« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Stručni skup Jačanje kompetencija voditelja ŽSV-a učitelja/nastavnika geografije u domeni kurikuluma zdravstvenog odgoja i građanskog odgoja i obrazovanja održan je u Zagrebu 5. prosinca 2012.
Stručni skup je započeo radom uvodnom riječi voditeljice Vesne Milić, višom savjetnicom.
Prvi dio skupa obuhvaćao je teme o zdravstvenom odgoju koje su održale mr. sc. Majda Fajdetić i Miljenka Galić, prof. Nakon predavanja Uloga razrednika u okviru kurikuluma zdravstvenog odgoja slijedile su radionice: Kako implementirati sadržaje mentalnog zdravlja u kurikulum sata razrednika i Kako implementirati sadržaje prevencije nasilničkog ponašanja u kurikulum sata razrednika.
Kroz ove radionice stekli smo nova iskustva o oblikovanju sata razrednika. Prvi primjer sata razrednika odnosio se na modul Zdravo živjeti- Važnost planiranja budućnosti. Može se početi vježbom ledolomac, zatim kroz individualni rad što planiramo u idućih 5 godina vezano za obitelj, zdravlje i zdrave životne navike, obrazovanje, profesiju, izgledima na tržištu rada, materijalno stanje i moguće prepreke. Nakon individualnog rada slijede zajednički zaključci grupe, a sat možemo završiti pitanjima o osjećajima tijekom radionice.
Drugi primjer sata razrednika odnosio se na je Neprimjerene oblici ponašanja. Započinjemo vježbom cvijet u koje upisujemo svoje vještine, kvalitete i prednosti. Taj naš identitet se razvija kroz cijeli život. Kroz dvije priče primijenili smo učenje otkrivanjem kako bismo uočili što ne bi trebalo raditi, odnosno što možemo i trebamo učiniti kao žrtva, promatrač i nasilnik da se zaustavi nasilje. Kada sat oblikujemo kao radionicu, potrebno je napraviti evaluaciju. To se može učiniti evaluacijskom metom ili semaforom.
Drugi dio skupa odnosio se na sadržaje o građanskom odgoju i obrazovanju. Voditeljica skupa nam je kroz prezentaciju predočila Kurikulum GOO-a. Zatim je slijedilo predavanje mr. Sanje Prelogović: Iskustva škole u eksperimentalnom uvođenju kurikuluma GOO-a. Kroz ovo predavanje stekli smo uvid kako učitelji OŠ“Đuro Ester“ Koprivnica provode uvođenje kurikuluma.
Nakon toga, prisutnim sam kolegicama i kolegama prenijela iskustva učitelja geografije u okviru istog eksperimentalnog uvođenja kurikuluma GOO-a. Nastojala sam prisutnima prenijeti svoja iskustva o načinu odabira ishoda, sadržaja unutar pojedinih nastavnih jedinica, uključenje učenika kroz vođenje dnevnika, označavanje sadržaja GOO-a u pripremi, vođenju bilježaka o satovima u zadanoj tablici te istaknula s kojim se nedoumicama susrećem u provođenju kurikuluma. Da bi što bolje osvijestili način rada prisutni su proveli kratku vježbu o odabiru nastavne jedinice u 7. razredu uz navedene ishode.
Na kraju stručnog skupa svi mi voditelji ŽSV-a predstavili smo rad svojih Vijeća u vremenu 3 minute. Bilo je zanimljivo čuti način rada pojedinih Vijeća i steći nove ideje za svoje skupove.
ZAKLJUČAK: Sudjelovanjem na stručnom skupu stekla sam neke nove ideje, potvrdila u pojedinim segmentima način svog rada i ojačala kompetencije kao voditeljica, ali i kao predavač.
Moja iskustva kao učiteljice geografije u okviru uvođenja kurikuluma GOO-a možete vidjeti ovdje pod naslovom Geografija i GOO, zatim na stranici Agencije i na web stranicama škola (?) koje su uključene u eksperimentalno uvođenje.
Dubravka Vajdić, voditeljica