« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Svjetski tjedan svemira se obilježava svake godine od 4. do 10. listopada. Ovi se datumi simbolično odnose na dva značajna događaja: lansiranje prvoga satelita u povijesti čovječanstva, Sputnjika 1, koje se dogodilo 4. listopada 1957. godine te potpisivanje Povelje o miroljubivom korištenju Svemira dana 10. listopada 1967. godine.
Organizacija zadužena za provedbu, World Space Week, ima nacionalne koordinatore u preko 80 država širom svijeta te su i ove godine uputili poziv zainteresiranim školama da im se pridruže u provedbi obilježavanja.
Učenici šestih razreda nastavom na otvorenom, koju su vodile nastavnica engleskog jezika Silvija Mađarić i nastavnica fizike Martina Bukvić, kroz igru i druženje pokušali su naučiti što više o planetima Sunčevog sustava i općenito o Svemiru kroz međupredmetnu poveznicu engleskog jezika i izvannastavne aktivnosti astronomije.
Nastavnica fizike Martina Bukvić je pomoću modela Sunčevog sustava učenike povela na pravo galaktičko putovanje na kojemu su učenici mogli saznati sve o zvijezdama, planetima, njihovim prirodnim pratiocima – satelitima, kao i drugim objektima koji se nalaze u tom prostoru kao što su kometi, asteroidi i planetoidi.
Učenici su tako, osim osnovnih podataka o imenima i veličinama, mogli navesti koji planet Sunčevog sustava je najtopliji, koliko prstenova posjeduje Saturn, koji planet ima najviše satelita, na kojem planetu pušu najbrži vjetrovi i brojne druge zanimljivosti.
Nastavnica engleskoga jezika Silvija Mađarić, za učenike je pripremila zanimljive činjenice o Sunčevom sustavu koje su čitali, istraživali i komentirali u grupnom radu. Učenici su čitatli tekstove na engleskom jeziku koji se odnose na Sunčev sustav, planete, astronautiku i svemirsko istraživanje, a ishod aktivnosti je razumijevanje glavnih informacija iz tih tekstova te sposobnost izvlačenja ključnih pojmova. Osim toga rada na tekstovima, učenici su sudjelovali u govornim aktivnostima vezanim uz temu Sunčevog sustava.
Nakon toga, nastavnice su za učenike pripremile kratki kviz o zadanoj temi kako bi procijenili razumijevanje i vještine vezane uz temu Sunčevog sustava na engleskom jeziku i hrvatskom jeziku.
Za kraj dvojezične radionice, učenici su izraživali vlastite modele Sunčevog sustava te prezentirali naučeno.
Izvor: Martina Bukvić i Silvija Mađarić