Obraćanje ministrice Blaženke Divjak
Poštovani, u nastavku se nalaze važne upute ministrice Blaženke Divjak.
Radimo u vrlo izazovnom vremenu, ali moramo osigurati sigurnost i funkcioniranje sustava obrazovanja. Situacija kao u Hrvatskoj, pa i teža, u čitavoj je EU, ali i u svijetu. Od ponedjeljka barem 18 država članica EU imat će zatvorene škole i druge institucije u području odgoja i obrazovanja.
Prijelaz na sustav poučavanja na daljinu u svega tri tjedna, koji uključuje danonoćnu pripremu izuzetno je zahtjevan, zahtjeva motivirani rad, odgovornost i disciplinu svih uključenih, ali u tome smo zajedno i uz preuzimanje odgovornosti svjesni smo da ćemo mnoge probleme rješavati u hodu.
Jučer je Vlada donijela odluku da neće biti nastave u školama, na visokim učilištima, a niti vrtići neće raditi u redovitom opsegu (Odluka Vlade: https://vlada.gov.hr/sjednice/212-telefonska-sjednica-vlade-republike-hrvatske/28985). Zaposleni trebaju biti na svojim radnim mjestima u opsegu i terminu kako to odredi ravnatelj koji je odgovoran za dobro funkcioniranje škole i u ovim izmijenjenim okolnostima. Zaposlenike treba razmjestiti po aktivima u prazne učionice.
Cilj je da do srijede uspostavimo funkcionalan sustav učenja na daljinu za sve učenike.
Istarska županija će započeti već u ponedjeljak, a ostali će uspostaviti sustav na razini škole do srijede. Međutim, svi učenici će već od ponedjeljka pratiti nastavu putem HRT 3 (razredna nastava) i Sportske TV (svi ostali učenici).
Svi dani od ponedjeljka se računaju kao nastavni dani i upisuju se u e-Dnevnik.
S obzirom na vrlo zahtjevno skaliranje sustava učenja na daljinu, koje je nemoguće uspostaviti u nekoliko tjedana tako da radi besprijekorno (obično je to posao od nekoliko godina), očekuje se da za sve načine izvođenja nastave postoji rezervna (back-up) opcija.
Dodatno o sustavima za online nastavu: Sustavi lokalno, ali niti globalno nisu dimenzionirani za ovakvo opterećenje pa rade usporeno i ponekad sa zastojima. Molimo za strpljenje i razumijevanje. Preporučamo da se različite škole za održavanje nastave odlučuju za različiti sustave - prije svega globalne servise poput Microsoftovog O365, MS Teams, MS Yammer ili Google za obrazovanje (gSuite for Education), Google Classroom, Google Hangouts i sl. Na raspolaganju su i lokalni servisi poput Loomena koji podnose puno manje opterećenje. Njima će biti podizani resursi, a škole će se upućivati kada je za kontinuitet usluge preporučljivo prebacivanje na neku drugu uslugu.
Zbog prethodno navedenoga, svaka komunikacija (virtualna učionica za ravnatelje, virtualne zbornice i virtualni razredi) mora imati back up ako dođe do tehničkih poteškoća s obzirom da je više od pola milijuna učenika i nastavnika u nastavi online. Stoga će sva komunikacija, ako dođe do pucanja sustava ići mailovima, kako MZO-a s ravnateljima, tako i ravnatelja s nastavnicima i razrednika s učenicima. (I ovo moje obraćanje ima ovaj transkript koji sam pripremila u gruboj, ali razumljivoj pisanoj formi.)
Učenici trebaju izvršavati aktivnosti u virtualnim učionicama, ali ne treba inzistirati da to rade u realnom vremenu (sinkrono), nego tijekom dana jer možda imaju teškoća pristupiti internetu ili dijele uređaj s braćom i sestrama. Dakle, bilo kada u tijeku dana je prihvatljivo da učenici odrade svoje obaveze.
Učitelji i nastavnici trebaju pratiti aktivnosti učenika, davati im zadatke, poticati ih na rad i okupljati u virtualne učionice. Nužno je da učenici, koliko je god to moguće, dobiju povratnu informaciju o svojem radu i napretku (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje). Tijekom nadolazeća dva tjedna nema ocjenjivanja (vrednovanja ishoda učenja).
Upozorite učenike na primjerene oblike ponašanja u virtualnom okruženju, što znači da vrijede slična pravila primjerenog ponašanja i ophođenja kao i u učionici. Što znači da učenici za neprimjerene oblike mogu snositi posljedice.
Ostatak obraćanja, molimo Vas, pročitajte u dokumentu pod opširnije.
Popis udžbenika 2024./2025.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |