« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Sat | Početak sata | Kraj sata |
1. | 8,00 | 8,45 |
2. | 8,50 | 9,35 |
3. | 9,40 | 10,25 |
Veliki odmor | ||
4. | 10,45 | 11,30 |
5. | 11,35 | 12,20 |
6. | 12,25 | 13,10 |
Svaka knjiga koja pomogne djetetu da razvije naviku čitanja, da učini čitanje jednim od njegovih dubokih i stalnih potreba, je dobra za njega.
(Maya Angelou)
Učenici 1.b razreda imali su razgovor s knjižničarkom. Naučili su kako se moraju ponašati u prostoru knjižnice, kako posuditi slikovnice i kako postupati s njima.
Knjižničarka im je pročitala slikovnicu Leteći glasovir, a na poklon su dobili i časopise kao dodatni poticaj u prvim koracima samostalnog čitanja.
U ugodnom druženju s knjigom sat nam je prošao brzo i veselo.
Knjige nas podržavaju u našoj samoći i čuvaju nas od toga da postanemo teret sami sebi. (Jeremy Collier)
Ne treba mnogo da se shvati kolika je važnost umijeća čitanja kod djece. Obrazovni uspjeh, profesionalna postignuća, pa čak i emocionalno zadovoljstvo pod utjecajem su ove važne vještine.
Informiranje u školi brzo se usmjerava na pisanu riječ i djeca koja nailaze na poteškoće u tom području osjećaju se izgubljenima i zbunjenima.
Dužnost roditelja i pedagoga je prepoznati djecu koja se bore s poteškoćama u čitanju kako bi se njihovom problemu moglo na vrijeme pristupiti.
Čitanje uključuje povezivanje mnogih vještina u cilju davanja značenja pisanom prikazu govornoga jezika.
Poteškoće u bilo kojem području vještina vezanih uz čitanje mogu uzrokovati poremećaje u obradi pisane riječi. Jedno takvo područje vještina, razvoj jezika, ključna je komponenta čitanja.
Istraživanja su pokazala da su i govorenje i slušanje glavni čimbenici koji pridonose čitanju. Vizualne sposobnosti, kretnje očiju pri praćenju slova i riječi te povezivanje značenja s ulaznim prikazom dio su čitateljskog zadatka.
Ostale kognitivne sposobnosti, kao što su dugotrajno i kratkotrajno pamćenje, asocijativno učenje te prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka, su sve čimbenici koji utječu na umijeće čitanja naše djece.
Priča ima i čudesnu ljekovitu moć.
Problemske slikovnice mogu pomoći u rješavanju manjih problema. Slušajući i gledajući situacije u kojima su imaginarni junaci uspjeli prebroditi životne probleme, djeca uče riješiti vlastite problemske situacije.
Pitate se kada čitati? Odgovor je – uvijek, jer s knjigom nikada nisi sam.
Pitate se i što čitati? Pravilo je da, što je dijete mlađe, slikovnica treba imati više slika.
Djetetu treba omogućiti susret s velikim brojem različitih slikovnica i knjiga.
Upis u prvi razred i odlazak u školu idealno je vrijeme za upoznavanje sa knjižnicom, kako školskom, tako i gradskom.
Taj mali korak koji djeca naprave ulaskom u školsku knjižnicu otvara im put prema čudesnom svijetu knjiga za djecu ili o djeci.