« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Županijske voditeljice skupa, Sanja Prelogović i Jasna Kraljić Cmrk otvorile su županijski skup za Građanski odgoj i obrazovanje u Gimnaziji „Fran Galović“ u Koprivnici.
U sklopu Erasmus + projekta „Going the Extra Mile“, profesorice Mirna Kovačić i Tomislava Kraljić održale su dvije radionice.
Radionicom „Nastava u digitalnom okruženju“ profesorica Mirna Kovačić stavila je naglasak na razvoj generičkih kompetencija kod učenika. Profesorica Kovačić prezentirala je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice. Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih. Učenici će naučiti kako postati konstruktivni i odgovornost članovi zajednice ako se pred njih postavljaju zadaci koji će okupirati njihovu maštu i potaknuti kreativnost (Razredni projekt – redizajnirate vašu školu). Naposljetku učiteljica Kovačić je predstavila prezentacijski alat Jing (digitalni alat koji omogućuje snimanje komentara preko već gotovih prezentacija ili video uradaka), te prezentacijski format Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom (20 slideova po 20 sekundi).
Radionicom “Diskriminacija, stereotipi i predrasude” profesorica Tomislava Kraljić prezentirala je strategije za prepoznavanje i sprečavanje diskriminacije kako u školskom, tako i u svakodnevnom životu. Pokazala je kako se ovim ozbiljnim temama kod poučavanja može pristupiti i kroz duhovite video materijale. Prezentirala je metode koje je imala prilike vidjeti na stručnom usavršavanju za nastavnike „Addressing Discrimination in School Matters“ u Ujedinjenom Kraljevstvu. Profesori su riješili kratki test kako bi provjerili jesu li sami izloženi diskriminaciji ili pak pripadaju skupini privilegiranih kojima je često teško i prepoznati diskriminaciju, kada se događa drugima. Profesorica Kraljić je održala i radionicu “Jedan korak naprijed” na kojoj su profesori isprobali aktivnost koju zatim mogu provesti sa svojim učenicima različite dobi. Cilj aktivnosti je razvijanje empatije prema drugima i drugačijima te senzibiliziranje za one koji se u svom životu nađu u nepovoljnijem položaju u odnosu na nas. Igranje uloga i uživljavanje u stvarnost druge osobe može pomoći povećati svijest o nejednakim mogućnostima u društvu. Nakon provedene aktivnosti, sudionici izmjenjuju dojmove, osjećaje i razmišljanja kako bi razvili razumijevanje mogućih posljedica zbog pripadanja određenoj manjinskoj skupini ljudi. Učenicima bi aktivnost trebala pomoći ostvariti kvalitetne i tolerantne odnose sa svojim vršnjacima te drugim ljudima općenito.
Profesorica Marina Furkes predstavila je udžbenik „Moj novac, moja budućnost“ koji je kombinacija znanja, vještina i stavova potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka. Prezentirala je kako roditelji trebaju razgovarati o novcu s djecom predškolskog uzrasta i pokazala kako se financijska pismenost uči od početka osnovne škole, u skladu s HNOS-om.
Prof. Jasna Kraljić Cmrk prezentirala je priručnike za građanski odgoj za osnovnu i srednju školu koje profesori mogu koristiti na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje.
Voditeljica Sanja Prelogović upoznala nas je sa županijskom smotrom za građanski odgoj i obrazovanje te ponudila pomoć svima koji žele taj projekt raditi.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Županijske voditeljice skupa, Sanja Prelogović i Jasna Kraljić Cmrk otvorile su županijski skup za Građanski odgoj i obrazovanje u Gimnaziji „Fran Galović“ u Koprivnici.
U sklopu Erasmus + projekta „Going the Extra Mile“, profesorice Mirna Kovačić i Tomislava Kraljić održale su dvije radionice.
Radionicom „Nastava u digitalnom okruženju“ profesorica Mirna Kovačić stavila je naglasak na razvoj generičkih kompetencija kod učenika. Profesorica Kovačić prezentirala je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice. Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih. Učenici će naučiti kako postati konstruktivni i odgovornost članovi zajednice ako se pred njih postavljaju zadaci koji će okupirati njihovu maštu i potaknuti kreativnost (Razredni projekt – redizajnirate vašu školu). Naposljetku učiteljica Kovačić je predstavila prezentacijski alat Jing (digitalni alat koji omogućuje snimanje komentara preko već gotovih prezentacija ili video uradaka), te prezentacijski format Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom (20 slideova po 20 sekundi).
Radionicom “Diskriminacija, stereotipi i predrasude” profesorica Tomislava Kraljić prezentirala je strategije za prepoznavanje i sprečavanje diskriminacije kako u školskom, tako i u svakodnevnom životu. Pokazala je kako se ovim ozbiljnim temama kod poučavanja može pristupiti i kroz duhovite video materijale. Prezentirala je metode koje je imala prilike vidjeti na stručnom usavršavanju za nastavnike „Addressing Discrimination in School Matters“ u Ujedinjenom Kraljevstvu. Profesori su riješili kratki test kako bi provjerili jesu li sami izloženi diskriminaciji ili pak pripadaju skupini privilegiranih kojima je često teško i prepoznati diskriminaciju, kada se događa drugima. Profesorica Kraljić je održala i radionicu “Jedan korak naprijed” na kojoj su profesori isprobali aktivnost koju zatim mogu provesti sa svojim učenicima različite dobi. Cilj aktivnosti je razvijanje empatije prema drugima i drugačijima te senzibiliziranje za one koji se u svom životu nađu u nepovoljnijem položaju u odnosu na nas. Igranje uloga i uživljavanje u stvarnost druge osobe može pomoći povećati svijest o nejednakim mogućnostima u društvu. Nakon provedene aktivnosti, sudionici izmjenjuju dojmove, osjećaje i razmišljanja kako bi razvili razumijevanje mogućih posljedica zbog pripadanja određenoj manjinskoj skupini ljudi. Učenicima bi aktivnost trebala pomoći ostvariti kvalitetne i tolerantne odnose sa svojim vršnjacima te drugim ljudima općenito.
Profesorica Marina Furkes predstavila je udžbenik „Moj novac, moja budućnost“ koji je kombinacija znanja, vještina i stavova potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka. Prezentirala je kako roditelji trebaju razgovarati o novcu s djecom predškolskog uzrasta i pokazala kako se financijska pismenost uči od početka osnovne škole, u skladu s HNOS-om.
Prof. Jasna Kraljić Cmrk prezentirala je priručnike za građanski odgoj za osnovnu i srednju školu koje profesori mogu koristiti na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje.
Voditeljica Sanja Prelogović upoznala nas je sa županijskom smotrom za građanski odgoj i obrazovanje te ponudila pomoć svima koji žele taj projekt raditi.