« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici šestih razreda su u četvrtak 18. rujna u parku ispred škole provodili biološka terenska mjerenja.
Na ovaj su način usvojili osnovne pojmove iz ekologije te su uvježbavali neke od temeljnih metoda proučavanja prirode i prirodnih procesa. Jedna je skupina učenika tijekom trideset minuta pratila promjenu temperature tla na različitim dubinama te su došli do spoznaje da je u dubljim slojevima toplije te da u njima živa bića u hladnijem periodnu pronalaze zaklon. Druga je skupina pratila temperaturu zraka na različitim visinama od tla te su zaključili da je pri tlu temperatura stalnije, a u višim slojevima se mijenja brže. Treća je skupina u različitim uzorcima tla provjeravala količinu zraka nalijevanjem vode i procjenom količine mjehurića. Uzeli su uzorak pijeska, ilovače i humusa te su zaključili da je humus najbogatiji zrakom jer u njemu žive brojni organizmi koji tu vrstu tla prozračuju. Četvrta je skupina mjerila kiselost tla te su prvi puta radili digitalnim pH metrom kojim su bili oduševljeni. Ovakvi jednostavni pokusi i terenska mjerenja potiču učenike na znanstveno proučavanje prirode te razvijaju kritički pogled na sva zbivanja u okolišu. Uvjereni smo da ćemo i ove godine terenska ispitivanja i mjerenja provoditi redovito prema nastavnom planu prirode i biologije.