« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Svake godine 22. ožujka obilježava se Svjetski dan voda, stoga su nastavnice Svetlana Mesić, koja vodi izvannastavnu aktivnost „Sigurno surfanje na internetu“, i Melita Schmitz, koja vodi izvannastavnu aktivnost „Pronađi mir u sebi“ s učenicima 7.c razreda zanimljivim aktivnostima u sklopu projekta „Škola mira i prijateljstva“ obilježile taj važan dan.
Učenici su pogledali kratki film na njemačkom jeziku „Voda živi- istraživanja Masaru Emota“ u kojemu se prikazuju istraživanja koje je proveo japanski znanstvenik Masaru Emoto i u kojima je dokazao da voda „razumije“ riječi i/ili informacije koje dolaze iz okoline. To je dokazao tako što je vodu izlagao pozitivnim riječima kao što su ljubav, mir, prijateljstvo i negativnim riječima kao što su mrzim te, odvratan si, smrt te je proučavao kristale koje voda oblikuje nakon tih riječi. Pokazao je da se voda nakon izlaganja negativnim riječima nije uspjela oblikovati kristale. Važno je napomenuti da se ljudski organizam sastoji od oko 80 % vode te je važno kakvoj okolini je izložen: pozitivnoj i podržavajućoj ili negativnoj ili zlostavljačkoj.
Učenici su upoznati i kako misli produciraju emocije, a emocije mogu, ako su dugotrajne i intenzivne, uzrokovati rane bolesti. Tako na primjer tuga može uzrokovati bolesti pluća i debelog crijeva; briga je emocija mreže slezene, želuca i gušterače; ljutnja i bijes su emocije jetre i žučnog mjehura; dok je radost emocija srca i tankog crijeva. Metodom body scanninga možemo promatrati kako i gdje naše emocije djeluju na naše organe te na taj način vidjeti kako ćemo prevenirati određene bolesti.
Učenici su se upoznali s njemačkom rijekom Rajna te su rješavali radne listiće posvećene rijeci Rajni gdje su se upoznali kroz koje zemlje prolazi, koja je njena dužina, kakva je njena plovnost kao i s legendom o djevojci Lorelai koja je opjevana u mnogim skladbama i pjesmama njemačkih pjesnika.
Učenici su izradili kap vode od papira te su napisali preporuke za štednju vode od koji izdvajamo da se treba tuširati, a ne kupati u kadi, da se tijekom pranja zuba zatvori slavina kako voda ne bi bespotrebno otjecala, da se u kući poprave svi uređaji koji sadrže vodu kao i vodovodni sustavi kako voda ne bi nepotrebno otjecala.
Na kraju su učeni stvorili krug od svojih tijela u kojemu su se povezali rukama i zajednički napravili val.
Učenicima su bile predstavljene knjige koje su sastavni dio fonda školske knjižnice: Paulo Novaresio: Velike rijeke svijeta; Sibila Petlevski: Knjiga o vodi i Masaru Emoto: Istinska moć vode.
Nadamo se da će ovakve aktivnosti potaknuti mnoge osobe da razmisle koliko je voda važna za život na Zemlji te koliko svojim ponašanjem možemo utjecati na štednju vode i na njenu kvalitetu.
Posebno se želi naglasiti važnost okoline u kojoj djeca odrastaju jer ako je osoba dugo izložena negativnoj okolini može razviti bolesti i nikako ne trebamo zanemariti izreku Prenticea Mulforda „Ako je ikako moguće, nemojmo nikada zaboraviti da je svaka neugodna misao nešto loše što doslovce unosimo u tijelo.“
Svetlana Mesić & Melita Schmitz