« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Zahvaljujući Agenciji za mobilnost i programe EU koja je odobrila financiranje našeg Erasmus+ projekta 'Going the Extra Mile', dobila sam priliku putovati na daleki Island gdje ću pohađati strukturirani tečaj za nastavnike pod nazivom 'Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Iceland' od 22. do 28. travnja
S obzirom da do Islanda nema direktnih letova iz Hrvatske, krenula sam dan ranije rutom preko Copenhagena od kojeg let do međunarodne zračne luke Keflavik traje malo više od 3 sata.
Island je vulkanski otok u Atlantskom oceanu između Europe i Sjeverne Amerike, svega 287 km udaljen od Grenlanda dok najsjevernijim teritorijem Islanda prolazi Arktički krug.
Najzapadnija je zemlja Europe. Površinu od 103 000 m² naseljava oko 320 000 ljudi. Veći dio stanovništva, oko 200 000, živi u glavnom gradu Reykjaviku u kojem je organiziran tečaj u kojem ću sudjelovati.
Već pri prvom prizoru kad se izlazi iz aviona, svakom je posjetitelju jasno da ovdje vladaju surovi uvjeti. U potpunom kontrastu od sjeverozapada Hrvatske, koji iz zraka pršti bojama iskričavo žutih polja uljane repice i zelenih travnjaka prošaranih šarenim proljetnim cvijećem, vegetacija na Islandu krajem travnja djeluje siromašnom i opustjelom. Tlo je kamenito, crno i prekriveno mahovinom i lišajevima s tek nešto malo grmlja.
Iako temperature u travnju mogu još uvijek biti u minusu, mene je dočekalo ne tako hladnih 9°C i sunčano vrijeme što je prava sreća s obzirom da Island u prosjeku ima 215 kišnih dana godišnje. Sunčano vrijeme i zalazak sunca poslije 21 h omogućili su mi da poslijepodne i večer prije početka tečaja provedem u razgledavanju znamenitosti Reykjavika.
Središnji dio grada malen je i lagan za snalaženje. S jedne strane grada nalaze se Islandsko sveučilište, jezerce Tjörnin, zgrada parlamenta, crkva Dómkirkjan i ljupke kuće šarenih krovova dok se s druge strane ulice spuštaju prema Faxaflói zaljevu preko puta kojeg se uzdiže planina Mt Esja.
U luci su usidreni mnogi brodovi koji turiste voze na ture promatranja kitova i ptica, a miris ribe s brojnih ribarskih brodova potvrđuje da je ribarstvo jedna od glavnih gospodarskih grana.
Šetnjom uz more dolazi se do impresivne koncertne i konferencijske zgrade Harpa na čijem se staklenom pročelju prelijevaju boje neba i mora.
Nedaleko od Harpe nalazi se skulptura vikinškog broda Sólfar koju je dizajnirao Jón Gunnar Árnason.
Omiljeno je mjesto za fotografiranje, a šetnica koja se nastavlja dalje uz zaljev idealna je za vožnje biciklom, trčanje i vožnju skateboardom. Moj prvi dojam je da se stanovnici Reykjavika rado rekreiraju jer sam putem sretala cijele obitelji u sportskim aktivnostima.
Glavna ulica kojom dominiraju dućani, restorani, klubovi i barovi zove se Laugavegur.
U blizini na brežuljku nalazi se najviša zgrada u Reykjaviku, a to je Hallgrímskirkja, luteranska crkva visoka 74m.
Na vrhu tornja nalazi se vidikovac no on je za mojeg posjeta bio zatvoren zbog mise koja je upravo počinjala no bila je to prilika da čujem nekoliko sakralnih pjesama koje je svećenik svirao na najvećim orguljama na Islandu.
Reykjavik nudi i brojne zanimljive muzeje, galerije, termalne bazene, wellness centre te izvrsnu glazbenu scenu no to ću otkrivati nekom drugom prilikom.
U tjednu koji slijedi očekuju me predavanja o islandskoj povijesti i obrazovnom sustavu te posjete trima školama u kojima ću iz prve ruke saznati kakvo je obrazovanje na Islandu te koje su razlike u odnosu na naš obrazovni sustav.
Mirjana Mihalec, nastavnica engleskog jezika
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.
OŠ „Đuro Ester odobren Erasmus projekt“
Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.
Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.
Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.
Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.
Erasmus tim
Zahvaljujući Agenciji za mobilnost i programe EU koja je odobrila financiranje našeg Erasmus+ projekta 'Going the Extra Mile', dobila sam priliku putovati na daleki Island gdje ću pohađati strukturirani tečaj za nastavnike pod nazivom 'Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Iceland' od 22. do 28. travnja
S obzirom da do Islanda nema direktnih letova iz Hrvatske, krenula sam dan ranije rutom preko Copenhagena od kojeg let do međunarodne zračne luke Keflavik traje malo više od 3 sata.
Island je vulkanski otok u Atlantskom oceanu između Europe i Sjeverne Amerike, svega 287 km udaljen od Grenlanda dok najsjevernijim teritorijem Islanda prolazi Arktički krug.
Najzapadnija je zemlja Europe. Površinu od 103 000 m² naseljava oko 320 000 ljudi. Veći dio stanovništva, oko 200 000, živi u glavnom gradu Reykjaviku u kojem je organiziran tečaj u kojem ću sudjelovati.
Već pri prvom prizoru kad se izlazi iz aviona, svakom je posjetitelju jasno da ovdje vladaju surovi uvjeti. U potpunom kontrastu od sjeverozapada Hrvatske, koji iz zraka pršti bojama iskričavo žutih polja uljane repice i zelenih travnjaka prošaranih šarenim proljetnim cvijećem, vegetacija na Islandu krajem travnja djeluje siromašnom i opustjelom. Tlo je kamenito, crno i prekriveno mahovinom i lišajevima s tek nešto malo grmlja.
Iako temperature u travnju mogu još uvijek biti u minusu, mene je dočekalo ne tako hladnih 9°C i sunčano vrijeme što je prava sreća s obzirom da Island u prosjeku ima 215 kišnih dana godišnje. Sunčano vrijeme i zalazak sunca poslije 21 h omogućili su mi da poslijepodne i večer prije početka tečaja provedem u razgledavanju znamenitosti Reykjavika.
Središnji dio grada malen je i lagan za snalaženje. S jedne strane grada nalaze se Islandsko sveučilište, jezerce Tjörnin, zgrada parlamenta, crkva Dómkirkjan i ljupke kuće šarenih krovova dok se s druge strane ulice spuštaju prema Faxaflói zaljevu preko puta kojeg se uzdiže planina Mt Esja.
U luci su usidreni mnogi brodovi koji turiste voze na ture promatranja kitova i ptica, a miris ribe s brojnih ribarskih brodova potvrđuje da je ribarstvo jedna od glavnih gospodarskih grana.
Šetnjom uz more dolazi se do impresivne koncertne i konferencijske zgrade Harpa na čijem se staklenom pročelju prelijevaju boje neba i mora.
Nedaleko od Harpe nalazi se skulptura vikinškog broda Sólfar koju je dizajnirao Jón Gunnar Árnason.
Omiljeno je mjesto za fotografiranje, a šetnica koja se nastavlja dalje uz zaljev idealna je za vožnje biciklom, trčanje i vožnju skateboardom. Moj prvi dojam je da se stanovnici Reykjavika rado rekreiraju jer sam putem sretala cijele obitelji u sportskim aktivnostima.
Glavna ulica kojom dominiraju dućani, restorani, klubovi i barovi zove se Laugavegur.
U blizini na brežuljku nalazi se najviša zgrada u Reykjaviku, a to je Hallgrímskirkja, luteranska crkva visoka 74m.
Na vrhu tornja nalazi se vidikovac no on je za mojeg posjeta bio zatvoren zbog mise koja je upravo počinjala no bila je to prilika da čujem nekoliko sakralnih pjesama koje je svećenik svirao na najvećim orguljama na Islandu.
Reykjavik nudi i brojne zanimljive muzeje, galerije, termalne bazene, wellness centre te izvrsnu glazbenu scenu no to ću otkrivati nekom drugom prilikom.
U tjednu koji slijedi očekuju me predavanja o islandskoj povijesti i obrazovnom sustavu te posjete trima školama u kojima ću iz prve ruke saznati kakvo je obrazovanje na Islandu te koje su razlike u odnosu na naš obrazovni sustav.
Mirjana Mihalec, nastavnica engleskog jezika
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.