« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nasilje među vršnjacima postaje sve veći problem u našem društvu – djeca se međusobno izruguju jedni drugima zbog bilo kakvih naznaka odstupanja od „normale“ – „normalnog“ ponašanja, načina oblačenja, govora, mišljenja, znanja… Danas je posebno lagano kritizirati i vrijeđati jer vrijeđanje više ne zahtjeva gledanje u oči osobu koju omalovažavamo – danas gledamo u ekran svojeg računala ili mobitela i, daleko od osobe kojoj nanosimo emotivnu bol, umanjujemo tuđu vrijednost, smanjujemo tuđe samopouzdanje i osjećamo se superiornima.Upravo zbog tog razloga, odlučila sam se za tečaj Media Education – fighting bullying and fostering inclusion kao dio Erasmus+ projekta naše škole „Going the extra mile“. Edukacija se odvija u malom gradiću Soverato na samom jugu Italije.
Iako se čini daleko, do Soverata je relativno jednostavno doći – jednosatni let do Munichena te dva sata do grada Lamezia Terme. Odatle je pola sata vožnje autom do Soverata, u koji sam stigla u nedjelju 15.4.2018. godine. U zračnoj luci dočekali su me organizatori tečaja Erica i Pietro. Sa mnom na letu iz Munichena bile su i dvije učiteljice iz Švedske, Linda i Camilla.
Po dolasku u Soverato upoznali smo i ostale sudionike: Peter iz Njemačke, Joanna iz Španjolske, Rosa iz Španjolske i Svetlana iz Srbije. Svi smo iz različitih škola, s različitim životnim i profesionalnim iskustvima, ali sa zajedničkom željom da i dalje učimo i rastemo, kao učitelji, ali i kao osobe. Za nastavnike cjeloživotno učenje je uistinu način života.
Jutros smo krenuli u obilazak Soverata, primorski je gradić, u kojem turizam cvjeta samo u ljetnim mjesecima – trenutno je poluprazan, mnogo restorana je zatvoreno, kao i kafića i trgovina. Lokalni ribari zaposjeli su plaže koje su u ljeti prepune turista. Upoznajući ovo mjestašce, Erika nam priča o kulturi Italije, posebno južne Italije, koja još uvijek ovisi o lokalnim, malim ribarima, proizvođačima voća i povrća te koja je vrlo obiteljski orijentirana. Ne ustručava se podijeliti ljubav prema ovome gradu, i državi iz koje potječe, ali i ona želi naučiti o našim državama pa provodimo mnogo sati izmjenjujući kulturološke ideale i razlike, ali pokušavamo pronaći i sličnosti koje nas povezuju. U tome je bit međukulturalnosti – voli svoje, poštuj tuđe. Nauči , usporedi, procijeni vrijednost, usvoji, odbaci.
Popodne smo imali prvu radionicu. Temeljila se na uspoređivanju naših škola, nacionalnih obrazovnih ciljeva, ali i vlastitih ciljeva koje želimo postići kako ovim tečajem, tako i daljnjim profesionalnim usavršavanjima. I sutrašnje teme djeluju zanimljivo i izazovno. O njima sljedeći puta.
Nastavnica Helena Knežević
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Nasilje među vršnjacima postaje sve veći problem u našem društvu – djeca se međusobno izruguju jedni drugima zbog bilo kakvih naznaka odstupanja od „normale“ – „normalnog“ ponašanja, načina oblačenja, govora, mišljenja, znanja… Danas je posebno lagano kritizirati i vrijeđati jer vrijeđanje više ne zahtjeva gledanje u oči osobu koju omalovažavamo – danas gledamo u ekran svojeg računala ili mobitela i, daleko od osobe kojoj nanosimo emotivnu bol, umanjujemo tuđu vrijednost, smanjujemo tuđe samopouzdanje i osjećamo se superiornima.Upravo zbog tog razloga, odlučila sam se za tečaj Media Education – fighting bullying and fostering inclusion kao dio Erasmus+ projekta naše škole „Going the extra mile“. Edukacija se odvija u malom gradiću Soverato na samom jugu Italije.
Iako se čini daleko, do Soverata je relativno jednostavno doći – jednosatni let do Munichena te dva sata do grada Lamezia Terme. Odatle je pola sata vožnje autom do Soverata, u koji sam stigla u nedjelju 15.4.2018. godine. U zračnoj luci dočekali su me organizatori tečaja Erica i Pietro. Sa mnom na letu iz Munichena bile su i dvije učiteljice iz Švedske, Linda i Camilla.
Po dolasku u Soverato upoznali smo i ostale sudionike: Peter iz Njemačke, Joanna iz Španjolske, Rosa iz Španjolske i Svetlana iz Srbije. Svi smo iz različitih škola, s različitim životnim i profesionalnim iskustvima, ali sa zajedničkom željom da i dalje učimo i rastemo, kao učitelji, ali i kao osobe. Za nastavnike cjeloživotno učenje je uistinu način života.
Jutros smo krenuli u obilazak Soverata, primorski je gradić, u kojem turizam cvjeta samo u ljetnim mjesecima – trenutno je poluprazan, mnogo restorana je zatvoreno, kao i kafića i trgovina. Lokalni ribari zaposjeli su plaže koje su u ljeti prepune turista. Upoznajući ovo mjestašce, Erika nam priča o kulturi Italije, posebno južne Italije, koja još uvijek ovisi o lokalnim, malim ribarima, proizvođačima voća i povrća te koja je vrlo obiteljski orijentirana. Ne ustručava se podijeliti ljubav prema ovome gradu, i državi iz koje potječe, ali i ona želi naučiti o našim državama pa provodimo mnogo sati izmjenjujući kulturološke ideale i razlike, ali pokušavamo pronaći i sličnosti koje nas povezuju. U tome je bit međukulturalnosti – voli svoje, poštuj tuđe. Nauči , usporedi, procijeni vrijednost, usvoji, odbaci.
Popodne smo imali prvu radionicu. Temeljila se na uspoređivanju naših škola, nacionalnih obrazovnih ciljeva, ali i vlastitih ciljeva koje želimo postići kako ovim tečajem, tako i daljnjim profesionalnim usavršavanjima. I sutrašnje teme djeluju zanimljivo i izazovno. O njima sljedeći puta.
Nastavnica Helena Knežević
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.