« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Albert Mehrabian je još 1967. god u svojoj knjizi Tihe poruke izložio ideju da 7% primljene poruke zauzimaju izgovorene riječi, 38% značenja dolazi od tona glasa govornika, a čak 55% od govora tijela. Iz navedenih udjela slijedi da je verbalni i neverbalni sadržaj poruke u najmanju ruku podjednako važan. Uzmemo li u obzir da je govornik najčešće svjestan samo onih 7% poruke (a zbog emocionalnih stanja ponekad ni toliko), dok u ogromnom dijelu komunikacije nesvjesno odašiljemo signale (koji se, iako možda ponekad svjesno poslani, još uvijek mogu kod primatelja pogrešno protumačiti), nije čudo da često dolazi do nesporazuma.
Albert Mehrabian je još 1967. god u svojoj knjizi Tihe poruke izložio ideju da 7% primljene poruke zauzimaju izgovorene riječi, 38% značenja dolazi od tona glasa govornika, a čak 55% od govora tijela. Iz navedenih udjela slijedi da je verbalni i neverbalni sadržaj poruke u najmanju ruku podjednako važan. Uzmemo li u obzir da je govornik najčešće svjestan samo onih 7% poruke (a zbog emocionalnih stanja ponekad ni toliko), dok u ogromnom dijelu komunikacije nesvjesno odašiljemo signale (koji se, iako možda ponekad svjesno poslani, još uvijek mogu kod primatelja pogrešno protumačiti), nije čudo da često dolazi do nesporazuma.
Imajući na umu tu činjenicu, učiteljica OŠ Eugena Kumičića Marijana Toplak uputila se kao sudionica Erasmus+ projekta Learning for life (KA1) 7. travnja ove godine na šestodnevnu edukaciju Performance art techniques for an effective communication u Grčku s ciljem učenja tehnika za učinkovitu komunikaciju svih sudionika školskog života, odnosno učenika, roditelja i učitelja s posebnim naglaskom na tehnike koje bi olakšale komunikaciju učenika posebnih i redovnih razrednih odjela.
Kako Atena stoji kao biser južnog dijela Europe, tako je i ova edukacija bila pravi biser jer je ponudila niz neprocjenjivih alata za razvijanje povjerenja među učenicima, za preuzimanje odgovornosti za odnos, ali i za nadvladavanje sukoba te jačanje suradnje članova tima – kako odraslih, tako i djece.
Dokazano među učenicima odmah po povratku učiteljice Toplak u svoju školu.
učiteljica Marijana Toplak