preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kumičića

Login
Raspored zvonjenja


RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA

Raspored sati
5A 5B 5C 5D
6A 6B 6C  
7A 7B 7C  
8A 8B 8C  

 

Kalendar 2024./2025. šk. god.

 

projekt e-Škole

 

E-Dnevnik

 
UPUTE

E-Skola

Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Anketa
Smatram da daroviti učenici u našoj školi imaju dovoljno prilika za napredak i osobni izraz.





Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 5. 2010.

Ukupno: 1068438
Ovaj mjesec: 4340
Ovaj tjedan: 1074
Danas: 480
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Erasmus+ KA1, Škola bez granica, IKT kao sredstvo podučavanja djece s teškoćama u razvoju
Autor: Silvija Mađarić, 15. 4. 2021.

U 21. stoljeću tehnologija u učionici postaje sve dominantnija. Tableti zamjenjuju naše udžbenike i možemo istraživati sve što poželimo. Društveni mediji su postali uobičajena pojava, a način na koji koristimo tehnologiju potpuno je promijenio način na koji živimo. Primjenom suvremene tehnologije – mijenja se, ne samo način podučavanja, već i koncept učenja. Obrazovanje se ne odnosi samo na pamćenje činjenica i riječi, već na rješavanje složenih problema, razvijanje kritičkog mišljenja, poboljšanje organizacijskih, društvenih i komunikacijskih vještina. Korištenje IKT-a korak je prema suvremenom obrazovanju te doprinosi kvaliteti života.

Vođene tom mišlju učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija Karaman i Ivana Sabolić održale su na županijskoj razini predavanje na temu: "IKT kao sredstvo podučavanja djece s teškoćama u razvoju" koje se održalo u ožujku u Poduzetničkom inkubatoru Slatina.


Predavanje je bilo namijenjeno roditeljima, odgajateljima, učiteljima, kao i široj lokalnoj zajednici. U sklopu predavanja učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija Karaman i Ivana Sabolić provele su sve prisutne kroz uvođenje informacijsko komunikacijskih tehnologija (IKT) u poučavanju djece s teškoćama u razvoju, te kako pomoću istih, učenje učiniti zabavnim, svladavanje zadataka lakšim, ali isto tako progovorile su i o negativnim stranama pretjerane upotrebe IKT-a u svakodnevnom životu djece. Kod prednosti ovakvog načina rada navodi se pristup digitalnim informacijama, učenje usmjereno na učenika i samostalno učenje, učenje na daljinu, poboljšano učenje i bolje metode poučavanja te opća korist nastavnicima, učenicima i roditeljima.

IKT za djecu s teškoćama u razvoju omogućuje prilagodbu nastavnih sadržaja, uvećanje nastavnih materijala, pojednostavljenje tekstualnih cjelina, uporabu džepnog računala, uporabu matematičkih aplikacija i aplikacija za jačanje jezičnih sposobnosti, izradu vizualnih rasporeda, prilagodbu sadržaja, prikaz (font) i sl. Roditeljima, učiteljima i odgojiteljima su predstavljene aplikacije koje mogu koristi za rad sa djecom poput: Komunikatora, E-Galerije, Matematičke igraonice, Slovarice, Glaskalice, Pamtilice, Pisalice, Ponašalice, Jezične gradilice, Domino brojalice, Vremenskog vrtuljka i još mnoge druge. Navedene aplikacije mogu se instalirati na tabletu ili mobitelu na Trgovini Play. Unatoč svojim prednostima, IKT ima i brojne nedostatke poput smanjene fizičke aktivnosti učenika, velikog troška uređaja, međusobne otuđenosti učenika, cyber bullyinga, tj. internetskog nasilja.

Osim navedenog predavanja za širu javnost, učiteljice edukacijske rehabilitatorice provele su i radionicu za članove Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina (osobe s intelektualnim teškoćama) gdje su ih kroz različite aktivnosti pomoću ICT AAC aplikacija potaknule na zapažanje, usvajanje i učenje, a sve kroz zabavu.

Unapređenje uvjeta učenja i podučavanja ne događa se samo nabavkom potrebne IKT opreme ili upotrebom određenog medija. Ključan čimbenik je osposobljen, stručan i informiran učitelj koji je motiviran za takav rad, koji tehnologiju ne doživljava kao faktor koji otežava, već obogaćuje rad stvarajući nove mogućnosti podučavanja. Nastava u kojoj se koristi IKT motivirajuća je za učenike, a upravo je motivacija jedan od bitnih čimbenika za uspješno učenje djece s teškoćama u razvoju.

 

Izvor: Patricija Karman i Ivana Sabolić, edukacijske rehabilitatorice





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju