« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U okviru međunarodnog projekta EduTech u koji je uključena Hrvatska i Mađarska, a kojem je cilj razvoj obrazovnih tehnologija, naša škola je posjetila Mađarsku.
Na put su krenule sve tri koprivničke osnovne škole, tj. u razmjenu su uključile po pet učenika iz svake škole i po jednog odraslog voditelja te voditeljica projekta Maja Balaško. Cilj puta bio je grad Keszthely na obali jezera Balaton.
Naš domaćin bila je osnovna Obiteljska škola koja je osnovana na inicijativu roditelja 1994. godine. Te godine je brojila 14 učenika, a danas ih ima 40. Učenike upisuje svake druge godine, te tako imaju po četiri odjela. Školu financiraju roditelji i vjerske grkokatoličke udruge. Cilj odgoja i obrazovanja u školi su ljubav prema drugome, ljubav prema prirodi i njegovanje narodnih običaja i tradicije. Nastavni plan i program škole njeguje umjetničke predmete i umjetnički izričaj poput sviranja raznovrsnih glazbenih tradicionalnih instrumenata, pjesme i plesa te izradu umjetničkih upotrebnih predmeta.
Estetsko uređenje škole doprinosi ostvarenju ciljeva rada škole i odlikuje se domaćom obiteljskom atmosferom i namještajem od prirodnog drveta koji je vrlo udoban i funkcionalan. U nastavni program škola uključuje vrlo često roditelje i starije iskusne članove zajednice koji održavaju predavanja i radionice u okviru svoje profesije i interesa. Tako škola sudjeluje u povezivanju naraštaja različitih generacije te cijeni iskustvo i mudrost starosti te uči djecu poštovanju starijih. Svi navedeni ciljevi škole doprinose da se djeca u takvoj školi osjećaju zadovoljno, smireno i sretno, što smo i mi gosti sami zapazili.
Predstavnici naše škole bili su učenici 5.d razreda: Lucija Rimac, Patricija Kralj, Karlo Kuljić. Marko Antonio Cug i David Pancir. Rado su sjeli u zanimljive školske klupe i bili oduševljeni prisnom atmosferom škole. Učenici su tijekom boravka u radionici izradili božićne ukrase, dok su odrasli za to vrijeme imali razmjenu iskustava u korištenju „pametne ploče“ i upoznavali se s radom ostalih osnovnih škola u gradu.
Nakon rada i zanimljivog programa kojim su predstavili svoju folklornu tradiciju, domaćini su nas poveli u razgledavanje grada koji ima dugu i zanimljivu prošlost. Grad Keszthely ima preko 20.000 stanovnika, popularno je turističko mjesto, srednjoevropske je arhitekture i odlikuje ga velik i bajkoviti dvorac grofa Fištetića sa puno parkova, perivoja i fontana. Iako je bilo vrlo hladno, uživali smo u obilasku grada i upoznavanju njegovih znamenitosti.
Ovaj posjet i upoznavanje učenika i učitelja s drugačijom obrazovnom i nastavnom praksom te drugačijom kulturnom tradicijom doprinosi zbližavanju i razumijevanju različitosti među kulturama i omogućuje interkulturni dijalog. Naši učenici će uključiti iskustva s ovog putovanja u građanski odgoj u okviru teme interkulturalnosti i razumijevanja i poštivanja različitosti.
Obogaćeni lijepim i zanimljivim iskustvima, zahvaljujemo mađarskim domaćinima na srdačnoj dobrodošlici i gostoprimstvu. U Koprivnicu smo se vratili u večernjim satima veseli i sretni. Ovakvih putovanja i projekata preporučujemo svima.
Pedagoginja:
mr.sc. Jasna Relja