« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Poticanje čitanja u prvim razredima
u OŠ Eugena Kumičića u Slatini
Učestalo se govori da naša djeca ne čitaju dovoljno, a ako i čitaju to se odnosi na sadržaje koji se nalaze na internetu i uglavnom su to sažeci lektirnih naslova koji su propisani godišnjim planom i programom za nastavni predmet hrvatskoga jezika. Takvo čitanje ne možemo nazvati prihvatljivim čitanjem te se od škola očekuje da učenike uči i navikava čitati književne sadržaje te ih upućuje na kvalitetne naslove kroz koje će učenici bogatiti osobni rječnik, učiti čitati s razumijevanje te konačno i uživati u pročitanom tekstu. Najvrjedniji učinak čitanja zasigurno jest razvijanje empatije kod čitatelja, tj. uživljavanje s likom te shvaćanje cjelokupne motivacije djelovanja likova što se opet odnosi na razvoj cjelokupne ličnosti pojedinca, tj. čitatelja. I stoga je vrlo važno da se učenike sustavno motivira na čitanje kroz zanimljive i primjerene sadržaje za svaku životnu dob učenika.
Knjižničarka Melita Schmitz iz Osnovne škole Eugena Kumičića iz Slatine osmislila je korake za poticanje čitanja od prvoga do četvrtoga razreda u svojoj školi koji provodi svake školske godine pa je tako i ove godine učenike prvog razreda u suradnji s učiteljicama Anitom Jančić Rulj, Žaklinom Krstičević i Vesnom Košutić motivirala učenike na čitanje kroz naslov Tri medvjeda i gitara Ljudevita Bauera. Učenici su u školskoj knjižnici slagali plakat koji se odnosio na razvoj radnje i motivaciju likova u priči te se tako provjeravalo jesu li razumjeli pročitani tekst.
Isti učenici posvetit će se i pričama Oprostite, jeste li vi vještica (P. Horn) te Riba duginih boja (M. Pfister) te će na zanimljiv način kroz integraciju knjižnično-informacijskog obrazovanja, hrvatskoga jezika i književnosti realizirati i sadržaje građanskog i zdravstvenog odgoja.
Čitanje je važna i korisna aktivnost za svaku osobu te joj se trebamo sustavno posvetiti od najranije životne dobi, za škole je to od prvoga razreda, kroz kurikule nastavnog predmeta hrvatskoga jezika i književnosti, a trebamo imati na umu i izreku Tone Pavčeka koji kaže: Ako ne budemo čitali, pročitat će nas!