« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
24.listopada 2015. godine u Zagrebu održan je prvi seminar za koordinatore eko projekta Mi jedemo odgovorno u kojem sudjeluje 20 Eko-škola koje će tijekom nastavne godine 2015/2016. realizirati ovaj projekt financiran od strane Europske komisije kao globalni akcijski orijentiran odgojno obrazovni program u sklopu Europske godine za razvoj (2015). Pilot projekt "Mi jedemo odgovorno" je prvi pokušaj u EU ka izgradnji školskog programa koji rješava ključna pitanja potrošnje hrane. Kroz akcijski orijentiranu pedagošku metodologiju, poznatih 7 koraka Eko-škole, mladi će razvijati kritičko razmišljanje, znanje, vještine i stavove te postati globalni građani i izazvati sami sebe da usvoje nove obrasce ponašanja i nove prehrambene navike.
Predstavnice naše škole na seminaru su bile Vesna Košutić,voditeljica projekta i njezine suradnice na projektu Andrea Medved, učiteljica razredne nastave i Jasmina Krznarić, učiteljica biologije.
Hrana je u središtu našeg života; i to na mnogo više načina od dobrohotnog utjecaja hrane na naš mozak i tijelo. Poznato je da je hrana super konektor između ljudi, pa čak i između društava i da trenutno vrlo raznolika paleta prehrambenih proizvoda i recepata putuje svijetom i svakodnevno se koristi. Manje je poznata činjenica da je način na koji proizvodimo, razmjenjujemo i konzumiramo hranu ključ za sve globalne izazove čovječanstva. Naše odluke o hrani izravno utječe na zdravlje našeg planeta (vodu, tlo, ekosustav, bioraznolikost, korištenje energije, itd), klimatske promjene, smanjenje siromaštva, daljnji razvoj i rast populacije i javno zdravstvo.
Bitno je osposobiti mlade da budu aktivni i odgovorni akteri naših prehrambenih navika. Naravno, sve počinje s izborom hrane koju konzumiramo i nekoliko pitanja: što jedem, koliko otpada produciram, odakle dolazi moja hrana, kako je moja hrana proizvedena i tko ju je proizveo, te kako sve hrana utječe na ljude i planet? Potraga za odgovorima na ova pitanja je iznimno uzbudljivo i prosvjetljujuće putovanje. Svjesno istraživati, doživljavati i primjenjivati druge načine konzumiranja hrane mogu biti uzbudljivi koraci koje ćemo poduzeti kako bi učinili razliku i postigli globalnu promjenu bez da se pomaknemo s mjesta na kojem stojimo.
Ciljevi Seminara
. seminar namijenjen nastavnicima i odgojiteljima, koordinatorima odgovornim za realizaciju ovog programa u Eko-školam u Republici Hrvatskoj.
Cilj seminara je pomoći sudionicima da:
- razviju nove spoznaje o potrošnji hrane i širim učincima hrane na ljude i okoliš
- definiraju što znači biti odgovoran potrošač (ključna znanja, stavove, vještine)
- definiraju što znači integrirati globalni razvoj i perspektive obrazovanja za okoliš te kako to učiniti
- primjene metodologiju Programa “ Mi jedemo odgovorno“ u svojim odgojno obrazovnim ustanovama
Predavači
Josip Gregac (Udruga Lijepa Naša) – voditelj projekta
Anita Šetić (Udruga Lijepa Naša) – voditelj programa Međunarodne Eko-škole u Republici Hrvatskoj
Teuta Skorin (Udruga Lijepa Naša) – stručni suradnik
Irena Vukmanov Šimokov – Udruga Fair Trade Hrvatska
PROGRAM
Subota 24. listopada 2015, 09.30 - 17.00
1. dio: KAKO HRANA MIJENJA SVIJET
Uvod u temu projekta
Upravljanje prirodnim resursima - imamo samo jedan planet – shvaćamo li to?
Radionica: “Planet Overshoot”
Utjecaj hrane na ljude i planet. Zašto je ono što jedemo važno za sav život na Zemlji
Transformiranje prehrambenih navika, kako ih učiniti održivijim
Radionica: „Bioraznolikost na našem tanjuru“
Odgovorna prehrana. Koje su odlike odgovornog konzumenta?
Što možemo učiniti? Aktivnosti u Eko-školama i kućanstvima
Radionica: “Mit ili činjenica”
2. dio: Metodologija
Predstavljanje metodologije i ideja pri njenom formiranju
- Struktura svakog koraka
- Implementacija (upoznavanje s procesom implementacije metodologije u svim dobnim skupinama Eko-škola u Hrvatskoj)
- Evaluacija metodologije
- Što se očekuje od Eko-škola
- Web stranica, društvene mreže, motivacijske priče i ostali alati koji će se koristiti u realizaciji projekta
3 dio: Poštena trgovina (Fair Trade) – predavanje Irena Vukmanov Šimokov
Predstavljanje pojma i problema poštene trgovine kao jednog od istaknutih problema današnje civilizacije i odgovorne prehrane
Radionica: “Fair trade –Banana split”
4. dio: Financijski plan
5. dio: Evaluacija seminara
Vesna Košutić, voditeljica projekta