« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
EDUKACIJA MOODLE I ZANIMLJIVOSTI
Calle Astronomia 1 - SEVILLA neboder br. 3, 10 kat, ured br. 10
Nakon što sam dobro upoznao osnovne znamenitosti grada te polako ali svrsishodno počeo sastavljati rečenice na engleskom jeziku, započinje službeni dio Erasmus+ K1 projekta. Zbog dolaska na tečaj dan ranije iskoristio sam mogućnost koja se nudi u sklopu projekta, da upoznam kulturu ovoga grada i ove nacije, znamenitosti i važne građevine te se pripremim za tečaj uvježbavajući čitanje tekstova na prezentacijama koje prikazuju našu državu Hrvatsku, naš grad Koprivnicu i našu školu OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica koje su pripremile i prevele moje vrijedne kolegice iz projekta Erasmus+ „Going the Extra Mile“ (Mirjana, Mirna, Tomislava, Andreja i Helena). Taj dan poslužio mi je i za telefonsku komunikaciju s organizatorima i dogovor oko provođenja tečaja.
Sve je započelo službenim razgledom grada od dva sata uz stručno vodstvo voditeljice iz Poljske na engleskom jeziku. U grupi od dvadeset ljudi bile su tri Talijanke koje zajedno sa mnom kreću u popodnevnim satima na edukaciju i šesnaest Hrvata, srednjoškolaca s profesoricom, iz Valpova koji su također uključeni u Erasmus + projekt i borave u Sevilli dva tjedna. Nakon razgledavanja i ugodnog iskustva u komunikaciji s vodičicom krećem na put prema novo izgrađenom dijelu Seville na edukaciju koja započinje svaki dan od ponedjeljka do petka u 16:00 sati i završava u 21:00 sat.
Krećem autobusom prema zadanom cilju i dolazim do nedavno izgrađenog dijela Seville gdje me čekaju zgrade od 10 katova, sve identične i modernog izgleda u kojima se nalazi iznajmljeni prostor u kojem ću pohađati tečaj o e-učenju engleskog naziva “Moodle 3.2: Introduction For Teachers” ili na hrvatskom jeziku "Moodle 3.2: Uvod za učitelje". Ulaskom u predivnu zgradu modernog izgleda veselim se liftu jer moram doći do desetog kata. Na desetom katu u prostoriji broj deset zajedno s mentorom Carlosom Guerrerom i trima kolegicama iz Italije Mariom Cristinom Gambino, Antoninom Raineri i Ariannom Mascarella krećemo sa svakodnevnom edukacijom.
Što je to Moodle? Moodle je softverski paket otvorenog koda za kreiranje i upravljanje tečajevima e-učenja putem interneta. Većina obrazovnih institucija danas koristi neku vrstu e-learning platforme, a velika većina njih koristi Moodle. Ovaj tečaj nas vodi kroz osnovne korake za korištenje Moodlea kao učitelja, stvarajući intuitivne tečajeve i integrirajući sve vrste aktivnosti, obrazovnih sadržaja i multimedijske resurse. Moodle se može koristiti za online tečajeve, ali se također koristi u mješovitim situacijama učenja u kojima se licem u lice radi u školi i gdje se dopunjuje raznovrsnim digitalnim materijalima. U Moodleu stvaramo forume, ankete, lekcije, digitalne knjige, zadatke, rječnike, kvizove koji se sami ispravljaju, radionice i mnoge druge vrste aktivnosti. Također pronalazimo i druge resurse dostupne na internetu (videozapisi, tekstovi, slike, članci na blogu itd.) i integriramo ih iz dana u dan u svoj Moodle tečaj. Ova široka raznolikost resursa pridonosi pružanju poticaja i dodatne motivacije za naše učenike i učitelje od učenja novih sadržaja. Ti digitalni, multimedijski materijali pružit će našim nastavnim jedinicama ili cijelim cjelinama dodatnu dimenziju u kojoj će se učenici osjećati ugodno u sebi bliskom digitalnom okruženju i željni učenja.
Koji su ishodi mojeg učenja? Završetkom ovog tečaja razumijem važnost trenutnih trendova e-učenja. Znam glavne značajke Moodlea kao softvera za izradu online tečajeva. Postavljam i koristim svoj vlastiti Moodle tečaj. Krećem se kroz tečaj i prilagođavam ga uz pomoć različitih blokova i sekcija unutar tečaja. Stvaram različite vrste učenja i koristim ih prema željenim rezultatima učenja. Pružam povratne informacije za učeničke radove i zadaće razreda. Izrađujem pojedinačne itinerere ograničavajući pristup aktivnostima na temelju uvjeta kao što su datum, ocjene, izvedba itd. Izrađujem vlastite resurse u Moodleu i uključujem druge vanjske resurse s Interneta. Pridržavam se pravila o autorskim pravima kada koristim vanjske materijale za svoj tečaj. Znam upisati svoje učenike u tečaj Moodle i pratim njihovu aktivnost tijekom cijelog tečaja i ocjenjujem ih. Na kraju tečaja svaki će sudionik odnijeti kući sigurnosnu kopiju tečaja Moodlea koji su sami stvorili s nekim modelnim resursima i aktivnostima koje se mogu koristiti u njihovim razredima i za prenošenje znanja o Moodleu.
Nakon povratka u Hrvatsku potrebno je obaviti upoznavanje učenika, roditelja, učitelja i lokalne zajednice s mojim završenim tečajem i mojim novim digitalnim kompetencijama. Potrebno je pripremiti digitalne materijale i Moodle aktivnosti za učenike te motivirati i organizirati skraćeni tečaj o Moodleu za sve zainteresirane djelatnike škole, a i ostalih ustanova ukoliko će biti zainteresiranih. Omogućiti upoznavanje učenika s navedenim softverskim paketom uključivanjem, gore navedenih korisnika, u različite aktivnosti koje im taj paket omogućuje. Sada pun doživljaja, novih znanja i impresija idem na spavanje, a sljedeća tema je samoinicijativni posjet španjolskoj školi u Sevilli i povratak u Hrvatsku.
POSJET SAFA ŠKOLI I POVRATAK U HRVATSKU
Saša Špoljarić, Sevilla, Španjolska
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
EDUKACIJA MOODLE I ZANIMLJIVOSTI
Calle Astronomia 1 - SEVILLA neboder br. 3, 10 kat, ured br. 10
Nakon što sam dobro upoznao osnovne znamenitosti grada te polako ali svrsishodno počeo sastavljati rečenice na engleskom jeziku, započinje službeni dio Erasmus+ K1 projekta. Zbog dolaska na tečaj dan ranije iskoristio sam mogućnost koja se nudi u sklopu projekta, da upoznam kulturu ovoga grada i ove nacije, znamenitosti i važne građevine te se pripremim za tečaj uvježbavajući čitanje tekstova na prezentacijama koje prikazuju našu državu Hrvatsku, naš grad Koprivnicu i našu školu OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica koje su pripremile i prevele moje vrijedne kolegice iz projekta Erasmus+ „Going the Extra Mile“ (Mirjana, Mirna, Tomislava, Andreja i Helena). Taj dan poslužio mi je i za telefonsku komunikaciju s organizatorima i dogovor oko provođenja tečaja.
Sve je započelo službenim razgledom grada od dva sata uz stručno vodstvo voditeljice iz Poljske na engleskom jeziku. U grupi od dvadeset ljudi bile su tri Talijanke koje zajedno sa mnom kreću u popodnevnim satima na edukaciju i šesnaest Hrvata, srednjoškolaca s profesoricom, iz Valpova koji su također uključeni u Erasmus + projekt i borave u Sevilli dva tjedna. Nakon razgledavanja i ugodnog iskustva u komunikaciji s vodičicom krećem na put prema novo izgrađenom dijelu Seville na edukaciju koja započinje svaki dan od ponedjeljka do petka u 16:00 sati i završava u 21:00 sat.
Krećem autobusom prema zadanom cilju i dolazim do nedavno izgrađenog dijela Seville gdje me čekaju zgrade od 10 katova, sve identične i modernog izgleda u kojima se nalazi iznajmljeni prostor u kojem ću pohađati tečaj o e-učenju engleskog naziva “Moodle 3.2: Introduction For Teachers” ili na hrvatskom jeziku "Moodle 3.2: Uvod za učitelje". Ulaskom u predivnu zgradu modernog izgleda veselim se liftu jer moram doći do desetog kata. Na desetom katu u prostoriji broj deset zajedno s mentorom Carlosom Guerrerom i trima kolegicama iz Italije Mariom Cristinom Gambino, Antoninom Raineri i Ariannom Mascarella krećemo sa svakodnevnom edukacijom.
Što je to Moodle? Moodle je softverski paket otvorenog koda za kreiranje i upravljanje tečajevima e-učenja putem interneta. Većina obrazovnih institucija danas koristi neku vrstu e-learning platforme, a velika većina njih koristi Moodle. Ovaj tečaj nas vodi kroz osnovne korake za korištenje Moodlea kao učitelja, stvarajući intuitivne tečajeve i integrirajući sve vrste aktivnosti, obrazovnih sadržaja i multimedijske resurse. Moodle se može koristiti za online tečajeve, ali se također koristi u mješovitim situacijama učenja u kojima se licem u lice radi u školi i gdje se dopunjuje raznovrsnim digitalnim materijalima. U Moodleu stvaramo forume, ankete, lekcije, digitalne knjige, zadatke, rječnike, kvizove koji se sami ispravljaju, radionice i mnoge druge vrste aktivnosti. Također pronalazimo i druge resurse dostupne na internetu (videozapisi, tekstovi, slike, članci na blogu itd.) i integriramo ih iz dana u dan u svoj Moodle tečaj. Ova široka raznolikost resursa pridonosi pružanju poticaja i dodatne motivacije za naše učenike i učitelje od učenja novih sadržaja. Ti digitalni, multimedijski materijali pružit će našim nastavnim jedinicama ili cijelim cjelinama dodatnu dimenziju u kojoj će se učenici osjećati ugodno u sebi bliskom digitalnom okruženju i željni učenja.
Koji su ishodi mojeg učenja? Završetkom ovog tečaja razumijem važnost trenutnih trendova e-učenja. Znam glavne značajke Moodlea kao softvera za izradu online tečajeva. Postavljam i koristim svoj vlastiti Moodle tečaj. Krećem se kroz tečaj i prilagođavam ga uz pomoć različitih blokova i sekcija unutar tečaja. Stvaram različite vrste učenja i koristim ih prema željenim rezultatima učenja. Pružam povratne informacije za učeničke radove i zadaće razreda. Izrađujem pojedinačne itinerere ograničavajući pristup aktivnostima na temelju uvjeta kao što su datum, ocjene, izvedba itd. Izrađujem vlastite resurse u Moodleu i uključujem druge vanjske resurse s Interneta. Pridržavam se pravila o autorskim pravima kada koristim vanjske materijale za svoj tečaj. Znam upisati svoje učenike u tečaj Moodle i pratim njihovu aktivnost tijekom cijelog tečaja i ocjenjujem ih. Na kraju tečaja svaki će sudionik odnijeti kući sigurnosnu kopiju tečaja Moodlea koji su sami stvorili s nekim modelnim resursima i aktivnostima koje se mogu koristiti u njihovim razredima i za prenošenje znanja o Moodleu.
Nakon povratka u Hrvatsku potrebno je obaviti upoznavanje učenika, roditelja, učitelja i lokalne zajednice s mojim završenim tečajem i mojim novim digitalnim kompetencijama. Potrebno je pripremiti digitalne materijale i Moodle aktivnosti za učenike te motivirati i organizirati skraćeni tečaj o Moodleu za sve zainteresirane djelatnike škole, a i ostalih ustanova ukoliko će biti zainteresiranih. Omogućiti upoznavanje učenika s navedenim softverskim paketom uključivanjem, gore navedenih korisnika, u različite aktivnosti koje im taj paket omogućuje. Sada pun doživljaja, novih znanja i impresija idem na spavanje, a sljedeća tema je samoinicijativni posjet španjolskoj školi u Sevilli i povratak u Hrvatsku.
POSJET SAFA ŠKOLI I POVRATAK U HRVATSKU
Saša Špoljarić, Sevilla, Španjolska
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.