« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica, OŠ Eugena Kumičića Slatina i OŠ Josipa Kozarca Slatina organizirale su međuškolsku suradnju zajedničkim aktivnostima obilježivši Tjedan mozga.
Tako smo, u ožujku, proveli različite radionice koje su osmislile tri učiteljice navedenih škola. Petaši su proučavali razvoj ljudskog mozga kroz povijest pod vodstvom učiteljice Povijesti Martine Grundler Hrala iz OŠ Josipa Kozarca Slatina, učiteljica Matematike Ivana Škrobo iz OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica sa svojim je sedmašima provela radionicu izrade tangrama, dok je učiteljica Biologije OŠ Eugena Kumičića Slatina Marija Majer odradila, sa svojim sedmašima, radionicu Digitalna demencija.
Kako je OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica 29. svibnja 2023. imala Dan škole i veliku proslavu 165 godina školstva u Novoj Bukovici, odlučili smo da će zajednički susret učenika, koji su sudjelovali na radionicama, biti baš u školi u Novoj Bukovici. On je upriličen 31. svibnja 2023. g. u 7. razredu na satima Matematike. Učiteljica Povijesti Martina Grundler Hrala povela je tri učenice 5. razreda. Luciju Neralić (5. b), Martu Šebalj (5. b) i Janu Hrala (5. c), a učiteljica Biologije Marija Majer povela je Ivu Bartolović i Luku Vencla, učenike 7.b razreda.
S predstavljanjem radionica prvo su krenule petašice OŠ Josipa Kozarca i objasnile su kako se razvijao ljudski mozak na primjeru prvih predaka ljudi od australopitecusa do homo sapiensa te su, na izrađenim osobnih iskaznicama prvih ljudi, na kojima se, između ostaloga, tražio i volumen mozga za svaku pojedinu ljudsku vrstu, dokazale kako se volumen mozga neprestano povećavao. a ljudske su vrste rješavale sve kompliciranije zadatke.
Sedmaši OŠ Eugena Kumičića suc, pomoću PPT prezentacije Digitalna demencija, upozorili na štetnost svjetlosnih uređaja (laptop, mobitel, tablet, računalo) na naš mozak. Napomenuli su kako je naš mozak proizvod evolucije, odnosno, nastajao je tijekom duljeg razdoblja prilagođavanja određenim uvjetima iz okoline u koje digitalni mediji nisu pripadali. Pretjerano korištenje istih tih medija ometa oblikovanje mozga mladih ljudi do te mjere da oni pokazuju mentalnu učinkovitost ispod razine koju bi bez tih medija mogli postići. Odradili smo i anketu Jesmo li ovisni o internetu, koja nas je sve navela na to da duboko propitamo naše oslanjanje na internet i digitalne medije.
Na kraju su sedmaši iz OŠ Vladimira Nazora, sa svojom učiteljicom Matematike Ivanom Škrobo, pokazali kako se izrađuje tangram. Riječ je o mozgalici koja razvija matematičko-logičke vještine. Koristi se tako da se geometrijski oblici slažu onako kako je prikazano na predlošcima. Tangram se sastoji od sedam geometrijskih likova i pruža veliki broj mogućnosti slaganja. Svaki učenik je odabrao jedan oblik životinje te su, uz pomoć novih prijatelja iz Nove Bukovice, pokušali složiti zadani oblik.
Sat zajedničkog druženja je prošao u vedrom i pozitivnom ozračju, u kojem smo naučili mnogo novih stvari, a posebno da se vratimo igrama u prirodi i ostavimo po strani digitalne uređaje.
Marija Majer, učiteljica Prirode i Biologije
Ivana Škrobo, učiteljica Matematike
Martina Grundler Hrala, učiteljica Povijesti
Kako nam je bilo na zajedničkom satu pogledajte na linku: https://www.canva.com/design/DAFk4R5xcHs/Y4AhiaUnkLTveo-2_6hUnw/watch?utm_content=DAFk4R5xcHs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink