« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U sklopu preventivnog projekta Budimo prijatelji, financiran od strane Minstarstva znanosti i obrazovanja, pedagoginja Nataša Valinčić održala je interaktivnu radionicu o prevenciji nasilja i ovisnosti s učenicima 7.razreda.
Uvodna aktivnost
Dan prije provođenja radionice učitelj/ica zamoli jednog učenika/cu od povjerenja neka pošalje poruku u razrednu grupu koju učenici već prije imaju formiranu na nekoj društvenoj mreži. To može biti pitanje poput: Tko je za ili protiv prijedloga razrednice o razrednoj vožnji biciklima idući tjedan? Učenik od povjerenja treba zabilježiti za svakog učenika koliko mu je vremena trebalo da odgovori na poruku (pitanje). Napomena: Učenik/ca od povjerenja ne smije niti na koji način odati da je to pitanje poslano u dogovoru s razrednicom i da treba bilježiti vrijeme potrebno za odgovor na poruku. U uvodnoj aktivnosti na satu učenik/ca od povjerenja objašnjava svoj tajni zadatak i prezentira koliko je najbržim učenicima trebalo vremena za odgovor, a koliko najsporijim. Razred pokušava povezati vrijeme reakcije s pojedinim učenikom.
Učiteljica potiče učenike da razmisle i odgovore na pitanje: Jesam li stalno dostupan/na na mreži ili koliko sam vremena dostupan/na na mreži? Upućuje li to na ovisnost o internetu?
Aktivnost Poderi i zalijepi
Voditelj/ica se sa sudionicima kratko prisjeća zadnjeg susreta i rasprave o ovisnostima. Sudionici sjede za stolom. Svaki sudionik dobiva radni materijal. Voditelj/ica daje uputu: „ Na papiru možete vidjeti obris ljudske figure. Vaš je zadatak prema dosadašnjem znanju obojati one dijelove tijela/organa koji su pogođeni kada je osoba ovisna o cigaretama, alkoholu, drogi ili internetu.“ Nakon što je svaki sudionik obojao određeni dio tijela. Voditelj/ica traži da se papir podere na 4 dijela. Potom svaki sudionik dobiva ljepljivu traku gdje može pokušati spojiti sva četiri dijela. Kada svi završe zadatak, voditelj/ica uspoređuje kidanje papira s ovisnošću te naglašava: „ Ljudsko tijelo pod utjecajem različitih sredstava ovisnosti zapravo je kao i ovo ljudsko tijelo na papiru kada se potrga. Možete ga ponovo probati slijepiti, ali ono nikada neće biti isto kao što je bilo prije ovisnosti.“ Aktivnost
Učenici se dijele u dvije skupine. Čitaju dane tekstove. Nakon što učenici u skupinama odgovore na pitanja, predstavnik skupine predstavlja odgovore. Koliko vremena provedeno na internetu označava ovisnost za učenike osnovne škole? 2. Koje su posljedice ovisnosti o internetu?
1. Koji znakovi upućuju na ovisnost o internetu? 2. Koji tipovi osobnosti su posebno rizični za razvoj ovisnosti o internetu?
Završna aktivnost – Kad bi internet isključili na tjedan dana (osim za potrebe nastave)…
Učenici iznose svoja razmišljanja.
Sudionici se zamole da na papir napišu pitanja vezana uz područje ovisnosti na koja traže odgovor na sljedećoj radionici. Prikupljena pitanja se uzimaju u obzir pri modifikaciji sljedeće radionice.
Sudionice/ici stanu u krug, a u središte kruga se postavlja stolica. Na stolicu može sjesti bilo tko i reći neku tvrdnju o radionici (npr. “Radionica je bila dosadna.”). Sudionice/ici koji se slažu s tvrdnjom približe se stolici, a oni koji se ne slažu odmiču se od stolice.
Voditeljica aktivnosti
Nataša Valinčić, pedagoginja