« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Neke nove škole
Treći dan obilježen je posjetama dvjema školama koja su, svaka za sebe, posebne i zanimljive.
Prva škola je velika škola koja obuhvaća 9 godina obrazovanja i ima zajedno s područnim školama oko 1700 učenika. Ravnatelj škole dočekao nas je srdačnim pozdravom i odličnim engleskim. Na prvi pogled možda nije djelovao kao tipičan ravnatelj (opušten, zabavan i nadasve humorističan), međutim, postalo je jasno da se radi o čovjeku s vizijom i misijom te velikom odlučnošću.
U većini portugalskih škola još uvijek vlada, kao i u većini drugih zemalja, klasičan način podučavanja djece. Ovaj ravnatelj odlučio je promijeniti stvari, te je uveo nove metodologije i načine podučavanja koje nisu baš svugdje i kod svakoga dobro primljene. Radi se o metodi koja pojednostavljeno rečeno obuhvaća istraživački rad od strane djece, analizu istraženog materijala, provjeravanje podataka i prezentiranje rada drugim suučenicima. Učitelj gotovo da i nema interakciju s djecom osim što pazi da se drže zadatka. Takva metoda učenike drži cijelo vrijeme zaposlenima i fokusiranima, a oni bolje zapamte i nauče gradivo. Ocjena tokom školske godine nema, već samo na kraju godine. Tijekom školske godine učenici dobivaju u 6 navrata povratne informacije o svojim kompetencijama, kao što su sposobnost zaključivanja, analiziranje podataka, suradnički rad, komunikacija s drugima itd. Iako spomenuti ravnatelj još uvijek nailazi na veliki otpor kod kolega sustručnjaka, nedavna istraživanja mu idu u prilog. Naime, učenici koji su završili školu prema ovom programu bili su daleko uspješniji od učenika koji su završili školu po klasičnom programu, a kasnije su čak bili i najbolji među učenicima u srednjoj školi.
Daljnje zanimljivosti ove škole su u radu s integracijom djece drugih nacionalnosti. Svi učitelji su uključeni u rad s takvom djecom koji se primarno sastoji od učenja jezika, ali i u uključivanje roditelja u rad škole. Raznim manifestacijama i obilježavanjima važnih događaja omogućeno je tim ljudima prezentirati i približiti drugima svoje običaje, kulturu i jezik. Ova škola je na vrhu imigrantskog vala imala u jednom trenutku čak 34 različitih nacionalnosti, pa je bilo od iznimne važnosti osmisliti efektivan način kako djecu i cijele obitelji integrirati u zajednicu, a da ne izgube svoj identitet. Iako je bilo problema s predrasudama i teškoćama, ravnatelj ističe kako i dalje uporno rade na integraciji i kako je svaki nastavnik uključen u taj proces.
Druga škola koju smo posjetili je srednja škola javnog profila.
Posebna je po tome što se u njoj nalazi učionica budućnosti ( The Future Classroom), jedna od rijetkih učionica takve vrste. Prilikom dolaska u školu dočekao nas je također ravnatelj ustanove, čovjek koji je zahvaljujući svojoj domišljatosti, snalažljivosti i sposobnostima uspio privući mnoge poznate sponzore ( partnere) koji su pomogli u opremanju škole.
Ono što smo tamo vidjeli je zaista impresivno i ne čudi činjenica da se djeca u takvom prostoru osjećaju motivirano i znatiželjno. Slično kao i u prvoj školi koju smo posjetili vlada geslo: „Investigate – Collaborate – Create – Present“ , odnosno „istraži – surađuj – stvaraj i prezentiraj“. Iako svo to blještavilo hi-techa lako navodi na pomisao da je sama tehnologija dovoljna da djeca budu „pametnija“ ili uspješnija, stvarnost je sasvim drugačija. Ono što su nam i jedan i drugi ravnatelj isticali kao glavnu nit vodilju u uspješnijem podučavanju i razredu budućnosti je prije svega promjena metodologije podučavanja, a tehnika je samo u ulozi ( moćnog) pomoćnog sredstva. Imali smo priliku vidjeti razne aplikacije koje na primjer uvećavaju kostur čovjeka, muskulaturu i organe u 3D oblike, ali i stolice koje je ravnatelj u početku stvaranje svoje učionice sam osmislio i izradio prije nego što je dobio željene stolice za svoju hi-tech učionicu.
U idućim danima ćemo imati priliku dokazati koliko smo naučili i koliko smo sposobni primijeniti prezentirane metodologije i alate što neće biti nimalo laki zadatak obzirom da nam je većina toga potpuna novost, a vremena je malo.
Andreja Kerovec Letica
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Neke nove škole
Treći dan obilježen je posjetama dvjema školama koja su, svaka za sebe, posebne i zanimljive.
Prva škola je velika škola koja obuhvaća 9 godina obrazovanja i ima zajedno s područnim školama oko 1700 učenika. Ravnatelj škole dočekao nas je srdačnim pozdravom i odličnim engleskim. Na prvi pogled možda nije djelovao kao tipičan ravnatelj (opušten, zabavan i nadasve humorističan), međutim, postalo je jasno da se radi o čovjeku s vizijom i misijom te velikom odlučnošću.
U većini portugalskih škola još uvijek vlada, kao i u većini drugih zemalja, klasičan način podučavanja djece. Ovaj ravnatelj odlučio je promijeniti stvari, te je uveo nove metodologije i načine podučavanja koje nisu baš svugdje i kod svakoga dobro primljene. Radi se o metodi koja pojednostavljeno rečeno obuhvaća istraživački rad od strane djece, analizu istraženog materijala, provjeravanje podataka i prezentiranje rada drugim suučenicima. Učitelj gotovo da i nema interakciju s djecom osim što pazi da se drže zadatka. Takva metoda učenike drži cijelo vrijeme zaposlenima i fokusiranima, a oni bolje zapamte i nauče gradivo. Ocjena tokom školske godine nema, već samo na kraju godine. Tijekom školske godine učenici dobivaju u 6 navrata povratne informacije o svojim kompetencijama, kao što su sposobnost zaključivanja, analiziranje podataka, suradnički rad, komunikacija s drugima itd. Iako spomenuti ravnatelj još uvijek nailazi na veliki otpor kod kolega sustručnjaka, nedavna istraživanja mu idu u prilog. Naime, učenici koji su završili školu prema ovom programu bili su daleko uspješniji od učenika koji su završili školu po klasičnom programu, a kasnije su čak bili i najbolji među učenicima u srednjoj školi.
Daljnje zanimljivosti ove škole su u radu s integracijom djece drugih nacionalnosti. Svi učitelji su uključeni u rad s takvom djecom koji se primarno sastoji od učenja jezika, ali i u uključivanje roditelja u rad škole. Raznim manifestacijama i obilježavanjima važnih događaja omogućeno je tim ljudima prezentirati i približiti drugima svoje običaje, kulturu i jezik. Ova škola je na vrhu imigrantskog vala imala u jednom trenutku čak 34 različitih nacionalnosti, pa je bilo od iznimne važnosti osmisliti efektivan način kako djecu i cijele obitelji integrirati u zajednicu, a da ne izgube svoj identitet. Iako je bilo problema s predrasudama i teškoćama, ravnatelj ističe kako i dalje uporno rade na integraciji i kako je svaki nastavnik uključen u taj proces.
Druga škola koju smo posjetili je srednja škola javnog profila.
Posebna je po tome što se u njoj nalazi učionica budućnosti ( The Future Classroom), jedna od rijetkih učionica takve vrste. Prilikom dolaska u školu dočekao nas je također ravnatelj ustanove, čovjek koji je zahvaljujući svojoj domišljatosti, snalažljivosti i sposobnostima uspio privući mnoge poznate sponzore ( partnere) koji su pomogli u opremanju škole.
Ono što smo tamo vidjeli je zaista impresivno i ne čudi činjenica da se djeca u takvom prostoru osjećaju motivirano i znatiželjno. Slično kao i u prvoj školi koju smo posjetili vlada geslo: „Investigate – Collaborate – Create – Present“ , odnosno „istraži – surađuj – stvaraj i prezentiraj“. Iako svo to blještavilo hi-techa lako navodi na pomisao da je sama tehnologija dovoljna da djeca budu „pametnija“ ili uspješnija, stvarnost je sasvim drugačija. Ono što su nam i jedan i drugi ravnatelj isticali kao glavnu nit vodilju u uspješnijem podučavanju i razredu budućnosti je prije svega promjena metodologije podučavanja, a tehnika je samo u ulozi ( moćnog) pomoćnog sredstva. Imali smo priliku vidjeti razne aplikacije koje na primjer uvećavaju kostur čovjeka, muskulaturu i organe u 3D oblike, ali i stolice koje je ravnatelj u početku stvaranje svoje učionice sam osmislio i izradio prije nego što je dobio željene stolice za svoju hi-tech učionicu.
U idućim danima ćemo imati priliku dokazati koliko smo naučili i koliko smo sposobni primijeniti prezentirane metodologije i alate što neće biti nimalo laki zadatak obzirom da nam je većina toga potpuna novost, a vremena je malo.
Andreja Kerovec Letica
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.