« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Adeus Lisboa!
Zadnja dva dana boravka u Lisabonu bila su obilježena intenzivnim radom raznim IKT alatima, između ostalog i snalaženjem po Lisabonu pomoću mobilne aplikacije. Suvišno je reći da nam je taj zadatak bio iznimno zanimljiv i zabavan. Umjesto klasične karte grada i obilježja tipičnog turista, snalazili smo se mobitelom i uočili da zaista nema nikoga tko zbunjeno gleda u papirnatu kartu grada i traži svoju željenu destinaciju.
Uz razne materijale i dubinske pripreme uronili smo u digitalni svijet i zamišljali svoju buduću učionicu i nastavu u digitalnim oblacima. Praktičnim primjerima inovativnosti i kreativnosti približeni su nam sadržaji interkulturalnosti u međunarodnom obrazovnom kontekstu. Iako Hrvatska nije tipična zemlja zanimljiva imigrantima kao što su to druge, zapadnije države Europe, važno je shvatiti taj problem i iz drugog kuta. Znati se snalaziti u suživotu s drugima nacijama i kulturama više nije stvar izbora, već obaveze, naročito u doba masovnih iseljavanja.
Vezano uz sve gore navedeno uslijedio je i naš zadnji i najteži zadatak: primijeniti naučeno u jednom oglednom nastavnom satu koristeći najmanje jedan novi alat. Zajedno s kolegicama iz Italije, France i Corradine, osmišljavala sam razne načine kako učenicima približiti pojam interkulturalnosti unutar nastave. Nakon nekoliko sati intenzivnog rada i diskusije te primjene tri nova alata bile smo spremne. Pred našim kolegama i direktorom obrazovnog centra CREF, te voditelja cijelog programa tečaja, gospodina Vitora Coste, predstavile smo plodove svoga rada i dobile veliki pljesak. Svi sudionici tečaja su redom predstavljali svoje ogledne satove ovisno o temi tečaja koju su odabrali.
Sa Lisabonom se opraštam s puno dojmova, ali najviše će mi u sjećanju ostati predivni ljudi od kojih sam puno naučila i s kojima će me uvijek vezati jedno nezaboravno iskustvo.
Andreja Kerovec Letica
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Adeus Lisboa!
Zadnja dva dana boravka u Lisabonu bila su obilježena intenzivnim radom raznim IKT alatima, između ostalog i snalaženjem po Lisabonu pomoću mobilne aplikacije. Suvišno je reći da nam je taj zadatak bio iznimno zanimljiv i zabavan. Umjesto klasične karte grada i obilježja tipičnog turista, snalazili smo se mobitelom i uočili da zaista nema nikoga tko zbunjeno gleda u papirnatu kartu grada i traži svoju željenu destinaciju.
Uz razne materijale i dubinske pripreme uronili smo u digitalni svijet i zamišljali svoju buduću učionicu i nastavu u digitalnim oblacima. Praktičnim primjerima inovativnosti i kreativnosti približeni su nam sadržaji interkulturalnosti u međunarodnom obrazovnom kontekstu. Iako Hrvatska nije tipična zemlja zanimljiva imigrantima kao što su to druge, zapadnije države Europe, važno je shvatiti taj problem i iz drugog kuta. Znati se snalaziti u suživotu s drugima nacijama i kulturama više nije stvar izbora, već obaveze, naročito u doba masovnih iseljavanja.
Vezano uz sve gore navedeno uslijedio je i naš zadnji i najteži zadatak: primijeniti naučeno u jednom oglednom nastavnom satu koristeći najmanje jedan novi alat. Zajedno s kolegicama iz Italije, France i Corradine, osmišljavala sam razne načine kako učenicima približiti pojam interkulturalnosti unutar nastave. Nakon nekoliko sati intenzivnog rada i diskusije te primjene tri nova alata bile smo spremne. Pred našim kolegama i direktorom obrazovnog centra CREF, te voditelja cijelog programa tečaja, gospodina Vitora Coste, predstavile smo plodove svoga rada i dobile veliki pljesak. Svi sudionici tečaja su redom predstavljali svoje ogledne satove ovisno o temi tečaja koju su odabrali.
Sa Lisabonom se opraštam s puno dojmova, ali najviše će mi u sjećanju ostati predivni ljudi od kojih sam puno naučila i s kojima će me uvijek vezati jedno nezaboravno iskustvo.
Andreja Kerovec Letica
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.