« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Stručni skup za mentore, savjetnike i voditelje ŽSV održan je u Zagrebu 4. siječnja 2013.
Tema skupa je bila Primjena metodologije HKO-a u pisanju skupova ishoda učenja i definiranje kriterija vrednovanja u okviru programa nastave geografije.
Voditeljica skupa je bila Vesna Milić, viša savjetnica.
Prvu temu skupa vodio je viši savjetnik Žarko Bošnjak, prof. s temom
Pisanje skupova ishoda učenja uz pomoć metodologije HKO-a. Nakon upoznavanja sa zakonskom osnovom Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i metodologijom, slijedilo je upoznavanje s osnovnim pojmovima s naglaskom na kompetencije, ishode učenja, skupove ishoda učenja te opisnice razina ishoda učenja.
Postoji 8 razina ishoda učenja, a svaka obuhvaća znanja, spoznajne vještine, psihomotoričke vještine, socijalne vještine, samostalnost i odgovornost.
Nakon toga smo upoznali postupak pisanja skupa ishoda učenja koji se sastoji od 6 koraka: profil, obujam, aktivni glagoli, provođenje provjere, uvjeti za stjecanje SIU.
Zatim smo individualnim radom naveli 5 – 10 kompetencija i zadatke za njihovu provjeru kroz temu 5. razreda Vrijeme i klima nakon čega smo analizirali učinjeno.
Druga tema skupa je bila Kritičko propitivanje ishoda učenja u kurikulumu geografije na kraju obrazovnih ciklusa i definiranje kriterija vrednovanja ishoda koju je vodila dr. sc. Ružica Vuk.
Prema standardu kvalifikacije sadržaj geografije je podijeljen na 5 skupova učenja. Radom u paru i skupinama, trebali smo odrediti minimalne i optimalne ishode učenja unutar pojedinih skupova učenja i sastaviti pitanja za njihovu provjeru.
Zaključak:
Još uvijek postoje određene dileme unutar metodologije HKO-a kao i unutar skupova ishoda učenja iz geografije. Naime, Sabor bi tijekom ovog mjeseca trebao donijeti konačnu odluku, a stručni skupovi bi trebali potaknuti potrebu stručnih razgovora u našim zbornicama.
Cijeli Nacrt prijedloga zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru možete pogledati na stranici Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta: www.mzos.hr Posebnu pozornost obratite na Osnovne pojmove (str.12-13) i na DODATAK A – Opisnice razina ishoda učenja (str.24-28)
Dubravka Vajdić, voditeljica