« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na samom završetku tečaja u Soveratu preostaje samo sabrati sve dojmove, prisjetiti se svih važnih trenutaka i uživati u iskustvima koja sam ovdje doživjela.
Tijekom proteklih 5 dana, kao sudionici tečaja „Media Education: Fighting bullying and foster inclusion“ učili smo metode borbe protiv bullyinga u našim školama. Nastavnici na tečaju mnogo su razgovarali o svojim iskustvima tijekom rada u školi. Među sudionicima bilo je nastavnika razredne nastave, predmetne nastave, iz osnovnih, srednjih i strukovnih škola, nastavnika koji predaju isključivo s djecom s poteškoćama u razvoju te jedna pedagoginja. Različiti profili nastavnika i škola izvor su ogromnog znanja i iskustva koje smo nesebično dijelili jedni s drugima i iz kojih smo svi nešto naučili.
Uz vrijedna profesionalna znanja, nemojmo zanemariti kulturološki aspekt ovakvih tečajeva i putovanja – kada bismo inače sjedili uz objed s osobama iz Njemačke, Švedske, Italije, Španjolske i Srbije? Jedini način da postanemo građani globalnog svijeta, koji prihvaćaju druge i drugačije jest komunicirati s drugim nacijama, učiti druge jezike, učiti o stranim kulturama, načinima života. Kao nastavniku stranog jezika, ovaj aspekt uvijek je bio moj prioritet u podučavanju engleskog.
Unutar tečaja, dio nazvan Media Education, odnosio se na metode snimanja videa koje možemo koristiti u svojim predmetima. S obzirom na temu, borba protiv bullyinga, kolegica iz Švedske i ja napravile smo video o razlikama između zadirkivanja i šale, i sustavnog maltretiranja, bullyinga. Prvo smo morale osmisliti video, što želimo pokazati i odrediti koji nam je cilj videa. To su svakako dvije najbitnije informacije koje trebate ustanoviti. Što želim postići ovim videom? Nadalje, bitno je odrediti dobnu skupinu učenika koji će gledati video, kako ne bi bio previše kompliciran ili prejednostavan. Potom smo napisale scenarij, podijelile ga u scene, odredile položaj kamere za svaki dio scene, odredile detalje poput odjeće, prostora, pokreta. Tek smo onda krenule snimati, povremeno uz pomoć treće osobe, snimateljice. Video smo brzo snimili, a onda je došao najteži i najdulji dio procesa – montiranje videa u dvominutni video, s naslovima, uvodnom i završnom špicom, glazbom. Iako smo to radile prvi puta, uspjele smo za svoj trud osvojiti i Oscara!
Na kraju radnog dijela tjedna, otišli smo na izlet u posjet prekrasnom i pitoresknom selu Badulatu. Smješten na vrhu planine, izazov je i za osobe na vrhuncu fizičke spremnosti. Selo ima samo dva smjera – gore i dolje. Osim glavnog trga koji je na samome vrhu, ostatak ulica je sagrađen na kosinama. Ulice su uske i podsjećaju na ulice naših primorskih gradića. Povremeno su toliko uske da kroz njih morate prolaziti bočno.
Pogled s vrha brijega uistinu ostavlja bez daha.
I, stigao je posljednji dan, zadnji trenuci za stvaranje trajnih veza s kolegama iz Europe, razmišljanje o budućnosti i načinima suradnje i zadnju šetnju Soveratom, gradićem koji nas je okupio na jednom mjestu. Grazie e a presto!
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Na samom završetku tečaja u Soveratu preostaje samo sabrati sve dojmove, prisjetiti se svih važnih trenutaka i uživati u iskustvima koja sam ovdje doživjela.
Tijekom proteklih 5 dana, kao sudionici tečaja „Media Education: Fighting bullying and foster inclusion“ učili smo metode borbe protiv bullyinga u našim školama. Nastavnici na tečaju mnogo su razgovarali o svojim iskustvima tijekom rada u školi. Među sudionicima bilo je nastavnika razredne nastave, predmetne nastave, iz osnovnih, srednjih i strukovnih škola, nastavnika koji predaju isključivo s djecom s poteškoćama u razvoju te jedna pedagoginja. Različiti profili nastavnika i škola izvor su ogromnog znanja i iskustva koje smo nesebično dijelili jedni s drugima i iz kojih smo svi nešto naučili.
Uz vrijedna profesionalna znanja, nemojmo zanemariti kulturološki aspekt ovakvih tečajeva i putovanja – kada bismo inače sjedili uz objed s osobama iz Njemačke, Švedske, Italije, Španjolske i Srbije? Jedini način da postanemo građani globalnog svijeta, koji prihvaćaju druge i drugačije jest komunicirati s drugim nacijama, učiti druge jezike, učiti o stranim kulturama, načinima života. Kao nastavniku stranog jezika, ovaj aspekt uvijek je bio moj prioritet u podučavanju engleskog.
Unutar tečaja, dio nazvan Media Education, odnosio se na metode snimanja videa koje možemo koristiti u svojim predmetima. S obzirom na temu, borba protiv bullyinga, kolegica iz Švedske i ja napravile smo video o razlikama između zadirkivanja i šale, i sustavnog maltretiranja, bullyinga. Prvo smo morale osmisliti video, što želimo pokazati i odrediti koji nam je cilj videa. To su svakako dvije najbitnije informacije koje trebate ustanoviti. Što želim postići ovim videom? Nadalje, bitno je odrediti dobnu skupinu učenika koji će gledati video, kako ne bi bio previše kompliciran ili prejednostavan. Potom smo napisale scenarij, podijelile ga u scene, odredile položaj kamere za svaki dio scene, odredile detalje poput odjeće, prostora, pokreta. Tek smo onda krenule snimati, povremeno uz pomoć treće osobe, snimateljice. Video smo brzo snimili, a onda je došao najteži i najdulji dio procesa – montiranje videa u dvominutni video, s naslovima, uvodnom i završnom špicom, glazbom. Iako smo to radile prvi puta, uspjele smo za svoj trud osvojiti i Oscara!
Na kraju radnog dijela tjedna, otišli smo na izlet u posjet prekrasnom i pitoresknom selu Badulatu. Smješten na vrhu planine, izazov je i za osobe na vrhuncu fizičke spremnosti. Selo ima samo dva smjera – gore i dolje. Osim glavnog trga koji je na samome vrhu, ostatak ulica je sagrađen na kosinama. Ulice su uske i podsjećaju na ulice naših primorskih gradića. Povremeno su toliko uske da kroz njih morate prolaziti bočno.
Pogled s vrha brijega uistinu ostavlja bez daha.
I, stigao je posljednji dan, zadnji trenuci za stvaranje trajnih veza s kolegama iz Europe, razmišljanje o budućnosti i načinima suradnje i zadnju šetnju Soveratom, gradićem koji nas je okupio na jednom mjestu. Grazie e a presto!