerane upotrebe IKT-a u svakodnevnom životu djece. Kod prednosti ovakvog načina rada navodi se pristup digitalnim informacijama, učenje usmjereno na učenika i samostalno učenje, učenje na daljinu, poboljšano učenje i bolje metode poučavanja te opća korist nastavnicima, učenicima i roditeljima.
IKT za djecu s teškoćama u razvoju omogućuje prilagodbu nastavnih sadržaja, uvećanje nastavnih materijala, pojednostavljenje tekstualnih cjelina, uporabu džepnog računala, uporabu matematičkih aplikacija i aplikacija za jačanje jezičnih sposobnosti, izradu vizualnih rasporeda, prilagodbu sadržaja, prikaz (font) i sl. Roditeljima, učiteljima i odgojiteljima su predstavljene aplikacije koje mogu koristi za rad sa djecom poput: Komunikatora, E-Galerije, Matematičke igraonice, Slovarice, Glaskalice, Pamtilice, Pisalice, Ponašalice, Jezične gradilice, Domino brojalice, Vremenskog vrtuljka i još mnoge druge. Navedene aplikacije mogu se instalirati na tabletu ili mobitelu na Trgovini Play. Unatoč svojim prednostima, IKT ima i brojne nedostatke poput smanjene fizičke aktivnosti učenika, velikog troška uređaja, međusobne otuđenosti učenika, cyber bullyinga, tj. internetskog nasilja.
Osim navedenog predavanja za širu javnost, učiteljice edukacijske rehabilitatorice provele su i radionicu za članove Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina (osobe s intelektualnim teškoćama) gdje su ih kroz različite aktivnosti pomoću ICT AAC aplikacija potaknule na zapažanje, usvajanje i učenje, a sve kroz zabavu.
Unapređenje uvjeta učenja i podučavanja ne događa se samo nabavkom potrebne IKT opreme ili upotrebom određenog medija. Ključan čimbenik je osposobljen, stručan i informiran učitelj koji je motiviran za takav rad, koji tehnologiju ne doživljava kao faktor koji otežava, već obogaćuje rad stvarajući nove mogućnosti podučavanja. Nastava u kojoj se koristi IKT motivirajuća je za učenike, a upravo je motivacija jedan od bitnih čimbenika za uspješno učenje djece s teškoćama u razvoju.
Izvor: Patricija Karman i Ivana Sabolić, edukacijske rehabilitatorice