« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Posjetili smo sasvim drugačiju školu - Plymouth School of Creative Arts koja se nalazi gotovo u centru grada. Gospođa Renata vodila nas je u razgledavanje ove nove školske zgrade i objašnjavala način rada. Kurikulum je isti kao i za druge škole, ali je način na koji organiziraju sam rad drugačiji i nešto više usmjeren umjetničkim predmetima kao što su gluma, likovna umjetnost, ples i sl. Pohađaju je učenici od 3 do 16 godina.
Zanimljivo je da škola ima svoje vlastite košnice koje ih opskrbljuju medom, a prostor košnica se snima pa mogu promatrati što pčele rade.
Princip rada škole vidljiv je na zidovima hodnika gdje djeca vode svoj „journaling“. Uče određenu temu tako da spajaju više predmeta u jedan, npr. geografiju, engleski i umjetnost.
Škola se prijavljuje za sudjelovanje u različitim aktivnostima u lokalnoj zajednici. Njihov rad je suradnja s profesionalcima u određenom području tako da brodovi koje treba popraviti nisu samo modeli za vježbu već pravi primjerci koji stvarno trebaju biti popravljeni i osposobljeni za plovidbu. Njihovo učenje je cijelo vrijeme praćeno od strane ljudi koji se tim poslom profesionalno bave.
Zgrada je napravljena u industrijskom stilu. Učionice kakve smo navikli vidjeti ne postoje. Učenici se miješaju u jednom većem prostoru, često i više razreda zajedno. Zvona nema, a sve su prostorije napravljene oko srca škole - kuhinje. Budući da nastoje učenike naučiti vještinama potrebnima za život učenici imaju satove kuhanja. Stariji učenici ujutro oko 5 ili 6 sati odlaze na tržnicu po namirnice potrebne za kuhanje taj dan. Kruh mijese u školi.
Nastava se bazira na istraživanju i razvijanju vještina potrebnih za život.
Škola je otvorena za potrebe lokalne zajednice te se u istim prostorima odvijaju razne sportske aktivnosti i tečajevi. Postoji mogućnost da roditelji djece također pohađaju tečajeve koji ih zanimaju bilo nakon nastave ili za vrijeme nastave, paralelno sa svojom djecom.
Hodnici su ispunjeni umjetničkim radovima učenika i nastavnika. Neki od njih predstavljaju teme diskriminacije, kršenja ljudskih prava, predrasuda ili stereotipa te učenike potiču na razmišljanje i analizu.
Drugi studijski posjet bio je u Plymouth City College. Gospođa Theresa upoznala nas je s velikim prostorom škole koja bi odgovarala našoj obrtničkoj školi. Na raspolaganju su im prostori za razvijanje vještina potrebnih u različitim zanimanjima: frizerski saloni, kozmetički saloni, teretane u kojima vježbaju profesionalni sportaši, prostori za građevinske radove, restorani, kuhinje, odjel za znanost, STEM odjel pa i model unutrašnjosti aviona za pripremu budućeg kabinskog osoblja u avionu.
Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Posjetili smo sasvim drugačiju školu - Plymouth School of Creative Arts koja se nalazi gotovo u centru grada. Gospođa Renata vodila nas je u razgledavanje ove nove školske zgrade i objašnjavala način rada. Kurikulum je isti kao i za druge škole, ali je način na koji organiziraju sam rad drugačiji i nešto više usmjeren umjetničkim predmetima kao što su gluma, likovna umjetnost, ples i sl. Pohađaju je učenici od 3 do 16 godina.
Zanimljivo je da škola ima svoje vlastite košnice koje ih opskrbljuju medom, a prostor košnica se snima pa mogu promatrati što pčele rade.
Princip rada škole vidljiv je na zidovima hodnika gdje djeca vode svoj „journaling“. Uče određenu temu tako da spajaju više predmeta u jedan, npr. geografiju, engleski i umjetnost.
Škola se prijavljuje za sudjelovanje u različitim aktivnostima u lokalnoj zajednici. Njihov rad je suradnja s profesionalcima u određenom području tako da brodovi koje treba popraviti nisu samo modeli za vježbu već pravi primjerci koji stvarno trebaju biti popravljeni i osposobljeni za plovidbu. Njihovo učenje je cijelo vrijeme praćeno od strane ljudi koji se tim poslom profesionalno bave.
Zgrada je napravljena u industrijskom stilu. Učionice kakve smo navikli vidjeti ne postoje. Učenici se miješaju u jednom većem prostoru, često i više razreda zajedno. Zvona nema, a sve su prostorije napravljene oko srca škole - kuhinje. Budući da nastoje učenike naučiti vještinama potrebnima za život učenici imaju satove kuhanja. Stariji učenici ujutro oko 5 ili 6 sati odlaze na tržnicu po namirnice potrebne za kuhanje taj dan. Kruh mijese u školi.
Nastava se bazira na istraživanju i razvijanju vještina potrebnih za život.
Škola je otvorena za potrebe lokalne zajednice te se u istim prostorima odvijaju razne sportske aktivnosti i tečajevi. Postoji mogućnost da roditelji djece također pohađaju tečajeve koji ih zanimaju bilo nakon nastave ili za vrijeme nastave, paralelno sa svojom djecom.
Hodnici su ispunjeni umjetničkim radovima učenika i nastavnika. Neki od njih predstavljaju teme diskriminacije, kršenja ljudskih prava, predrasuda ili stereotipa te učenike potiču na razmišljanje i analizu.
Drugi studijski posjet bio je u Plymouth City College. Gospođa Theresa upoznala nas je s velikim prostorom škole koja bi odgovarala našoj obrtničkoj školi. Na raspolaganju su im prostori za razvijanje vještina potrebnih u različitim zanimanjima: frizerski saloni, kozmetički saloni, teretane u kojima vježbaju profesionalni sportaši, prostori za građevinske radove, restorani, kuhinje, odjel za znanost, STEM odjel pa i model unutrašnjosti aviona za pripremu budućeg kabinskog osoblja u avionu.
Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.