Na prijedlog ravnatelja, a odlukom Učiteljskog vijeća od ove školske godine 2015./2016. Osnovna škola Frane Petrića se prijavila za stjecanje statusa međunarodne ekoškole.
Udruga Lijepa naša glavni je koordinator ekoškola u Republici Hrvatskoj te smo se prijavli za stjecanje statusa i krenuli s radom.
Naša škola, smještena na otoku u prirodnom okruženju već dugi niz godina njeguje ekološki stil života i rada, stoga prijavom za stjecanje statusa ekoškole želimo službeno biti dio ekološke priče naše domovine.
Što su međunarodne ekoškole?
Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova (osnovne i srednje škole, dječji vrtići i učenički domovi, škole za djecu s posebnim potrebama i fakulteti). Nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa Naša.
Što je cilj programa?
Ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Ekoškole.
Što je zadaća programa?
Odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.
Ravnatelj Josip Pope – kontakt s javnošću i uključivanje medija, suradnja s vanjskim suradnicima, lokalnom upravom, roditeljima.
Školski koordinatori:
Željka Matovinović – koordinatorica Ekoprojekta, suradnja s medijima i obavješćivanje javnosti, urednica Ekodnevnika škole
Glasnogovornici škole:
Josip Pope, ravnatelj
Željka Matovinović, pedagoginja
Koordinatori projekata:
Marijela Nedić - koordinatorica ekopatrola
Dubravka Buničić – koordinatorica estetskog uređenja i suradnja s roditeljima
Mirjana Honjek Utmar, Valentina Bartol- koordinatori ekoradionica
Učeničko Eko-vijeće:
1.a Matea Ajdanić
2.a Ema Matović
2.b Eva Toić
3.a Klara Nedić
4.a Patrik Dević
5.a Janja Lužina
5.b Sara Hankušić
6.a Jadran Kremenić Glavočić
6.b Nora Tomaš
7.a Elli Honjek
7.b Jelena Kučić
8.a Lea Ivanić
PRO Ivana Marđetko
Predstavnica roditelja:
Zlata Knapić Šintić - informiranje i koordiniranje roditeljskih akcija
Tehničko i administrativno osoblje:
Robert Sablić, domar - zadužen za uređenje okoliša i interijera škole
Marica Kučić, kuharica - zadužena za brigu o hrani i razvrstavanje bio otpada
Jelena Sudar, tajnica - pohrana Ekodnevnika
Milvija Vlajsavljević, spremačica – uređenje okoliša i zelenila škole
Kumovi škole:
Grad Cres
Cresanka d.o.o.
Turistička zajednica Grada Cres
Vodoopskrba i odvodnja d.o.o. Cres-Lošinj
KAMEN NAŠ SVAGDAŠNJI
Autor: Željka Matovinović, 18. 3. 2017.
PROJEKTNI EKO DAN Naša škola prošle je školske godine postala ekoškola. Ponosni na taj status i članstvo u velikoj obitelji međunarodnih ekoškola radimo i živimo ekološki. Poučavajući učenike o važnosti očuvanja našeg otoka, ali i važnosti „ekološkog življenja“ svi živimo tu priču.
Nastavljajući ekološke aktivnosti i u ovoj godini, pored ostalih aktivnosti, organizirali smo projektni ekodan. Ovogodišni projektni ekodan bio je u srijedu, 15. ožujka 2017. godine.Tema dana je Kamen naš svagdašnji. U provedbi su sudjelovali učenici, učitelji, stručni suradnici, ravnatelj i tehničko osoblje škole, ali i vanjski suradnici: dr. sc. Ugo Toić, gospodin Anton Mužić i gospođa Kristina Tomljenović Farkaš. Ideja projekta je da kroz različite pristupe upoznamo ovogodišnju projektnu temu i povežemo ju sa sadržajima svih nastavnih predmeta. U jutarnjim satima održane su radionice sa skupinama učenika po pripremljenim temama. Poslijepodne, održana su predstavljanja rada po skupinama za sve učenike starijih razreda koji su isto bili podijeljeni po skupinama.
U sklopu ovogodišnjeg projektnog ekodana osmišljeno je i provedeno dvanaest projekata.
Učenici razredne nastave marljivo su bojali, ljepili i preslagivali razne oblike od kamena.
Gromače – baština se uči, čuva i voli! naslov je projekta u sklopu kojega su učenici i učitelji odslušali predavanje gospodina Uga Toića o suhozidima i umijeću njihove gradnje. Naučilo se da je umijeće zidanja u „suho“ vrijedna graditeljska kulturna baština otoka Cresa, zaštićena kao nematerijalno kulturno dobro pri Ministarstvu kulture Republike Hrvatske. Projekt se nastavio radionicom koju je vodio gospodin Anton Mužić, nositelj umijeća suhozidne gradnje pri Ministarstvu kulture Republike Hrvatske. Tako su nakon teorijskog znanja o suhozidima učenici stekli i praktično. Uz nadzor stručnjaka konstruirali su svoj suhozid. Prigodna izložba o suhozidima postavljena je u holu škole.
Projekt Kamenje u svemiru bio je upoznavanje učenika s osnovnim nebeskim tijelima, njihovim sastavom, putanjom kretanja te načinom njihova istraživanja. Učenici su izradili prezentaciju, računali su brzinu meteorita u atmosferi, a u praktičnom dijelu upoznali su se s teleskopom.
U okviru predmeta Geografija, Kemija i Biologija učenici su se upoznali s raznim vrstama minerala i stijena. Izradili su plakat za izložbu i izveli pokus kojim su pomoću 10-postotne klorovodične kiseline razlikovali vapnenac od ostalih vrsta stijena.
Na satu hrvatskoga jezika učenici su upoznavali leksik čakavskoga narječja i značenje riječi unjulica, duplica, mergar, menik i barbakan. Naučili su i frazeme u hrvatskom jeziku u čijem se sastavu nalazi riječ kamen.
Učenici koji su sudjelovali u projektu Kamen u pjesmi, priči i basni stvarali su pisane radove na temu kamen u različitim književnim vrstama. Pritom im je inspiracija bila ljepota prirode u kojoj su boravili.
U projektu Zapisi u kamenu sudjelovali su učenici petog, šestog i osmog razreda. Šećući gradom razgledali su, fotografirali i otkrivali blago otoka Cresa zapisano i isklesano u kamenu i izgrađeno od kamena. Izložba o zapisima u kamenu postavljena je u holu škole.
U okviru predmeta Vjeronauk i Povijest učenici su posjetili svetište Majke Božje od svetog Salvadura. Cilj projekta bio je istražiti povijest Svetišta te vrijeme i način gradnje današnje crkve, kao i značenje Svetišta za život i vjeru stanovnika Cresa. Učenici su trebali prepoznati Isusa Krista kao „Živi kamen“, tj. temelj vjere, a sebe kao „kamen“ koji se ugrađuje u živu Crkvu.
Rezultati rada prezentirani su široj javnosti u poslijepodnevnim satima kroz izložbe fotografija i plakata te radova od kamena koje su izradili učenici razredne nastave. U kraćem kulturno umjetničkom programu učenici 4. a i 4. b razreda otpjevali su pjesmu Sve bih dao kad bih znao, odigrani su skečevi i predstavljeni literarni uratci učenika, kazivana je poezija otočkih pjesnika te prikazana Power Point prezentacija u kojoj su objedinjeno predstavljene jutarnje aktivnosti. Na kraju programa održana je humanitarna prodaja nakita od bračkog kamena. Nakit su na radionicama izrađivali učenici članovi Eko-grupe, a sav prikupljeni novac od humanitarne prodaje donirat će se potrebitim sugrađanima.
Na kraju ovog školskog ekološkog dana zasluženo su se svi prisutni okrijepili fritulama i čajem od mediteranskog bilja.
Više slika pogledajte u Galeriji.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1.sat | 8.00-8.45 |
2.sat | 8.50-9.35 |
3.sat | 9.55-10.40 |
4.sat | 11.00-11.45 |
5.sat | 11.50-12.35 |
6.sat | 12.40-13.25 |
7.sat | 13.30-14.15 |
Ukupno: 158869
Danas: 9