« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskoga katoličkog sveučilišta odvijao se od 9. do 11. prosinca 2021. godine u Zagrebu pod temom „Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti“.
U sklopu skupa voditeljica projekta Melita Schmitz predstavila je projekt „Škola mira i prijateljstva – Mindfulness u službi razvoja rezilijentnosti djece i mladih“. U svome izlaganju predstavila je aktivnosti koje se provode u sklopu projekta, a koje pomaže u razvoju otpornosti na stres i stvaranu pozitivnoga razrednoga ozračja učenika. Posebno je naglasila primjenu vježba Mindfulnessa koje se izvode po preporuci Poliklinike za zaštitu djece i mladih iz Zagreba, a koje pridonose povećanju koncentracije i otpornosti prema stresu. Naglasila je i važnost vježbanja i fizičke aktivnosti koji su isto tako ključ za fizičko i psihičko zdravlje djece i povećanje kapaciteta za dubinsko učenje i pamćenje.
Na Skupu su sudjelovali ugledni svjetski znanstvenici: profesor Michael Ungar iz Kanade s temom „Diagnosing Resilience: A Multisystemic Model for Positive Development in Stressed Environments“ i profesor Manfred Spitzer iz Njemačke s temom „Digital Information Technology in Times of the Pandemic: What did we learn?.
U najavi Skupa organizatori su naveli: „Odlučili smo kako ćemo ovaj skup posvetiti odnosu stresa i mentalnog zdravlja, koji uključuje prilagodbu pojedinaca i zajednice na izvanredne životne okolnosti. Na skupu ćemo se baviti različitim tematskim područjima, a ovdje ću navesti samo neka od njih: načini suočavanja pojedinca, grupe i zajednice s kriznim situacijama, rizični i zaštitni čimbenici i ranjive skupine u suočavanju s kriznim situacijama, razvoj psihopatologije kao posljedica neuspješnog suočavanja, razvoj otpornosti pojedinca i obilježja otpornih pojedinaca, savjetodavni i psihoterapijski rad te podrška u kriznim situacijama, psihološko/mentalno zdravlje stručnjaka u multidisciplinarnom timu. Važna nam je, također, uloga zajednice u suočavanju s kriznim situacijama, upravljanje pojedincima i institucijama te donošenje odluka u kriznim situacijama, ali i formiranje individualne i grupne percepcije kriznih situacija (npr. medijski prikazi i izvještavanje o kriznim situacijama). Teme će obuhvatiti mentalno zdravlje djece i odraslih te različite krizne situacije kroz sva životna razdoblja. (preuzeto s https://www.unicath.hr/skup2021-psihologija)
M. Schmitz