« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
26. veljače svake godine obilježava se Svjetski dan čitanja bajka pa su stoga učenici 4.a razreda učiteljice Vere Menčik i 4.c razreda učiteljice Željke Novotni s knjižničarkom Melitom Schmitz kroz aktivnost čitanja, pomalo zaboravljene bajke Modrobradi, obilježili ovaj dan.
Bajke imaju vrlo veliku ulogu u mentalnom i emocionalnom razvoju djeteta te se roditeljima preporučuje da čitaju svojoj djeci već u prenatalnom razvoju, a pogotovo kada se dijete rodi i kada ga treba tijekom života pripremiti kako za školu tako i za njegov socijalni razvoj i život.
Knjižničarka Schmitz uvela je novu aktivnost prije čitanja bajke, a to je upotreba takozvanih asocijativnih karta koje su jako lijepo ilustrirane, ali njihova osnovna funkcija jest da pomognu osobi da se što lakše verbalno izrazi. Učenici su se razveselili ovom aktivnošću te su i na kraju sata poželjeli da na ovaj način razgovaraju o svojim emocijama.
Uz čitanje bajke učenici su radili i sa svojim tijelom tako što su glumili sve što se u bajci zbiva, glumili su likove, nastojali su na svojim licima prikazati stanja i emocije likova te je na ovaj način recepcija ovoga teksta bila još uspješnija, a nastavni proces se dinamizirao i personalizirao. Svaki učenik imao je priliku pokazati svoje glumačke vještine i na taj način se suživjeti s likom iz priče. Ovakve aktivnosti pomažu u razvoju empatije kod djece što je u današnje doba jako važno, pogotovo iz razloga što istraživanja pokazuju da kod današnje djece empatija opada što je vrlo zabrinjavajuće za cjelokupno društvo.
Aktivnost se odvija u sklopu preventivnog projekta MZO "Poslije kiše dolazi sunce-utjecaj traume na mentalno zdravlje djece.
Melita Schmitz