« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Članice Erasmus+ tima, profesorice Mirna Kovačić i Tomislava Kraljić, 29.11.17. održale su predavanja i radionice za Vijeće roditelja naše škole.
Profesorice su pokazale nova znanja koja su stekle na mobilnostima
u Ujedinjenom Kraljevstvu, a koja će primjenjivati u radu s učenicima. Prezentirale su aktivnosti i alate koje planiraju upotrijebiti u nastavi s ciljem razvijanja učeničkih građanskih i digitalnih kompetencija.
Profesorica Tomislava Kraljić prezentirala je strategije za sprečavanje diskriminacije među učenicima i razvijanje empatije prema onima koji su na neki način razlikuju od nas. Dala je primjere preventivnih mjera koje se primjenjuju u engleskim školama, objasnila kako škole surađuju s policijom i Crvenim križem, te koje aktivnosti organiziraju kako bi se povezali s lokalnom zajednicom. Prikazala je kako se može izaći u susret učeniku koji prolazi kroz teži životni period i kako se u školama djeluje na razvijanje i poštivanje zajedničkih vrijednosti. Članovi vijeća kroz test su provjerili jesu li sami izloženi diskriminaciji i zapitali se koliko mogu primijetiti diskriminaciju u svojem trenutnom životnom okruženju.
Roditelji su zatim i sami sudjelovali u aktivnosti prilagođenoj za učenike uživljavajući se u nasumce odabrani identitet. Kroz svoju ulogu u radionici svaki je roditelj mogao doživjeti svijet djeteta koje odrasta pod više ili manje povoljnom okolnostima za napredovanje u školi i sretnu budućnost.
Ovo je primjer jedne u nizu takvih aktivnosti koje ćemo raditi s učenicima, a čiji krajnji cilj je uspostaviti sigurno i ugodno okruženje za svakog učenika u našoj školi te razviti zdrave stavove za daljnji život.
Profesorica Mirna Kovačić roditeljima je prezentirala digitalne alate koje će njihova djeca učiti kako bi postala kreativnija i kritičnija prema velikoj količini informacija koje nalaze na Internetu. Radionicom „Nastava u digitalnom okruženju“ stavila je naglasak na razvoj generičkih kompetencija kod učenika. Profesorica Kovačić prezentirala je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice. Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih. Učenici će naučiti kako postati konstruktivni i odgovorni članovi zajednice ako se pred njih postavljaju zadaci koji će okupirati njihovu
maštu i potaknuti kreativnost (Razredni projekt – redizajnirate vašu školu). Naposljetku, učiteljica Kovačić predstavila je digitalne alate Canva i Padlet koji omogućavaju učenicima izradu raznovrsnih plakata i pozivnica, te prezentacijski format Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom (20 slideova po 20 sekundi).
Vjerujemo da će spoj ovih aktivnosti koje kod učenika potiču unutarnji rast i razvoj stavova kao i razvoj praktičnih, digitalnih vještina učenika, pomoći nastavnicima izgraditi čvrste temelje za daljnje školovanje, tržište rada i cjeloživotno učenje. Želja nam je, uz ovakvu suradnju i potporu roditelja, osposobiti njihovu djecu da s vremenom, samostalno i odgovorno funkcioniraju u društvu.
Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Članice Erasmus+ tima, profesorice Mirna Kovačić i Tomislava Kraljić, 29.11.17. održale su predavanja i radionice za Vijeće roditelja naše škole.
Profesorice su pokazale nova znanja koja su stekle na mobilnostima
u Ujedinjenom Kraljevstvu, a koja će primjenjivati u radu s učenicima. Prezentirale su aktivnosti i alate koje planiraju upotrijebiti u nastavi s ciljem razvijanja učeničkih građanskih i digitalnih kompetencija.
Profesorica Tomislava Kraljić prezentirala je strategije za sprečavanje diskriminacije među učenicima i razvijanje empatije prema onima koji su na neki način razlikuju od nas. Dala je primjere preventivnih mjera koje se primjenjuju u engleskim školama, objasnila kako škole surađuju s policijom i Crvenim križem, te koje aktivnosti organiziraju kako bi se povezali s lokalnom zajednicom. Prikazala je kako se može izaći u susret učeniku koji prolazi kroz teži životni period i kako se u školama djeluje na razvijanje i poštivanje zajedničkih vrijednosti. Članovi vijeća kroz test su provjerili jesu li sami izloženi diskriminaciji i zapitali se koliko mogu primijetiti diskriminaciju u svojem trenutnom životnom okruženju.
Roditelji su zatim i sami sudjelovali u aktivnosti prilagođenoj za učenike uživljavajući se u nasumce odabrani identitet. Kroz svoju ulogu u radionici svaki je roditelj mogao doživjeti svijet djeteta koje odrasta pod više ili manje povoljnom okolnostima za napredovanje u školi i sretnu budućnost.
Ovo je primjer jedne u nizu takvih aktivnosti koje ćemo raditi s učenicima, a čiji krajnji cilj je uspostaviti sigurno i ugodno okruženje za svakog učenika u našoj školi te razviti zdrave stavove za daljnji život.
Profesorica Mirna Kovačić roditeljima je prezentirala digitalne alate koje će njihova djeca učiti kako bi postala kreativnija i kritičnija prema velikoj količini informacija koje nalaze na Internetu. Radionicom „Nastava u digitalnom okruženju“ stavila je naglasak na razvoj generičkih kompetencija kod učenika. Profesorica Kovačić prezentirala je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice. Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih. Učenici će naučiti kako postati konstruktivni i odgovorni članovi zajednice ako se pred njih postavljaju zadaci koji će okupirati njihovu
maštu i potaknuti kreativnost (Razredni projekt – redizajnirate vašu školu). Naposljetku, učiteljica Kovačić predstavila je digitalne alate Canva i Padlet koji omogućavaju učenicima izradu raznovrsnih plakata i pozivnica, te prezentacijski format Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom (20 slideova po 20 sekundi).
Vjerujemo da će spoj ovih aktivnosti koje kod učenika potiču unutarnji rast i razvoj stavova kao i razvoj praktičnih, digitalnih vještina učenika, pomoći nastavnicima izgraditi čvrste temelje za daljnje školovanje, tržište rada i cjeloživotno učenje. Želja nam je, uz ovakvu suradnju i potporu roditelja, osposobiti njihovu djecu da s vremenom, samostalno i odgovorno funkcioniraju u društvu.
Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog