EMOCIONALNO OPISMENJAVANJE
Školske godine 2022./2023. stručne suradnice Osnovne škole Franje Krežme započele su skup radionica o emocionalnom opismenjavanju šestih i sedmih razreda.
Osnovna zadaća našega rada na emocionalnom opismenjavanju djece i osnaživanju njihova socio-emocionalnoga zdravlja bila je pomoći djeci da prepoznaju, prihvate, imenuju i razlikuju svoje osjećaje te prepoznaju i prihvate osjećaje drugih. Cilj nam je bio osnažiti njihove sposobnosti za upravljanje osjećajima tako da ih osvijeste, poštuju i izraze emocije na primjeren način.
Kvarantan (2013) je emocionalnu pismenost podijelila u četiri komponente: 1) samosvijest, 2) vladanje sobom, 3) društvena svijest te 4) međuljudski odnosi.
Poticanje razvoja tih komponenti i usvajanje istih potiče emocionalno opismenjavanje djeteta, što je iznimno važno u razvijanju njegove emocionalne inteligencije (Kvarantan, 2013). Vrlo je važno od rane dobi poticati dijete da nauči osvijestiti, prepoznati i imenovati određene emocije. Prepoznavanje određene emocije djetetu će omogućiti razumijevanje uzroka njezina pojavljivanja pa će ju samim time lakše regulirati (Salovey i Sluyter, 1999). Emocionalno pismena osoba, osim što zna prepoznati vlastite emocije, isto tako zna prepoznati i emocije drugih, što joj pruža mogućnost suosjećanja i empatije prema drugima (Lantieri, 2012).
U prvom ciklusu radionica obradile su se složene neugodne emocije, izoliranost, stres, anksioznost u šestim razredima, a bijes, stres i anksioznost u sedmim razredima. Kod učenika su se razvijale sve četiri komponente emocionalne pismenosti s posebnim naglaskom na samosvijest.
U drugom polugodištu s učenicima će se obrađivati složene ugodne emocije poput samopoštovanja, ponosa i empatije u šestim razredima te altruizam, empatija i skromnost u sedmim razredima.
Popis udžbenika 2024./2025.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |