« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na našoj je školi 31. 3. 2016. održano Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola naše županije.
Tema ovog skupa je bila predstavljanje prijedloga Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta GEOGRAFIJA te rasprava s donošenjem prijedloga i zaključaka ovog ŽSV.
Članovi Stručne radne skupine mr.sc. Alenka Bujan i Krunoslav Rukelj, prof.
predstavili su prijedlog dokumenta Nacionalni kurikulum nastavnog predmeta Geografija unutar sustava dokumenata: 7 područja, 7 međupredmetnih tema i 3 okvira.
Naglašena je razlika u smislu što je novo i drugačije, prisutnost načela usmjerenosti prema ciljevima učenja s fokusom usmjerenim na ishode i na učenika, a ne na sadržaj.
Geografija se temelji na 4 ključna koncepta: PROSTORNI IDENTITET, PROSTORNE ORGANIZACIJE I PROCESI, ODRŽIVOST te PROSTORNI OBUHVAT.
Odgojno-obrazovni ishodi iskazi su očekivanja od učenika, a obuhvaćaju znanja, vještine i stavove/vrijednosti.
Pregled odgojno-obrazovnih ishoda po konceptima i razredima mogu se naći u 3 tablice.
U prvoj se daje prijedlog odgojno-obrazovnih ishoda po konceptima i razredima osnovne i srednje škole.
Druga tablica sadrži odgojno-obrazovni ishod, razradu ishoda te razine usvojenosti koja može biti zadovoljavajuća, dobra, vrlo dobra i iznimna. Dodatak tablici su usmjeravanja/pojašnjenja pojedinih razrada ishoda u smislu suradnje s određenim nastavnim predmetom, s očekivanjima međupredmetnih tema te s prijedlozima/mogućnostima provedbe istraživanja/istraživačkog rada.
Treća tablica daje prijedlog redoslijeda čitanja odgojno-obrazovnih ishoda što je specifično za kurikulum geografije.
Mijenja se pristup učenju i poučavanju s naglaskom na istraživanje, terenski i istraživački rad te se uvodi element vrednovanja: geografsko istraživanje i vještine.
Učenje i poučavanje GEOGRAFIJE ima visoka očekivanja, istraživački i kompetencijski pristup, aktivno učenje, terenski rad gdje je učenik u fokusu učenja i poučavanja, s novim postulatima ISTRAŽI, PROMISLI, STVORI NEŠTO NOVO. Učitelj je medijator i voditelj procesa.
Vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda ima 3 pristupa: vrednovanje naučenoga, vrednovanje za učenje (ne rezultira ocjenom) i vrednovanje kao učenje - "učiti kako učiti", te samoanalizu i samovrednovanje.
Predlažu se ovi elementi vrednovanja:
- geografska znanja (usmeno ispitivanje, pisane provjere, vrednovanje UČENIČKIH MAPA - portfolio)
-geografsko istraživanje i vještine (istraživačke, grafičke, statističke, matematičke, orijentacijske)
- kartografska pismenost (usmeno ispitivanje, pisane provjere koje uključuje i slijepe karte)
Zaključna (pr)ocjena proizlazi iz sva tri elementa vrednovanja naučenoga. Uz zaključnu ocjenu u predmetu učitelj daje i procjenu razvijenosti generičkih kompetencija: odgovornost, samostalnost i samoinicijativnost te komunikacija i suradnja.
Prijedlog Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta GEOGRAFIJA završava pojmovnikom što u mnogome olakšava razumijevanje dokumenta.
Nakon predstavljanja Dokumenta slijedila je stručna rasprava kroz koju su prisutni iznijeli svoja razmišljanja te postavljali pitanja.
Rasprava je završila zaključcima o jasnoći i razumljivosti dokumenta, relevantnosti koncepata i ishoda, njihovoj povezanosti s ciljevima učenja i poučavanja geografije, generičkim kompetencijama, odgojno-obrazovnim ishodima drugih predmeta i očekivanjima u kurikulumu međupredmetnih tema te o ostvarivosti očekivanja i unaprijeđenosti procesa učenja i poučavanja.
Zaključci su dio stručne rasprave nakon koje slijedi javna rasprava koju možete pratiti i u nju se i uključiti na stranici Agencije za odgoj i obrazovanje Kurikulum.hr.
Voditeljica ŽSV iz geografije
Dubravka Vajdić Kolarić, prof.